traducere dupa Guido Reinking – „Automobilwoche”
In anii 90, Mercedes-Benz beneficia de un clip comercial clasic. Un sot vine acasa tarziu si ii spune sotiei, „Mi s-a stricat masina”. Sotia il palmuieste, convinsa ca un Mercedes nu se poate strica niciodata. Astazi, nimeni nu ar mai intelege acea reclama. Pentru multi soferi de Mercedes, problemele de la masinile lor sunt parte a experientei de sofer. A fost nevoie de 90 de ani pentru a crea imaginea unei calitati supreme, si doar de 10 ani pentru a o distruge.
Dieter Zetsche, seful de la Mercedes, conduce destinele brandului de un an. Calitatea masinilor Mercedes s-a imbunatatit considerabil in aceasta perioada, dar un an nu este atat de mult incat sa putem privi cu incredere in viitor. Zetsche a facut reduceri de personal si de costuri, dar asta a fost usor fata de ceea ce il asteapta. Cea mai importanta sarcina a sa este sa reinnoiasca brandul Mercedes.
Odata, celebra emblema Mercedes insemna pentru orice cumparator ca primeste cea mai sigura si mai de incredere masina pe care banii o puteau cumpara, creata la cel mai inalt nivel de maiestrie. Aceasta imagine unica a fost insa abandonata, fara motiv, in favoarea unui look sportiv excesiv, a unei inutile goane dupa cat mai multi cai putere si a unor politici de nisa neinspirate.
Mercedes si-a consumat energia pe vehicule noi ca cele din clasele A, B, R si GL precum si SLR McLaren. Un exemplu al politicilor de nisa proaste, adoptate in timp de Mercedes este sedanul ultraluxos Maybach. Maybach a distrus pretentia Mercedes ca sedanurile premium din clasa S sunt cele mai luxoase masini din lume. Totodata a impins compania intr-o situatie neplacuta: Mercedes nu mai poate acum sa renunte la brandul Maybach, aflat intr-o perioada proasta, deoarece clientii sunt oameni importanti si probabil ca nu ar accepta aceasta masura.
Pana de curand, Mercedes, cu brandurile Smart si Maybach, risca sa isi piarda directia. Sarcina conducerii de acum este de a ridica din nou profilul brandului Mercedes. Mercedes are nevoie sa construiasca cea mai de incredere masina – nu cea mai rapida. Declaratiile lui Zetsche din ultimele luni arata ca el a inteles asta. Dar trebuie ani, nu luni, pentru a schimba la loc o imagine a unui brand de talia Mercedes, si vor fi multe oprelisti pe drum.