sept. 192006
 

Sediul GM din State Anul trecut (cam pe vremea asta…), conducerea executiva de la General Motors a stbilit in secret o noua strategie de marketing pentru reducerea bonusurilor si cresterea vanzarilor. Tot atunci a aparut si ideea unei garantii extinse pentru toate produsele GM, existand la acea vreme presiuni din partea dealerilor in acest sens. Marea majoritate a dealerilor considera ca un terman mai mare de garantie este mijlocul perfect de a arata lumii ca produsele sunt de calitate. Existau si exista insa si dealeri care se tem ca o marire a garantiei ar putea avea efecte negative asupra situatiei lor financiare si asupra nivelului asigurarilor.

In sfarsit, dupa un an, planul pentru prelungirea garantiei a fost anuntat. Bineinteles, aceasta miscare are si scopul de a contracara garantiile de lunga durata oferite de competitori ca Hyundai sau Kia. Deoarece confidentialitatea planului cerea un nume de cod, el a fost denumit Ripken, dupa legenda jucatorului de baseball Cal Ripken Jr., care a stabilit recordul pentru cele mai multe jocuri consecutive. Pe langa extinderea garantiei, GM va extinde si asistenta pe sosele si serviciile de transport.

E limpede, toate aceste preocupari GM sunt legate de piata americana, cea mai mare din lume. Detaliile care ar mai fi interesant de aflat (chiar si din piata americana…) se refera la costurile suplimentare pe care le implica extinderea garantiei. Asa cum cei mai multi dintre dvs. stiu, pentru o garantie extinsa costurile sunt mai mari, iar un cost mai mare (refritor strict la piata romaneasca, in mod evident orientat pe pret) conduce uneori la schimbarea optiunii de cumparare.

Intorcandu-ne la cheia actiunii GM, „garantia extinsa care genereaza incredere„, observam ca o astfel de operatiune poate avea succes doar in conditiile in care garantia extinsa este dublata de lipsa problemelor (adica, fiabilitate reala) in interiorul acestei garantii mai mari. Lipsa unui astfel de cuplaj poate conduce la pierderi mari si insurmontabile de imagine, care – probabil – vor fi contracarate cu deja cunoscutul „mariti taxele la japonezi”…