Sep 272007
 

Asa cum veti vedea si in clipul video, soferul care a suferit acest accident avea viteza mare si nu isi cuplase centura de siguranta. Si totusi… Cat de firesc poate fi sa platesti cu viata pentru aceste abateri? Asa cum veti putea observa in clipul de mai jos, cu toate ca depasise viteza legala, soferul isi pastrase banda la iesirea din curba, tot necazul intamplandu-se doar la vederea radarului. In momentul franarii, microbuzul nu apucase sa iasa de tot din curba, fapt pentru care rotile spate au pierdut aderenta la carosabil. Care a fost ratiunea pentru care masina politiei s-a pozitionat la iesirea din curba (a se citi „la panda”), in loc sa isi gaseasca o pozitie mai vizibila la intrarea in curba?

Vizionati stirea preluata de la TV, dupa care va rugam sa ne impartasiti opinia dvs. Puteti face acest lucru fie rapid (vot in poll), fie intr-un comentariu in interfata special dedicata.


Articole cu tema apropiata:

  29 comentarii despre “Daca radarul ar fi fost pozitionat la intrarea in curba, ar mai fi avut loc acest accident?”

  1. Parerea mea , desi nu prea imi plac politistii , e ca ei nu au nici o vina !
    Daca in locul radarului aparea pe sosea un obstacol , sau ceva animal , ce facea soferul ? Frana si se intampla acelasi lucru , nu ? Si in cazul prezentat , nu frana sa reduca la 50kmH , ci frana sa reduca la 0 KmH sau la o viteza cat de mica pentru a il putea ocoli , asa ce era mai rau !…
    Legea spune clar ca trebuie sa conduci prudent , pentru a putea evita orice pericol care poate sa apara ! De cate ori nu am taiat si noi o curba sau nu am intrat in ea aproape pe doua roti ? La fel si noi , ne-am asumat un risc , la fel si soferul de fata .
    Iar daca radarul era pus inainte de curba si venea altul pe celalalt sens si o patea la fel cum era ? Trebuiau puse doua radare ?
    Asa ca , parerea mea , HAI SA FIM MAI REALISTI SI SA NE ASUMAM GRESELILE FACUTE !!!
    Ne plangem ca traim in Romania , dar daca incercam la orice patim sa dam vina pe altii , fiti siguri ca vom ramane o tara de mincinosi – va rog sa ma scuzati dar asta e adevarul , si nu vom evolua niciodata …

  2. Domnule Oprisa, nu putem pune egal intre situatii si nuante ale acestora. Vinovatia soferului este limpede.

    In situatia in care pe sosea aparea animal sau obstacol, vinoivatia nu ar mai fi fost a soferului, ci a stapanului animalului sau a proprietarului obiectului cazut pe sosea. Este alta situatie.

    Politisii nu sunt acelasi lucru cu un animal aparut surpriza pe sosea (sau obiect, pata de ulei sau groapa). Responsabilitatea lor este tocmai aceea de a evita accidentele, de a-i dscuraja pe vitezomani si nu de a participa la generarea de evenimante.

    Nimeni nu a cerut pedepsirea vreunui politist, ci plasarea radarelor inainte de curba…

  3. se stie deja parerea mea despre militie si militieni…dar faceti-ma si pe mine sa inteleg ,sau macar sa-mi explicati care e diferenta cu plasarea radarului inainte de curba….daca era plasat inaintea curbei pe sensul care circula dubita(microbuz),nu era la iesirea din curba pe sensul opus???

  4. catalin – Daca vrei sa-i faci pe vitezomani sa franeze pune radarul in loc vizibil, drum drept, inainte de curba. Pozitionarea dupa curba este o buna capcana (de facut bani din amenzi) dar nu si un bun element de descurajare. Cu cat vezi mai de departe radarul (si invers – cu cat te poate vedea el mai de departe) cu atat mai mult timp vei rula cuminte. Mi se pare un calcul simplu – repet – doar daca scopul pozitionarii nu-i altul…

  5. aha…deci nu era vb neaparat de iesirea sau intrarea in curba….am inteles…oricum nu am ,,boala vitezei,, asa ca…dar nici nu as vrea sa intre in mine vreunul ,,bolnav,,

  6. amaratii astia de pe dubite sunt platiti la km parcursi sau la numar de curse. Cu cat alearga mai repede cu atat mai mult castiga… Eu ii inteleg, chiar daca nu sunt de acord.

  7. Daca radarul era pozitionat la intrarea in curba…SIGUR nu ar mai fi avvut loc acest accident.Am citit cateva din opiniile voastre…bine…fiecare are cate o opinie…dar de vina sunt ambele parti .. si soferul si politia. In primul rand, soferii care lucreaza la firme de distributie, si cum s-a mai spus, sunt platiti la km.cu cat merg mai repede cu atat castiga mai mult.E interesul lor…si binele lor sa castige cat mai mult…de fapt asta e scopul jobului…sa faci cati mai multi km fiindca politia nu-i da sa manance…singurul lucru care poate sa il faca..e sa-i ia banii…si mai nou….viata …

  8. SINGURA greaseala a lui a fost de a nu purta centura…dar din nou…daca radarul era inaintea curbei nu se ajungea aici. Dar nu numai soferul este singurul care vrea sa faca bani in tara asta pentru a trai mai decent…si politia are metodele ei „marsave” … sunt de parere ca ar trebui pus macar un indicator cu vreo 5 km inaintea oricarui radar.Si pe urma poate o sa spuneti ca o sa aibe „drum liber” pasionatii de viteza si care detin masini de zeci de mii de euro. Dar nu va ganditi ca de unde au scos zecile de mii de euro nu pot scoate 3 mil lei Rol pentru un amarat de detector de radar? si atunci…la ce bun radarul? sa impiedice oamenii de rand sa isi castige painea de zi cu zi?

  9. Politistii sunt handicapati…parerea mea 😀 stau la panda ca idiotii….ca doar numa ei si boschetarii cershesc zilnic banii nostrii… daca nu stateau la panda nu puneam radarul acolo..desteptii… sper ca ii mustra constiinta toata viatza…sau nu au asa ceva…ca la IQ-ul lor..infine..nu mai zic nimic doar atat : POLITIA ROMANA = coruptie,prostie si altele…

  10. MILITIENII NU FAC VICTIME NUMAI LA PROPRIU AI SI LA „FIGURAT”. TE LASA FARA CARNET INDIFERENT DACA TU ESTI PROFESIONIST SI,SI MAI MULT DIN ASTA ITI CASTIGI PAINEA SI INTRETII FAM.PT CA NICI UN ANGAJATOR NU SPUNE „MERGI REGULAMENTAR….” CI ” HAIDE MAI REPEDE…CE NAIBA ….SAU AAAAA TI E FRICA ZICI CA FACI CINE STIE CE…”E ACEST LUCRU NU INTELEG MULTI…..SUNTEM NEVOITI SA DAM „BLANA”…UNEORI SI ASTA S-A DOVEDIT FATAL PT CEL DIN VIDEOCLIP SI PT MINE CARE MA „TARASC” PRIN TRIBUNALE CU CONTESTATII.SALUTARI TUTUROR SI „DRUMURI LIBERE”

  11. Nu exista verdicte la nivel de breasla, soferi sau politisti. Uscaturi sunt in abele parti.

  12. am o intrebare…n-am stiut unde sa o postez asa ca te intreb pe tine…unde pot gasi Codul Rutier? (sursa sigura actualizata)… ma intereseaza pentru o contestatie la un proces verbal(amenda)..din ce am citit pe net am fost incadrat gresit si la punctele-amenda si la cele penalizare si vreau sa cer anularea pv-ului…

  13. Cea mai sigura sursa este chiar situl Politiei Rutiere:
    1. Codul rutier
    2. Regulament de aplicare

    Textul este sigur updatat, trebuie totusi gasita forma republicata (cu numerele corecte de articole).

  14. poate ne spune mai multe florin.. si ce concluzii a tras. asa mai invatam si noi din experienta altora.