Feb 192009
 

Chestia care se invarte in GIF-ul animat de mai jos este o schita a motorului viitorului – VCRi – motorul cu compresie variabila, dezvoltat de cercetatorii francezi de la „MCE-5”.


Industria auto a supraalimentat motoarele, a inlocuit becurile cu LED-uri si a montat camere video in bara spate sau in retrovizoare. Salturile tehnologice sunt mai mult recitaluri de marketing, nicidecum salturi tehnologice cu adevarat importante.

Si totusi…

Exista un proiect frantuzesc senzational, numit VCRi, care (cica…) va utila prin 2012 absolut toate masinile planetei. Francezii entuziasti de la „MCE-5” spun ca avantajele acestui motor sunt atat de mari, incat dieselul va fi dat uitarii.

Avantajele noului benzinar sunt urmatoarele:
1 – Creste puterea motorului. Cu o cilindree de 1,5 litri in 4 cilindri, se vor putea obtine puteri de pana la 220 CP (165 kW) si un cuplu maxim de 420 Nm la o turatie de doar 1500 rpm.
2 – Este cu doar 200-300 € mai scump decat motoarele clasice cu functionare in ciclu Otto.
3 – Pastreaza 80% din componentele motoarelor clasice cu scanteie. Sub aspectul productiei industriale, se pot adapta si seta usor noile linii de productie.
4 – Este mai silentios.
5 – Scade consumul foarte mult, cu aproximativ 30%. In cazul cilindreei de 1,5 litri si 220 CP, consumul de benzina (in ciclu mixt NEDC) ar fi de cca. 6,7 l/100km, ceea ce ar presupune emisii de CO2 de doar 156 g/km.

Adica este exact ce isi doreste Uniunea Europeana in acest moment, in cursa sa de inverzire a batranului continent. Prototipul primei generatii VCRi va echipa un Peugeot 407 la Salonul Auto de la Geneva.

Puteti pipai VCRi la salon, intre 5 si 15 Martie 2009.

Articole cu tema apropiata:

  1 comentariu despre “Geneva 2009 – motorul viitorului”

  1. sau mai multe detalii , aici :
    mce-5.com