feb. 252009
 


Telenovela taxei auto continua. De bine ce premierul Boc spunea ca taxa tripla nu este tocmai bine vazuta la Comisia Euopeana si ca ar trebui scazuta, OUG 7/2009 mareste taxa auto pe criterii de varsta, nicidecum de poluare, pentru masinile mai vechi de 14 ani.

Caz concret

Alegem o cilindree de 1234 cmc (poate fi orice cilindree), Euro2 (poate fi orice euro), alegem o masina mai veche de 15 ani (la masinile mai noi de 14 ani nu se manifesta aceasta greseala). Dupa calculatorul Tariceanu ar fi trebuit platita o taxa de 1176 lei, in timp ce „salvatorul” calculator Boc indica neverosimila suma de 1568 lei.

Cum se explica aceasta situatie incredibila

Proaspatul OUG 7/2009 include o grila cu coeficienti noi, mai mici in marea lor majoritate. Pe langa coeficientii modificati, exista si o grila cu procente de reducere ale taxei in functie de vechimea masinii, care ar fi trebuit sa ramana nemodificata pentru a se pastra curba convenita impreuna cu Comisia Europeana.

Fie din rea credinta, fie din prostie (nici nu mai conteaza exact care din cele doua este cauza reala…) una din multele maini drepte ale lui Emil Boc a umblat si la grila de reduceri. Pe taxa initiala, cea legal adoptata impreuna cu Comisia Europeana, pentru masinile mai vechi de 15 ani reducerea era de 95%.

Dupa modificarea facuta de functionarul ametit (sau infractor), peste care si-au pus semnatura tot Palatul Victoria, noul coeficient a devenit 90% pentru aceeasi masina. In aparenta este o modificare nespectaculoasa, un chitibus, dar va inselati…

Daca ai un coeficient de reducere de 95%, inseamna ca ramai cu 5%. Daca aceeasi reducere se modifica cu „doar” 5% si devine 90%, inseamna ca noua cantitate cu care ramai de plata este 10%, adica DUBLU!

Consecinte

Lasam orice comentariu in seama Comisiei Europene. Noi vom continua aici doar sa constatam fapte certe.

Teoria cu „groapa de gunoi a Europei” este o tinta falsa. Daca aduc o rabla in Romania ca sa o revand, iar RAR interzice inmatricularea, nu cred ca voi avea motiv sa mai aduc si alta masina, pentru ca nu mi-o cumpara nimeni. Dar daca RAR decide ca o masina poate circula, atunci masina nu este rabla. Daca totusi RAR da voie pe strada la rable, atunci sa desfiintam RAR si sa rugam TUV-ul sa-i ia locul. Cetateanul nu are nicio vina.

In cazul nostru, nu „groapa de gunoi” este problema, ci alte elemente:
– infractiuni la nivel inalt
– nerespectarea acordurilor europene
– oficiali mincinosi si/sau incompetenti.

OUG 7/2009 se aplica in provincie dupa bunul plac.

Cu toate ca actul normativ este extrem de clar cu privire la modalitatea depunerii cererilor pentru plata taxei auto pe varianta „iulie 08”, smecherii locali cer cetatenilor alte documente la ghiseu punandu-i pe drumuri. Toate acestea in contextul in care incepand cu 11 martie 2009 nu vor mai fi acceptate cereri pentru plata „taxei mici”.

Faceti pariu ca pe 11 Martie legea se va aplica exact si fara ezitare?

  296 comentarii despre “Taxa auto BOC, mai mare decat taxa tripla”

  1. nistor paul – nu arata intr-un fel anume, insa poarta inscrisul de autentificare de la notar.

  2. am inteles.dar asta nu inseeamna ca de la cel care am cumparat masina sa aiba semnatura pe cererea de autentificare?

  3. nu cred ca m-ati inteles. Data certa a unui document este data de notar numai in ziua respectiva.

    daca veti merge acum la notar cu sau fara cealalta parte, veti obtine data certa de astazi, nicidecum dinainte de 15 decembrie. Varianta contractului este inchisa.

    Nu aveti un document de radiere din tara de provenienta?

  4. pai de unde sa stiu ca trebuia sa autentific contractu? vai de capu meu ce tzara penala! eu ma incadrez doar la optiunea 1 cu contractu si chitanta! daca contractu lam facut in 10 decembrie 2008 de ce nu poate sa lase data aia?

  5. mentionez ca radierea sa facut in 2009 si numar provizoriu lam facut in 30 decembrie.

  6. este ilegal ca un notar sa antedateze datele certe. pierde dreptul de practica.
    incercati sa mergeti totusi la fisc. poate ca intalniti un functonar care sa acepte documentele.

  7. dar n u inteleg cata prostie este in tara asta! am chitanta cu care am platit masina ce tot atata autentificare? este incredibil cata mizerie este in tara asta.

  8. eu vorbesc din ce citesc. ce chitanta aveti? chitanta de mana?

    o chitanta de mana putem face noi doi in 5 minute. nu merge asa nici in Germania. Actele nu se fac asa.

  9. nu e chitanta de mana. E o chitanta normala standard din Austria completata de vanzator. credeti ca nici asta nu e buna?

  10. ati cumparat de la magazin? chitanta este pe numele dvs?

  11. am cumparat masina de la cumnatu meu.Chitanta este pe numele meu, si arata ca si o chitanta standard ca si la noi doar in limba germana.

  12. Contractul este tot de la magazin? Poate ca am inteles complet gresit povestea…

    Magazinul nu vi-a emis o factura? Ar trebui sa o aveti langa chitanta. Sau poate ca ambele sunt incluse pe acelasi document…

  13. multumesc pentru aroganta!

  14. ca sa nu o mai lungim cu jumatati de informatie:

    – nu vi se accepta contract de mana. daca-i de la magazin este bun, o sa vaceara sa il traduceti la notar.

    – daca aveti acte de mana o sa aveti probleme.

    Poate ca este bine sa mergeti sa intrebati si la fisc. Una este sa vada cineva actele, alta sa presupunem in orb pe net…

  15. pentru aroganta…

    asa-mi trebuie.