Ian 132010
 

Exista o directiva europeana (2008/89/EC) care instituie incepand cu 2011 obligativitatea aprinderii automate la pornire, inclusiv pe timp de zi, a unor lumini care sa mareasca gradul de vizibilitate in trafic pentru fiecare masina. Conform directivei, asa numitele „lumini de zi” pot fi farurile clasice sau pot fi sisteme dedicate. Pornind din acest punct, olandezii de la Philips propun industriei auto un sistem dedicat, numit DRL (Daytime Running Light).

Sistemul foloseste niste LED-uri speciale, care fac mult mai vizibil automobilul privit prin retrovizoare, in conformitate cu standardele europene. Ele se aprin odata cu pornirea motorului si se sting simultan cu oprirea acestuia.

Adaptarea la blocurile optice pentru modelele existente se poate face extrem de usor, insa nu este recomandata celor ce isi bibilesc singuri masina prin garaj, intrucat montarea DRL presupune mici modificari pe circuitul electric. pentru constructorii auto, modificarea este un fleac, diferenta de cost fiind nesemnificativa.

DRL foloseste tehnologia LED LUXEON, care ofera o lumina foarte puternica, alba, in bataia careia toate obiectele apar in culorile naturale. Totodata este o tehnologie foarte robusta, teoretic indistructibila. In lumea reala, DRL are o perioada de viata de 5000 de ore de lucru, adica echivalentul a 250.000 km parcursi cu 50 km/h, ceea ce coincide practic cu perioada de viata a vehiculului.

DRL consuma de 13 ori mai putin decat becurile cu halogen si are un pret pozitionat undeva in jurul valorii de 150 de euro.

Articole cu tema apropiata: