ASR

mart. 052006
 

Sistem de reglare a fortei de tractiune – reduce momentul de rotatie al motorului (forta cu care acestea tinde sa se invarta) in cazul in care rotile tind sa patineze la demaraj, asigurand astfel o aderenta mai buna pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Daca o roata incepe sa patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forta de tractiune care trebuie transmisa, se reduce.

Important:

––> Daca urcati un drum abrupt pavat cu pietris si aveti ASR-ul cuplat este posibil sa resimtiti in mod straniu (care poate speria un pic…) ca masina nu are putere sa urce. In acest caz, opriti masina, asigurati-o cu frana de mana, decuplati ASR-ul, iar la procedura de pornire in rampa aveti grija ca debreierea sa fie facuta cat mai lent (cat mai putin brusc). Masina isi va recapata puterea, insa aveti grija sa recuplati ASR-ul in momentul in care urcarea ia sfarsit.