sept. 042006
 

Seres stie, dar tace...Vestea rascumpararii pachetului majoritar de actiuni la Daewoo Craiova de catre guvernul Romaniei a facut rapid inconjurul planetei. Toate publicatiile importante au preluat stirea. Chiar si asa, intr-o astfel de abundenta informationala, aproape nimeni nu a remarcat un detaliu – spunem noi – important, continut in declaratia publica a ministrului Seres – „guvernul va incerca sa vanda partea sa (51%) unui investitor strain in decembrie„.

Dar, ce poate fi atat de important intr-o fraza atat de banala? Pai, in primul rand, nu-ti poti exprima speranta de a vinde in 3 luni o uzina ca cea de la Craiova, decat daca anumite discutii preliminare ar fi avut loc deja. Va rog sa intelegeti prin „discutii preliminare” ceva mai mult decat „buna ziua, am fi si noi interesati de uzina dvs…”. Viteza cu care se desfasoara evenimantele din Banie, tind sa ne induca ideea unui joc deja facut.

In al doilea rand, vanzarea unui pachet de control de doar 51% nu este pe gustul Ford sau Renault. In plus, liniile de productie pentru Matiz vor fi usor de adaptat pentru noua generatie (numita la noi „Chevrolet Spark”), iar acest detaliu, usor asortabil unei tranzactii rapide, ne poate sopti numele General Motors. Iar un viitor GM pentru Craiova nu poate fi decat unul – in continuare – incert, cunoscute fiind pierderile uriase pe care le inregistreaza colosul american la nivel mondial. Oare vom relansa economia cu masini de o-stea-si-jumatate Euro NCAP?

Vom reveni cu noutati.