Ian 102008
 

Dispozitiv de reducere a inclinarii sasiului.

Este prinsa de sasiu in partea centrala si de rotile aceleiasi osii la extremitati. Aceasta bara se deformeaza elastic doar atunci cand apare o diferenta de inaltime intre rotile aceleiasi osii, asa cum se intampla – de exemplu – in curbe.

Bara antiruliu la Volvo XC90
Actiunea ei depinde de rigiditate si dimensiuni. O bara antiruliu prea rigida va diminiua confortul, dar va ameliora capacitatile dinamice ale masinii. Daca bara antiruliu va fi prea rigida pe fata masina va avea tendinta sub-viratorie, adica masina tinde in curbe sa pastreze deplasarea spre inainte si sa nu “asculte” comanda soferului. Daca bara antiruliu va fi prea rigida pe spate, masina va avea o tendinta opusa, supra-viratorie, adica masina va accentua manevra de virare executata de sofer.

Prin urmare, masinile sportive vor avea bare antiruliu extrem de rigide, in timp ce la masinile care trebuie sa se deplaseze in teren accidentat (SUV) acestea pot chiar lipsi, intregul efort fiind preluat de suspensii.

Articole cu tema apropiata:

  • ABS Sistem de antiblocare al rotilor - cu ajutorul unor senzori inductivi (un fel de bobine electrice), […]
  • ESP (sinonime ESC, VSC) Program electronic de asigurare a stabilitatii. ESP-ul este echipamentul suprem. Echipamentul care […]
  • ASR Sistem de reglare a fortei de tractiune - reduce momentul de rotatie al motorului (forta cu care acestea […]
  • ACS Advanced Control System. Este o denumire introdusa de Toyota pentru hibrida Prius. Se refera la echipmentul […]