eu mi-am cumparat un volkswagen lupo din dec. 1999 ( model 2000) si este scris la gradul de poluare D4.
ce inseamna ca norma de poluare D4??!
este pe benzina!!!
D4 este probabil norma nemteasca de poluare…
D4 poate fi si E2 si E3 si E4. Norma D4 nu da nici o informatie despre norma EURO.
Vreau sa cumpar o masina second hand si vreau sa stiu daca e euro 3 sau euro 2. Am primit brieful prin fax si sper sa inteleg si sa va dau corect termenii din germana volkswangen golf variant 1J motor 1390 seria WVWZZZ1JZYW693271, 5 trepte, benzina, morul este fabricat pe in volfsburg, iar cam toate datele de pe acolo sunt in martie 2000 am intrat pe site la dv. si am verificat anul de fabricatie si este din 2000 dupa a 10 a litera din serie, 55 kw, 220 km – h, iar ca norma de poluare este – schadstoffarm D4, cod motor AZT mi se pare pt ca nu se intelege bine pe fax, si mi s-a spus ca toate masinile dupa ianaurie 2000 indiferent de D german este euro 3. Va multumesc anticipat si astept raspuns
marckk – raspuns pe topicul „Pretul, ochiul dracului”
Vreau sa cumpar un wolksvagen polo happy in leasing si vreau sa stiu cat este rata si pe cati ani si daca ma incradez cu sotia la un salariu brut de 2140 lei si net de 1520 lei.va multumesc
Domnule Iliuta, pentru acest timp de informatie trebuie sa va adresati unui dealer VW. Noi nu va putem ajuta cu nimic, intrucat ei fac pretul, discountul, bonusul, etc.
As dori si eu niste informatii despre Wolksvagen Golf Variant!!! Pentru ca mi-am luat-o pe comanda si vine la jumatatea lui februarie..si as vrea sa stiu ce pareri sunt despre aceasta masina..sunt foarte curios 😀
„niste informatii” pot insemna zeci de pagini. 😀 Zi mai mult – ce anume te intereseaza?
De rau, nu prea ar fi de spus la Golf Variant…
Buna ziua , am o rugaminte . trebuie sa fac traducere din limba romana pe limaba bulgara ,ls o masina accidentaa, vwv , dar unele din piesels nu exista in dic , sar putea cineva sa mi le explice se insemn
din avans va multumesc
aripa spate
bandou bara spate
cadru lateralcaroserie
stilp custode
grila aerisiere spate
morarova – pe scurt.
ce e clar:
– aripa – nu are nicio legatura cu „aripa pasarii”. Tehnic vorbind, aripa este acea parte din caroserie care se afla pozitionata in dreptyul rotilor. „Aripa spate” se refera la caroseria din jurul rotilor spate.
– bandou – este o banda protectoare de cauciuc care se aplica pese anumite parti de caroserie. Bandouri intalnim si pe usi, dar si pe barile de protectie fata si spate.
Restul explicatiilor ti le voi putea da doar daca imi spui exact despre ce tip de masina este vorba. Este cumva o decapotabila? Cam acolo apare „cadru lateral de rigidizare a caroseriei”… Dar decapotabila nu are „stalpi”. Mai da-mi cateva amanunte, te rog.
VREAU SA-MI ADUC DIN GERMANIA O ALFA ROMEO 156 MOTOR 1600 CC; M-AR INTERESA DIN CE AN SUNT FABRICATE EURO 3. SAU UNDE ESTE UN SITE CU NORMELE DE POLUARE DUPA CARE SA MA GHIDEZ. MULTUMESC ANTICIPAT.
HELP !!!
Alfa 156 in Germania este sigur Euro3 din 2001.
Nu am idee exact, insa este posibil ca anumite motorizari sa fie Euro3 inca din 2000.
buna ziua!
am achizitionat de curand un vw golf IV variant 1.9 tdi 74 kw. Tipul motorului e AXR, iar data fabricatiei e dec. 2001. In brief e trecut Euro 3 und D4.Imi poate spune cineva ce sanse am sa-l inmatriculez Euro IV?
Multumesc anticipat
vreau sa cumpar un wv pasat din 98 iar la majoritatea motoarelor 16 benzina scrie d3 norm as vrea sa stiu ce euro este?
euro 2 sau euro 3
Norma D3 nu are legatura cu norma Euro. Exista Si Euro2/D2 si Euro3/D3.
vreaau sa stiu si eu un polo din 95 in ce euro se incadreaza in e2 sau e1 si ce impresie aveti voi de vw polo 6n 95 cu este ca masina
Polo din 95 este cel mai probabil Euro1. Doar RAR poate da un raspuns final.
Masini adevarate care nu te lasa la greu
Am o intrebare pt cei care pot sa ma ajute! Am un Passat din 92 diesel adus din germania si as vrea sa-l inscriu in ro dar nu stiu ce norma euro are.Poate sa fie non euro sau euro 1?E mare taxa in comparatie cu pretul masinii.Sau o lista cu coduri motoare E2 daca are cineva si ma poate ajuta.
Multumesc!
Lucian – Euro2 a fost pus pe hartie in 94 si implementat in 96. Este exclus ca masina ta sa fie Euro2. 99,99% este Euro1.
buna ziua.m-ar interesa si pe mine ceva:mi-am luat un ford ka din germania si vreau sa stiu la ce norma de poluare se incadreaza. are schadstoffarm D4 si 32 . Puteti sa imi spuneti ce EURO are ? va multumesc
valy – schadstoffarm D4 (poluare mica) este o apreciere fiscala, fara legatura cu norma Euro.
Exista la RAR un birou de consultanta care da raspunsuri sigure 100%. Intreband pe net nu poti fi la fel de sigur de raspuns, oricat de bine intentionat ar fi acest raspuns.
golf III fab.3/93 motor 1.6 catalogat de R.A.R euro2:D…deci kde treaba de mai sus cu euro2 abia din ’96…respect Senos pt.ce faci aici;)
snyper – felicitari. mai gresim, ce sa facem…
Motor Euro1 la vremea lui, dar care a fost suficient de curat pentru a putea fi omologat de RAR Euro2. Super faza. 🙂
Alta explicatie nu am. De cazut nu cade faza cu Euro2 din 96, chiar daca apar si norocuri dintr-astea. Ca vrem noi sau ca nu vrem, normele Euro2 tot in 94 au aparut. Daca in 93 nu existau norme Euro2, cum sa omologhezi Euro2 un motor??? 😀
Misto faza.
Apropo, care e codul motorului tau? Lasa-l si tu aici pentru posteritate.
buna am si eu o problema am adus din germania un t4 e din 2001 si totul e ok dar am o singura problema are SIROCOL la bord are un panou petru setari cu 5 butoane si nu pot sa il opresc sau sa reglezi cand sa porneasca sau de genu va rog dak se poate si cineva stie sa ma ajute 🙂 multumesc
sau macar dak cineva poate sa imi spune cum se zice sirocol pe engleza ca sa caut ceva pe net multumesc 😉
Arpad – sirocol sau webasto sunt cuvinte formate din nume de firme ca adidasi, xerox sau ferodou.
N-am avut in viata mea camion, dar cred ca in engleza corect ar fi „truck cab heater”. Sau „truck cab preheater”. Bafta.
Sau scris corect numele firmei de la care vine „sirocolul” romanesc…
Vreau sa va intreb, o masina inmatriculata in 13.07.1999 in GERMANIA poate fi fabricata in anul 2000? asa apare masina mea conform RAR.
eugen – tare de tot 😀
Exista totusi o explicatie. Sistemul nepotist de la RAR papa banii statului stabilind anul de productie al masinii dupa digitul 10 din seria sasiu (VIN code). Acel an insa nu este anul calendaristic de productie, ci „anul modelului”.
Anul modelului 2000 incepe la 1 iulie 99 si se termina la 1 iulie 2000. 😀
Oricum, intrebarea e misto 😀
vreau sa ia si eu un golf IV 1.6 benzina din germania si m-ar interesa sa stiu din ce an a aparut modelul cu motor euro 3.
Intrebarea nu este pusa bine, deoarece discutia nu se face pe modele auto, ci pe motorizari. A fost o perioada in care au coexistat motorizarile Euro2 cu Euro3.
Primul an in care VW a comercializat DOAR Euro3, este 2001. Un VW din 2001 este sigur Euro3.
Primul an in care VW a produs motorizari Euro3 (dar care au coexistat in piata cu cele Euro2) este 1999. Un VW din 1999-2000 poate fi Euro3, dar si Euro2.
buna va rog sa ma ajutatai si pe mine cu o informatie, astzi am fost la rar, dara bia miane imi dau actele, mia zis cineva de acolo ca ar puitea sa fie si Euroi 2 si Euro 3, cica cei de la Bucuresti dau vredictul, deci eu am o VW fabricat in 12.dec 2000 dar imatriculat in 10 ianurie 2000 asta scrie pe acte, est un diesel 1.9 TDI, 85W,astept sa ma luminati si pe mine, ca pana miane cred ca mor dc nu aflu ce Euro e, mau speriata iaia de la Rar ca ar putea fi euro 2
inmatriculata la 10ianuarie 2001 am vrut sa spun, scuze
tania – eu zic ca-i Euro 3, deoarece pe 12 decembrie 2000 nu cred ca VW mai producea Euro2 decat pentru state din afara UE (la data aia). Daca masina a fost inmatriculata in UE, cred ca nu puteti avea surprize.
Vedem maine.
vreau a aduc un alfa romeo156 din2001 din italia.imi puteti spune in ce norma de polure s inkdreza?euro2 sau3?
Da, foarte potrivita intrebarea pentru o pagina VW.
sal iulian am un wv golf din 1993 este de bulgaria este e 2 sau e1 tu ce zici
Daca-i din Bulgaria poate fi si non-euro. Nu ma bag la masini din Bulgaria. Atentie mare.
am si eu o intrebare
am cumparat de la cineva din arad un vw golf 3 din 94
i-am facut numere rosii pana aici e ok. dar pt inmatriculare permanenta se cere verificare rar,acum masina e din franta si are itp valabil pana in 2009 martie dak nu ma insel, trebuie neaparat sa merg cu el la rar?
ce si cum trebuie facut,e luat in calcul in romania itp din ue?
si ink ceva
stiti cumva ce euro poate fi? sau e non euro?
ITP-ul ar fi fost perfect valabil daca ati fi circulat cu numere franceze. Pentru inmatriculare, este absolut necesara cercetarea si omologarea RAR, indiferent de valabilitatea ITP-ului francez.
Aveti nevoie de tipul motor pentru a afla ce norma Euro este masina. Numele modelului si anul fabricatiei nu sunt suficiente.
masina este 1.4
a si a avut catalizator care nu mai functioneaza sitele sunt sparte, unul universal se poate monta neavand pe el sonda lamda?aceasta este pe toba
Cred ca veti avea probleme serioase la RAR. Ei verifica existenta si starea de functionare a catalizatorului, chiar daca in acte masina apare cu catalizare.
Este posibil sa iasa non-euro.
Tipul motor este un cod cuprins in seria motorului. 1,4 este cilindreea si nu ne ajuta prea mult. Incercati sa aflati seria motorului…
buna seara
masina are itp valabil din franta pana la 12 07 09
vreau sa stiu dak dupa expirarea numerelor rosii din romania se poate inmatricula cu itp-ul din franta , revine la nr respective din franta?
Daca va referiti la numere franceze de inmatriculare permanente, DA, puteti circula cu ele atat timp cat nu v-au fost retrase. In acest caz nu inteleg de ce ati mai scos numere rosii…
Altfel NU. Daca numerele provizorii franceze de export au expirat, nu mai pot fi folosite. Este exact acelasi lucru cu a circula cu cele rosii expirate.
treaba este ca nu sunt sigura dak acolo au fost scoase din uz , nu am luat-o direct din franta, iar cel de la care am luat-o adik cel din arad a spus k ar mai fi valabile o luna. pe talul respectiv este scrisa data de 10 11 08 cu pixul si trase 2 linii dea lungul talonului. am mai vb cu cineva si nea spus k este probabil sa fie scoase numerele din uz chiar din ziua din care a fost cumparata adik data de pe talon. nu stiu ce sa cred. as avea o rugaminte imi puteti trimite un email cu nr dumneavoastra sa vb sotul meu cu dumneavoastra poate va intelegi mai bine la explicatii.
Acum am inteles. Ati avut numere provizorii de export si au fost anulate pe data scrisa in talon.
Prin urmare, fara nicio urma de indoiala, nu mai puteti folosi numerele franceze sub nicio forma.
In schimb, cred ca este posibil sa mai obtineti o prelungire de nr rosii, daca nu ati depasit 3 luni de cand aveti nr. provizorii romanesti. Intrebati la ei la ghiseu, intrucat personal nu stiu sa va detaliez prea bine aceasta situatie.
am inteles, chestia era k ar fi fost bine dak puteam beneficia de itp-ul respectiv, intrucat e problema cu catalizatorul acela si dak nu iese euro 2 sau makr euro 1 platim o super taxa, iar dak acesta universal nu este montat intrucat sa functioneze conform normelor rar este aceeasi problema. oricum va multumesc.si apropo totusi unde gasesc tipul motorului mai exact? ca sa-mi dau seama ce euro este, aici pe talon scrie ceva de gen vw H0ABD24 este benzina. in fine sunt foarte putine date pe talon cp sau kv nu sunt mentionati si asa mai dep.
Daca seria VWH0ABD24 este trecuta si pe placuta producatorului de pe motor, inseamna ca aceasta este seria motorului. In acest caz secventa ABD este tipul motorului.
Daca ar fi asa, ABD este euro1, cu catalizator original sau chiar Euro2 cu catalizator upgradat (schimbat ulterior).
Fara catalizator este posibil sa iasa non-euro.
Dar INAINTE DE ORICE ALTCEVA, verificati va rog daca seria de la care am plecat cu discutie este intr-adevar seria motorului dvs. Daca ipoteza e falsa, e falsa si demonstratia.
Buna seara!Am o intrebare.Am cumparat din Germania un vw golf III din 1993.Pe brief scrie ca este E2.Cei de la RAR au constatat ca este de fapt E1.Este posibil sau sunt ei in eroare.Motorul este AAZ caroserie WVWZZZ1HZPW471196 prima inmatriculare 16.02.1993.Cum pot obtine un certificat de conformitate de la producator?
Intre E2 si Euro2 este o diferenta mare. Daca pe talon scrie chiar asa „E2”, inseamna ca este o masina non-euro, euro1 sau 2 care plateste in Germania taxe la nivel E2.
In 1993 masina nu poate fi Euro2 din fabrica. Cel mult poate fi un Euro2 dobandit ulterior prin upgradarea catalizatorului. Problema este ca RAR nu prea agreaza upgrade-urile decat daca s-au pastrat toate hartiile, inclusiv garantia.
AAZ este un motor cu mai multe generatii. A existat si in versiune Euro2, insa din 1995.
de ce nau bagat noua taxa(3×09-12-2008)inainte de alegeri pt ca sint lasii,hotii,porcii ??????????????????????????????????????????????
care este norma euro la vw golf 2 motor 1588 intercoler an 1991
Cel mai probabil, non-euro.
Daca ne indicati tipul motorului (numele exact sau macar seria motorului), aprecierea poate deveni ceva mai exacta.
daca se poate as dori si eu codul motor pt un vw golf 3din 1996cu seria wvwzzz1hztb097607 cc1595
la ce euro se incadreaza?
dan – dvs cam amestecati putin lucrurile…
Putem intui nouma Euro a masinii, daca avem codul motorului. Insa codul motorului NU este continut in seria sasiu (vin code).
Incercati sa cititi seria motorului de pe placuta lipita pe acesta. La VW, aceasta serie contine si codul motor. Sunt sanse mari mari sa fie Euro2, datorita anului de productie.
am observat ca sa modificat taxa!daca masina mea a fost adusa in tara in data de8.09.2008si nu am reusit sa o inmatriculez (RAR facut in data de 13.02.2009)imi poate spune cineva daca ma incadrez pe taxa veche?precizez ca contractul de la aducerea masini in tara nu este pe numele meu deci nu e data la care am achizitionat masina.
Daca ne luam dupa declaratia lui Boc, acest lucru va fi posibil. Instructiunile exprese (felul exact in care va decurge procedura) vor aparea in Monitorul Oficial abia peste 1-2 zile. Sa vedem ce scrie exact…
am adus di germania un vw vento an de fabricatie 1993 luna 5 ,pe brief scrie D3 imi spunet va rog in ce euru se incadreaza? va nultumesc
Norma fiscala germana D3 nu are un echivalent Euro.
Masina dvs a iesit pe poarta uzinei Euro1, insa – fiind D3 – este posibil sa fi fost upgradata la Euro2.
Depinde de ceea ce scrie in brief, daca apare vreun catalizator acolo.
va rog spuneti ce taxa platesc pentru 1993 02 08 an fab euro 2 adus in tara in 2009 04 ca nu gasasc nimic sigur pe internet va multumesc
Pe aceasta pagina, pe banda bleu din dreapta, ceva mai sus veti putea gasi legaturi catre 2 calculatoare f. bune:
1. La rubrica „TotalAuto – Linkuri auto utile” aveti legatura directa catre calculatorul oficial de pe situl Ministerului finantelor;
2. Si mai sus, clic pe banerul rosu pentru calculatorul nostru TotalAuto, dedicat exclusiv masinilor de categorie M1 (cele prsonale obisnuite).
Succes!
va mai deranjez cu o intrebare,daca masina a fost adusa in tara in 2008 noiembrie si am luat nr rosii pe 07decembrie mai beneficiez de taxa de atunci?
Ultima zi de depunere a cererilor pentru plata „taxei mici” a fost pe 11 martie 2009.
Daca ati reusit sa inregistrati cererea pana la acea data, aveti timp pana pe 20 mai 2009 (a 90-a zi de la intrarea in vigoare a OUG 7/2009) sa rezolvati problemele cu RAR si sa platiti taxa mica.
Daca nu ati depus inca cererea, nu mai aveti cum sa beneficiati de „taxa mica”.
Daca ati depus cererea la timp, dar veti depasi 20 mai cu formalitatile tehnice, de asemenea nu veti mai putea plati „taxa mica”.
eu mi-am cumparat un volkswagen lupo din dec. 1999 ( model 2000) si este scris la gradul de poluare D4.
ce inseamna ca norma de poluare D4??!
este pe benzina!!!
D4 este probabil norma nemteasca de poluare…
D4 poate fi si E2 si E3 si E4. Norma D4 nu da nici o informatie despre norma EURO.
Vreau sa cumpar o masina second hand si vreau sa stiu daca e euro 3 sau euro 2. Am primit brieful prin fax si sper sa inteleg si sa va dau corect termenii din germana volkswangen golf variant 1J motor 1390 seria WVWZZZ1JZYW693271, 5 trepte, benzina, morul este fabricat pe in volfsburg, iar cam toate datele de pe acolo sunt in martie 2000 am intrat pe site la dv. si am verificat anul de fabricatie si este din 2000 dupa a 10 a litera din serie, 55 kw, 220 km – h, iar ca norma de poluare este – schadstoffarm D4, cod motor AZT mi se pare pt ca nu se intelege bine pe fax, si mi s-a spus ca toate masinile dupa ianaurie 2000 indiferent de D german este euro 3. Va multumesc anticipat si astept raspuns
marckk – raspuns pe topicul „Pretul, ochiul dracului”
Vreau sa cumpar un wolksvagen polo happy in leasing si vreau sa stiu cat este rata si pe cati ani si daca ma incradez cu sotia la un salariu brut de 2140 lei si net de 1520 lei.va multumesc
Domnule Iliuta, pentru acest timp de informatie trebuie sa va adresati unui dealer VW. Noi nu va putem ajuta cu nimic, intrucat ei fac pretul, discountul, bonusul, etc.
As dori si eu niste informatii despre Wolksvagen Golf Variant!!! Pentru ca mi-am luat-o pe comanda si vine la jumatatea lui februarie..si as vrea sa stiu ce pareri sunt despre aceasta masina..sunt foarte curios 😀
„niste informatii” pot insemna zeci de pagini. 😀 Zi mai mult – ce anume te intereseaza?
De rau, nu prea ar fi de spus la Golf Variant…
Buna ziua , am o rugaminte . trebuie sa fac traducere din limba romana pe limaba bulgara ,ls o masina accidentaa, vwv , dar unele din piesels nu exista in dic , sar putea cineva sa mi le explice se insemn
din avans va multumesc
aripa spate
bandou bara spate
cadru lateralcaroserie
stilp custode
grila aerisiere spate
morarova – pe scurt.
ce e clar:
– aripa – nu are nicio legatura cu „aripa pasarii”. Tehnic vorbind, aripa este acea parte din caroserie care se afla pozitionata in dreptyul rotilor. „Aripa spate” se refera la caroseria din jurul rotilor spate.
– bandou – este o banda protectoare de cauciuc care se aplica pese anumite parti de caroserie. Bandouri intalnim si pe usi, dar si pe barile de protectie fata si spate.
Restul explicatiilor ti le voi putea da doar daca imi spui exact despre ce tip de masina este vorba. Este cumva o decapotabila? Cam acolo apare „cadru lateral de rigidizare a caroseriei”… Dar decapotabila nu are „stalpi”. Mai da-mi cateva amanunte, te rog.
VREAU SA-MI ADUC DIN GERMANIA O ALFA ROMEO 156 MOTOR 1600 CC; M-AR INTERESA DIN CE AN SUNT FABRICATE EURO 3. SAU UNDE ESTE UN SITE CU NORMELE DE POLUARE DUPA CARE SA MA GHIDEZ. MULTUMESC ANTICIPAT.
HELP !!!
Alfa 156 in Germania este sigur Euro3 din 2001.
Nu am idee exact, insa este posibil ca anumite motorizari sa fie Euro3 inca din 2000.
buna ziua!
am achizitionat de curand un vw golf IV variant 1.9 tdi 74 kw. Tipul motorului e AXR, iar data fabricatiei e dec. 2001. In brief e trecut Euro 3 und D4.Imi poate spune cineva ce sanse am sa-l inmatriculez Euro IV?
Multumesc anticipat
vreau sa cumpar un wv pasat din 98 iar la majoritatea motoarelor 16 benzina scrie d3 norm as vrea sa stiu ce euro este?
euro 2 sau euro 3
Norma D3 nu are legatura cu norma Euro. Exista Si Euro2/D2 si Euro3/D3.
vreaau sa stiu si eu un polo din 95 in ce euro se incadreaza in e2 sau e1 si ce impresie aveti voi de vw polo 6n 95 cu este ca masina
Polo din 95 este cel mai probabil Euro1. Doar RAR poate da un raspuns final.
Masini adevarate care nu te lasa la greu
Am o intrebare pt cei care pot sa ma ajute! Am un Passat din 92 diesel adus din germania si as vrea sa-l inscriu in ro dar nu stiu ce norma euro are.Poate sa fie non euro sau euro 1?E mare taxa in comparatie cu pretul masinii.Sau o lista cu coduri motoare E2 daca are cineva si ma poate ajuta.
Multumesc!
Lucian – Euro2 a fost pus pe hartie in 94 si implementat in 96. Este exclus ca masina ta sa fie Euro2. 99,99% este Euro1.
buna ziua.m-ar interesa si pe mine ceva:mi-am luat un ford ka din germania si vreau sa stiu la ce norma de poluare se incadreaza. are schadstoffarm D4 si 32 . Puteti sa imi spuneti ce EURO are ? va multumesc
valy – schadstoffarm D4 (poluare mica) este o apreciere fiscala, fara legatura cu norma Euro.
Exista la RAR un birou de consultanta care da raspunsuri sigure 100%. Intreband pe net nu poti fi la fel de sigur de raspuns, oricat de bine intentionat ar fi acest raspuns.
golf III fab.3/93 motor 1.6 catalogat de R.A.R euro2:D…deci kde treaba de mai sus cu euro2 abia din ’96…respect Senos pt.ce faci aici;)
snyper – felicitari. mai gresim, ce sa facem…
Motor Euro1 la vremea lui, dar care a fost suficient de curat pentru a putea fi omologat de RAR Euro2. Super faza. 🙂
Alta explicatie nu am. De cazut nu cade faza cu Euro2 din 96, chiar daca apar si norocuri dintr-astea. Ca vrem noi sau ca nu vrem, normele Euro2 tot in 94 au aparut. Daca in 93 nu existau norme Euro2, cum sa omologhezi Euro2 un motor??? 😀
Misto faza.
Apropo, care e codul motorului tau? Lasa-l si tu aici pentru posteritate.
buna am si eu o problema am adus din germania un t4 e din 2001 si totul e ok dar am o singura problema are SIROCOL la bord are un panou petru setari cu 5 butoane si nu pot sa il opresc sau sa reglezi cand sa porneasca sau de genu va rog dak se poate si cineva stie sa ma ajute 🙂 multumesc
sau macar dak cineva poate sa imi spune cum se zice sirocol pe engleza ca sa caut ceva pe net multumesc 😉
Arpad – sirocol sau webasto sunt cuvinte formate din nume de firme ca adidasi, xerox sau ferodou.
N-am avut in viata mea camion, dar cred ca in engleza corect ar fi „truck cab heater”. Sau „truck cab preheater”. Bafta.
Sau scris corect numele firmei de la care vine „sirocolul” romanesc…
esp la ce se refera
nana – despre ESP detalii aici.
Vreau sa va intreb, o masina inmatriculata in 13.07.1999 in GERMANIA poate fi fabricata in anul 2000? asa apare masina mea conform RAR.
eugen – tare de tot 😀
Exista totusi o explicatie. Sistemul nepotist de la RAR papa banii statului stabilind anul de productie al masinii dupa digitul 10 din seria sasiu (VIN code). Acel an insa nu este anul calendaristic de productie, ci „anul modelului”.
Anul modelului 2000 incepe la 1 iulie 99 si se termina la 1 iulie 2000. 😀
Oricum, intrebarea e misto 😀
vreau sa ia si eu un golf IV 1.6 benzina din germania si m-ar interesa sa stiu din ce an a aparut modelul cu motor euro 3.
Intrebarea nu este pusa bine, deoarece discutia nu se face pe modele auto, ci pe motorizari. A fost o perioada in care au coexistat motorizarile Euro2 cu Euro3.
Primul an in care VW a comercializat DOAR Euro3, este 2001. Un VW din 2001 este sigur Euro3.
Primul an in care VW a produs motorizari Euro3 (dar care au coexistat in piata cu cele Euro2) este 1999. Un VW din 1999-2000 poate fi Euro3, dar si Euro2.
buna va rog sa ma ajutatai si pe mine cu o informatie, astzi am fost la rar, dara bia miane imi dau actele, mia zis cineva de acolo ca ar puitea sa fie si Euroi 2 si Euro 3, cica cei de la Bucuresti dau vredictul, deci eu am o VW fabricat in 12.dec 2000 dar imatriculat in 10 ianurie 2000 asta scrie pe acte, est un diesel 1.9 TDI, 85W,astept sa ma luminati si pe mine, ca pana miane cred ca mor dc nu aflu ce Euro e, mau speriata iaia de la Rar ca ar putea fi euro 2
inmatriculata la 10ianuarie 2001 am vrut sa spun, scuze
tania – eu zic ca-i Euro 3, deoarece pe 12 decembrie 2000 nu cred ca VW mai producea Euro2 decat pentru state din afara UE (la data aia). Daca masina a fost inmatriculata in UE, cred ca nu puteti avea surprize.
Vedem maine.
vreau a aduc un alfa romeo156 din2001 din italia.imi puteti spune in ce norma de polure s inkdreza?euro2 sau3?
Da, foarte potrivita intrebarea pentru o pagina VW.
Sigur 100% nu poate fi decat RAR. Cateva criterii de analiza aveti in pagina „Norme Euro de limitare a poluarii auto”.
sal iulian am un wv golf din 1993 este de bulgaria este e 2 sau e1 tu ce zici
Daca-i din Bulgaria poate fi si non-euro. Nu ma bag la masini din Bulgaria. Atentie mare.
am si eu o intrebare
am cumparat de la cineva din arad un vw golf 3 din 94
i-am facut numere rosii pana aici e ok. dar pt inmatriculare permanenta se cere verificare rar,acum masina e din franta si are itp valabil pana in 2009 martie dak nu ma insel, trebuie neaparat sa merg cu el la rar?
ce si cum trebuie facut,e luat in calcul in romania itp din ue?
si ink ceva
stiti cumva ce euro poate fi? sau e non euro?
ITP-ul ar fi fost perfect valabil daca ati fi circulat cu numere franceze. Pentru inmatriculare, este absolut necesara cercetarea si omologarea RAR, indiferent de valabilitatea ITP-ului francez.
Aveti nevoie de tipul motor pentru a afla ce norma Euro este masina. Numele modelului si anul fabricatiei nu sunt suficiente.
masina este 1.4
a si a avut catalizator care nu mai functioneaza sitele sunt sparte, unul universal se poate monta neavand pe el sonda lamda?aceasta este pe toba
Cred ca veti avea probleme serioase la RAR. Ei verifica existenta si starea de functionare a catalizatorului, chiar daca in acte masina apare cu catalizare.
Este posibil sa iasa non-euro.
Tipul motor este un cod cuprins in seria motorului. 1,4 este cilindreea si nu ne ajuta prea mult. Incercati sa aflati seria motorului…
buna seara
masina are itp valabil din franta pana la 12 07 09
vreau sa stiu dak dupa expirarea numerelor rosii din romania se poate inmatricula cu itp-ul din franta , revine la nr respective din franta?
Daca va referiti la numere franceze de inmatriculare permanente, DA, puteti circula cu ele atat timp cat nu v-au fost retrase. In acest caz nu inteleg de ce ati mai scos numere rosii…
Altfel NU. Daca numerele provizorii franceze de export au expirat, nu mai pot fi folosite. Este exact acelasi lucru cu a circula cu cele rosii expirate.
treaba este ca nu sunt sigura dak acolo au fost scoase din uz , nu am luat-o direct din franta, iar cel de la care am luat-o adik cel din arad a spus k ar mai fi valabile o luna. pe talul respectiv este scrisa data de 10 11 08 cu pixul si trase 2 linii dea lungul talonului. am mai vb cu cineva si nea spus k este probabil sa fie scoase numerele din uz chiar din ziua din care a fost cumparata adik data de pe talon. nu stiu ce sa cred. as avea o rugaminte imi puteti trimite un email cu nr dumneavoastra sa vb sotul meu cu dumneavoastra poate va intelegi mai bine la explicatii.
Acum am inteles. Ati avut numere provizorii de export si au fost anulate pe data scrisa in talon.
Prin urmare, fara nicio urma de indoiala, nu mai puteti folosi numerele franceze sub nicio forma.
In schimb, cred ca este posibil sa mai obtineti o prelungire de nr rosii, daca nu ati depasit 3 luni de cand aveti nr. provizorii romanesti. Intrebati la ei la ghiseu, intrucat personal nu stiu sa va detaliez prea bine aceasta situatie.
am inteles, chestia era k ar fi fost bine dak puteam beneficia de itp-ul respectiv, intrucat e problema cu catalizatorul acela si dak nu iese euro 2 sau makr euro 1 platim o super taxa, iar dak acesta universal nu este montat intrucat sa functioneze conform normelor rar este aceeasi problema. oricum va multumesc.si apropo totusi unde gasesc tipul motorului mai exact? ca sa-mi dau seama ce euro este, aici pe talon scrie ceva de gen vw H0ABD24 este benzina. in fine sunt foarte putine date pe talon cp sau kv nu sunt mentionati si asa mai dep.
Daca seria VWH0ABD24 este trecuta si pe placuta producatorului de pe motor, inseamna ca aceasta este seria motorului. In acest caz secventa ABD este tipul motorului.
Daca ar fi asa, ABD este euro1, cu catalizator original sau chiar Euro2 cu catalizator upgradat (schimbat ulterior).
Fara catalizator este posibil sa iasa non-euro.
Dar INAINTE DE ORICE ALTCEVA, verificati va rog daca seria de la care am plecat cu discutie este intr-adevar seria motorului dvs. Daca ipoteza e falsa, e falsa si demonstratia.
Buna seara!Am o intrebare.Am cumparat din Germania un vw golf III din 1993.Pe brief scrie ca este E2.Cei de la RAR au constatat ca este de fapt E1.Este posibil sau sunt ei in eroare.Motorul este AAZ caroserie WVWZZZ1HZPW471196 prima inmatriculare 16.02.1993.Cum pot obtine un certificat de conformitate de la producator?
Intre E2 si Euro2 este o diferenta mare. Daca pe talon scrie chiar asa „E2”, inseamna ca este o masina non-euro, euro1 sau 2 care plateste in Germania taxe la nivel E2.
In 1993 masina nu poate fi Euro2 din fabrica. Cel mult poate fi un Euro2 dobandit ulterior prin upgradarea catalizatorului. Problema este ca RAR nu prea agreaza upgrade-urile decat daca s-au pastrat toate hartiile, inclusiv garantia.
AAZ este un motor cu mai multe generatii. A existat si in versiune Euro2, insa din 1995.
de ce nau bagat noua taxa(3×09-12-2008)inainte de alegeri pt ca sint lasii,hotii,porcii ??????????????????????????????????????????????
care este norma euro la vw golf 2 motor 1588 intercoler an 1991
Cel mai probabil, non-euro.
Daca ne indicati tipul motorului (numele exact sau macar seria motorului), aprecierea poate deveni ceva mai exacta.
daca se poate as dori si eu codul motor pt un vw golf 3din 1996cu seria wvwzzz1hztb097607 cc1595
la ce euro se incadreaza?
dan – dvs cam amestecati putin lucrurile…
Putem intui nouma Euro a masinii, daca avem codul motorului. Insa codul motorului NU este continut in seria sasiu (vin code).
Incercati sa cititi seria motorului de pe placuta lipita pe acesta. La VW, aceasta serie contine si codul motor. Sunt sanse mari mari sa fie Euro2, datorita anului de productie.
am observat ca sa modificat taxa!daca masina mea a fost adusa in tara in data de8.09.2008si nu am reusit sa o inmatriculez (RAR facut in data de 13.02.2009)imi poate spune cineva daca ma incadrez pe taxa veche?precizez ca contractul de la aducerea masini in tara nu este pe numele meu deci nu e data la care am achizitionat masina.
Daca ne luam dupa declaratia lui Boc, acest lucru va fi posibil. Instructiunile exprese (felul exact in care va decurge procedura) vor aparea in Monitorul Oficial abia peste 1-2 zile. Sa vedem ce scrie exact…
am adus di germania un vw vento an de fabricatie 1993 luna 5 ,pe brief scrie D3 imi spunet va rog in ce euru se incadreaza? va nultumesc
Norma fiscala germana D3 nu are un echivalent Euro.
Masina dvs a iesit pe poarta uzinei Euro1, insa – fiind D3 – este posibil sa fi fost upgradata la Euro2.
Depinde de ceea ce scrie in brief, daca apare vreun catalizator acolo.
va rog spuneti ce taxa platesc pentru 1993 02 08 an fab euro 2 adus in tara in 2009 04 ca nu gasasc nimic sigur pe internet va multumesc
Pe aceasta pagina, pe banda bleu din dreapta, ceva mai sus veti putea gasi legaturi catre 2 calculatoare f. bune:
1. La rubrica „TotalAuto – Linkuri auto utile” aveti legatura directa catre calculatorul oficial de pe situl Ministerului finantelor;
2. Si mai sus, clic pe banerul rosu pentru calculatorul nostru TotalAuto, dedicat exclusiv masinilor de categorie M1 (cele prsonale obisnuite).
Succes!
va mai deranjez cu o intrebare,daca masina a fost adusa in tara in 2008 noiembrie si am luat nr rosii pe 07decembrie mai beneficiez de taxa de atunci?
Ultima zi de depunere a cererilor pentru plata „taxei mici” a fost pe 11 martie 2009.
Daca ati reusit sa inregistrati cererea pana la acea data, aveti timp pana pe 20 mai 2009 (a 90-a zi de la intrarea in vigoare a OUG 7/2009) sa rezolvati problemele cu RAR si sa platiti taxa mica.
Daca nu ati depus inca cererea, nu mai aveti cum sa beneficiati de „taxa mica”.
Daca ati depus cererea la timp, dar veti depasi 20 mai cu formalitatile tehnice, de asemenea nu veti mai putea plati „taxa mica”.
Cam asta ar fi pe scurt.