Aug 282009
 

i-miev-in-romania-2009 Mitsubishi Motors prezinta in weekendul 29-30 August, in cadrul Saptamanii Japoneze organizate la Muzeului Satului modelul sau electric i-MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle). Acesta este primul automobil electric de serie lansat în Europa si produce emisii zero de CO2. Prima masina electrica de serie din Europa, i-MIEV, se afla pe un drum unic, cu destinatia precisa de a revolutiona modul in care privim si intelegem masinile.

Modelul i-MiEV a fost proiectat pentru a transporta pana la patru pasageri fara a sacrifica spatiul de bagaje. Este realizat pe platforma minicar-ului “i”, motorul pe benzina si rezervorul plasat sub podea fiind inlocuite de propulsorul electric, invertorul, pachetul de baterii si celelalte componente necesare in cazul unui vehicul electric (EV). Operatiunea de modificare nu a fost complicata, fiind necesare doar cateva modificari ale structurii sasiului pentru transformarea lui “i” in i-MiEV.

“i” a fost considerat o alegere perfecta inca de la inceput, atuurile sale fiind:

– Configuratia sa permite plasarea sistemului de propulsie in zona din fata axei posterioare, fapt care permite obtinerea unei cabine spatioase (4 locuri).

– Exista spatiul necesar pentru stocarea bateriilor necesare pentru a oferi suficienta energie pentru o zi petrecuta pe drum. Trebuie spus ca in cazul in care, totusi, acestea nu sunt suficiente, bateriile se pot reincarca de la prize normale prin intermediul unui cablu aflat la bord.

– Instalarea bateriilor sub podea coboara centrul de greutate al masinii.

Dincolo de faptul ca este un automobil practic si nepoluant, i-MiEV se dovedeste mai eficient decat modelul de baza in ceea ce priveste performanta (cu 31% mai rapid decat un minicar conventional in ceea ce priveste acceleratia in plaja 40-60 km/h), cuplul (180 Nm fata de 94 Nm in cazul motorului pe benzina de 660 cmc al lui “i”), zgomotul (5 dB mai putin) si nivelul vibratiilor, toate acestea fiind avantaje clasice pentru un automobil electric.

i-MiEV utilizeaza un pachet de baterii lithium-ion care consta in 22 de module avand fiecare cate 4 celule, acestea putandu-se fixa sub podea, vertical sau transversal. Autonomia pentru o singura incarcare este de 160 km, testul s-a efectuat pe 10-15 tipuri de drum si de utilizare a masinilor.

i-MiEV foloseste doua tipuri de incarcare a bateriilor:

– Household Charging System (100V, 200V) este destinat incarcarii acasa sau atunci cand masina este parcata pe termen lung. i-MiEV se alimenteaza de la o priza normala prin intermediul unui cablu care este cuplat la un dispozitiv de incarcare aflat pe partea dreapta a masinii. i-MiEV se poate reincarca in 7 ore in configuratia 200 V (14 ore pentru 100 V).

– Quick Charger System este destinat incarcarii rapide. Priza este situata de aceasta data pe partea stanga a masinii. Folosind acest sistem, bateriile sunt aduse la 80% din capacitate in circa 30 de minute.

Judecand lucrurile din punct de vedere economic, costurile de exploatare ale lui i-MiEV in Japonia (yeni/km) reprezinta o treime fata de cele ale unui minicar cu motor pe benzina in cazul realimentarii in timpul zilei si 1/9 in cazul in care aceasta se efectueaza noaptea.

Nu uitati: – week-end 29-30 August, Saptamana Japoneza organizata la Muzeului Satului, prezentare model electric i-MiEV.

Specificatii tehnice Mitsubishi i-MiEV:

Vehicul de baza "i" mini-car
Dimensiuni (L x W x H) 3,395 x 1,475 x 1,600 mm
Greutate 1,080 kg
Numar de locuri 4
Viteza maxima 130 km/h
Autonomie cu o singura incarcare 130 km / 160 km*
Timp incarcare
(80% capacitate)
15 Amp/200 V 5 hrs / 7 hrs*
15 Amp/100 V 11 hrs / 13 hrs*
50 kW/200 V
(incarcare rapida)
20 min / 25 min*
Motor Tip Sincron, cu magnet permanent
Putere maxima 47 kW
Cuplu maxim 180 Nm
Viteza maxima 8,500 rpm
Baterie Tip Litiu-Ion
Voltaj 330 V
Energie totala 16 kWh / 20 kWh*
Controller Invertor
Tractiune Punte spate

* versiunea 2006 / valoarea rezultata din testul pe flote efectuat in 2007.

 

Articole cu tema apropiata: