feb. 252009
 


Telenovela taxei auto continua. De bine ce premierul Boc spunea ca taxa tripla nu este tocmai bine vazuta la Comisia Euopeana si ca ar trebui scazuta, OUG 7/2009 mareste taxa auto pe criterii de varsta, nicidecum de poluare, pentru masinile mai vechi de 14 ani.

Caz concret

Alegem o cilindree de 1234 cmc (poate fi orice cilindree), Euro2 (poate fi orice euro), alegem o masina mai veche de 15 ani (la masinile mai noi de 14 ani nu se manifesta aceasta greseala). Dupa calculatorul Tariceanu ar fi trebuit platita o taxa de 1176 lei, in timp ce „salvatorul” calculator Boc indica neverosimila suma de 1568 lei.

Cum se explica aceasta situatie incredibila

Proaspatul OUG 7/2009 include o grila cu coeficienti noi, mai mici in marea lor majoritate. Pe langa coeficientii modificati, exista si o grila cu procente de reducere ale taxei in functie de vechimea masinii, care ar fi trebuit sa ramana nemodificata pentru a se pastra curba convenita impreuna cu Comisia Europeana.

Fie din rea credinta, fie din prostie (nici nu mai conteaza exact care din cele doua este cauza reala…) una din multele maini drepte ale lui Emil Boc a umblat si la grila de reduceri. Pe taxa initiala, cea legal adoptata impreuna cu Comisia Europeana, pentru masinile mai vechi de 15 ani reducerea era de 95%.

Dupa modificarea facuta de functionarul ametit (sau infractor), peste care si-au pus semnatura tot Palatul Victoria, noul coeficient a devenit 90% pentru aceeasi masina. In aparenta este o modificare nespectaculoasa, un chitibus, dar va inselati…

Daca ai un coeficient de reducere de 95%, inseamna ca ramai cu 5%. Daca aceeasi reducere se modifica cu „doar” 5% si devine 90%, inseamna ca noua cantitate cu care ramai de plata este 10%, adica DUBLU!

Consecinte

Lasam orice comentariu in seama Comisiei Europene. Noi vom continua aici doar sa constatam fapte certe.

Teoria cu „groapa de gunoi a Europei” este o tinta falsa. Daca aduc o rabla in Romania ca sa o revand, iar RAR interzice inmatricularea, nu cred ca voi avea motiv sa mai aduc si alta masina, pentru ca nu mi-o cumpara nimeni. Dar daca RAR decide ca o masina poate circula, atunci masina nu este rabla. Daca totusi RAR da voie pe strada la rable, atunci sa desfiintam RAR si sa rugam TUV-ul sa-i ia locul. Cetateanul nu are nicio vina.

In cazul nostru, nu „groapa de gunoi” este problema, ci alte elemente:
– infractiuni la nivel inalt
– nerespectarea acordurilor europene
– oficiali mincinosi si/sau incompetenti.

OUG 7/2009 se aplica in provincie dupa bunul plac.

Cu toate ca actul normativ este extrem de clar cu privire la modalitatea depunerii cererilor pentru plata taxei auto pe varianta „iulie 08”, smecherii locali cer cetatenilor alte documente la ghiseu punandu-i pe drumuri. Toate acestea in contextul in care incepand cu 11 martie 2009 nu vor mai fi acceptate cereri pentru plata „taxei mici”.

Faceti pariu ca pe 11 Martie legea se va aplica exact si fara ezitare?

  296 comentarii despre “Taxa auto BOC, mai mare decat taxa tripla”

  1. E doar o chestie simbolica faza cu tipatul ๐Ÿ™‚

    Functionarul public primeste jobul datorita „bunavointei” sefului, nicidecum datorita performantei sale. De fapt, in Romania nici nu exista vreo clasa rasata de functionari publici. Gasesti mitocani inclusiv in banci… unde cica ar trebui sa functoneze cel mai sofisticat aparat functionaresc.

    Din aceasta cauza functionarul isi conserva jobul respectand cu sfintenie ceea ce ii spune seful sau, chiar daca Statulul Functionarului Public il obliga textual pe functionar sa puna statul pe picior de egalitate cu cetateanul.

    Functionarul improvizat (repet – nu avem functionari publici adevarati) vrea doar salariul. Atat. Salariul vine de la sef. Adica de la Dumnezeul sau.

    In oglinda, cetatenul este un „ceva” care nu-i da paine. Nici spaga nu prea se mai da… pai cu cine votez, cu cetateanul sau cu dumenzeul personal (iertati blasfemia)?

    Cu seful. Seful este cel mai imporatnt. Cunoasteti textele preluate de la juramintele tiganesti „duce acasa paine la copii”…

  2. cum ai reusit sa iti accepte,radule taxa mica?la noi la botosani nu mi-a acceptat,si deja a expirat termenul,se mai poate face ceva?rog raspuns urgent,eu abia ieri am facut rar-ul si am masina din octombrie,cumparata de la cineva din romania,motiv ptcare nu mi-au acceptat dosarul,….

  3. Si uite asa romanii sunt umiliti inca o data,ca si cum nu era de ajuns ca mentine „BOC” taxa asta,le-a mai dat si termen de conformare,in care nu depinde de ei daca se pot incadra sau ba,si chiar daca ar putea,sunt unii la care „trebuie” sa platesti „daca-ti trebuie masina”.Ca doar de,fiecare „meserie” cu oportunitatile ei.

    Bravo „BOC”,ce mai urmeaza?

    Acum au avut de suferit cei ce si-au adus masini de dincolo inainte de 15,si a fost doar un test pentru a vedea daca tine „smenu” in fata romanului?Abia de acum urmeaza „dansul miresii”,avand in vedere ca s-ar putea sa regasim taxa la impozit si sa fim toti nevoiti sa o platim?

  4. ce e asa greu de inteles pina nu se schimba clasa politica care o avem nu se va scimba nimic in bine nici odata pentru cei multi .unica sansa e sa se produca ceva nu stiu o zi doua sa nu mai cumpere nimeni combustibil,sa voteze cu ori cine UDMR,TATARI,ROMANIA MARE ori ce doar asa se poate face ceva.unitate nu a fost si nu va fii in romania niciodata asa ca o fii roman pentru mine e egat cu un mare rahat in mijlocul europei.au ajuns sa rida ungurii si bulgarii de noi ,bravo lor lasa sa pape ei banii si masinile sa mearga la noi.asa ca boc si sleata lui de timpiti guvernamentali au gindit cu curul,aratind cine sint de fapt basescu,boc si cei care conduc ce a mai ramas din tara.ps.cind ma gindesc ca soldati romani mor pentru timpitii astia mi se face greata si mila.o zii buna si nu uitati sa fiti mindrii ca sinteti romani……singurul scop al legii de mediu e de a mai mulge bani de pe urma romanilor asta a fost singurul scop restul nu are legatura cu mediu sau protectia unor masini pe care nimeni nu vrea sau nu poate sa le cumpere ,ma refer la dacia care sper sa dea dracului faliment odata sa vedem apoi ce motive mai cauta.

  5. mela. Efectiv mam dus la fisc cu copi la cartea de identitate pt ca nu o aveam,nu facusem RAR-ul ca sa o pun la dosar si mi-a mai cerut traducere la brif-ul de Germania sa vada cand a fost radiata masina,nici macar nu sa uitat pe original,daR acte cer o gramada.Puri si simplu sa zvonit ca nu mai e valabila acea norma. Ultima ta sansa este sa anmatriculeze acel care a adus masina din tara respectiva dupa care sa ti-o vanda tie (daca ai ancredere an acea persoana)ca sa platesti taxa mica.

  6. oricum presupun ca e prea tarziu,maine suntem deja in 13,firma respectiva este din zalau si nu cred ca as avea incredere sa fac asa ceva….numai la noi se poate intampla asta,,,,probabil ca daca ma interesam mai din timp,da masina fiind pe numele sotului si el destul de ocupat,probabil ca nu l-a interesat suficient….incat sa se convinga care e de fapt legea….a luat de buna ce au zis doamnele alea acolo,ca masina trebuia cumparata de el din germania….

  7. Am si eu o intrebare pentru domnul Iulian Senos. Mi se pare mie ori astia de la finante ne fura pe fata???
    Deci am obtinut sa platesc taxa acum cateva zile la valorile din Iulie 2008 adica 1610 EURO. Problema mea este ca dupa ordonanta de urgenta din Iulie 2008 se plateste la cursul anului anterior adica 1 OCT 2007 la cursul 3.33 nu 1 OCT 2008 la cursul 3.73. Cum naiba au ajuns ei la 5900 RON? Deci ei au ajuns la cursul de 3.6645 eu unul nu mai inteleg nimic.

    Multumesc!

  8. Da, aveti dreptate finantele ne fura pe fata.

    Insa NU din motivele la care faceti referire. Iata de ce:

    – taxa se plateste pe formula din iulie 2008, nu la cursul taxei din 2008.

    – conform legii taxa se plateste la cursul leu-euro publicat in Jurnalul Oficial European in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent platii.

    – singurul curs care apare in Jurnalul Oficial este cel al Bancii Centrale Europene. Puteti accesa acest curs chiar din aceasta pagina, cautand pe banda bleu din dreapta, ceva mai sus, rubrica „Linkuri auto utile”. Tot acolo aveti si cursul taxei, gata evidentiat.

    – personal sunt de parere ca fixarea timp de un an a cursului este un lucru bun, insa nu si faptul ca acest curs este unul dintr-o anumita zi (care poate fi crescut artificial) in loc de un curs mediu.

    Cam atat. Dar aveti dreptate, infractorul nr.1 in Romania este Statul.

  9. Mai aveti multi bani de taxe sau luati imprumut sa le platiti?

  10. cind parlamentarii si ambasadele romane vor avea in servicii numai dacia atunci voi cumpara si eu una pina atunci prefer un sh care chiar si dupa buni ani se comporta foarte bine.iar pe basescu si piticul handicapat sa i voteze ratatii de la dacia ,si daca vreo unul nu e de acord priviti mai bine skoda,seat,asa poate veti intelege ca romanii nu sint timpitii nimanui.afara cu porcii se francezi ca
    re ne baga pe git toate gunoaile lor.sper sa se mai vinda dacii tot atitea cite se mai inmatriculeaza cu euro 2 in romania.o zi buna si sincer nu stiu cine ne mai poate scapa de timpitii care ne conduc.

  11. Am scris mai demult despre cum am fost la Finante si am vrut sa depun o cerere pe propria raspundere pt depasirea nr. de km anuali pt a obtine o reducere din taxa de poluare iar cei de la fisc nu au vrut sa ma lase initial motivand ca prevederea nu mai exista si mai apoi ca trebuie sa aduc acte pt a dovedi acest lucru. Eu am rezolvat cu ceva insistente pt ca in ordonanta este specificat ca este nevoie doar de declaratie pe propria raspundere pt a beneficia de o reducere suplimentara. LA momentul respectiv spuneati ca probabil este vorba de o greseala din cauza ca functionarii nu cunosc bine legea. Ei bine, mi-am indrumat alti 3 prieteni sa faca aceasi declaratie pt a obtine reducere la cateva zile distanta si surpriza: aceiasi functionari pe care eu ii convinsesem in urma cu cateva zile sustineau in continuare ca nu pot sa ia in considerare cererile. LA cateva zile distanta, si aceiasi oameni spuneau ca nu exista aceasta prevedere si ca nu pot primi declaratia. Bineinteles ca dupa cateva certuri si amenintari cu reclamatii au acceptat reducerea de taxa dar stau si ma intreb de ce oare acesti functionari au fost instruiti sa ne minta ca sa platim in plus???
    Nu mai poate fi vorba de greseli pt ca stiau foarte bine cazul meu si ei totusi incercau sa imi convinga prietenii sa isi retraga declaratia ca nu are sens sa o depuna.
    Curios este ca in momentul in care au cedat si au zis ca dau reducerea, aveau pregatita decizia de calcul cu suma corecta, dupa reducere, deci erau pregatiti doar ca asteptau sa ii pacaleasca sa plateasca in plus…
    Ne mai pacalesc mult cei de la Finante si in general Statul roman pt ca sunt convins ca primesc niste directive in acest sens…???

  12. foarte interesant ce spune V. Andrei, foarte …

  13. Apropo este cineva printre voi care avea in bordul masinii mai mult de 15.000km/an?Daca da si ati si platit taxa de poluare a-ti luat o mica teapa de la Finante. Reducerea poate sa ajunga pana la cateva sute euro. Eu am avut 100euro reducere, pritenii au avut 80e-150euro reducere. Daca nu ati platit inca taxa si aveti masina cu multi km duceti-va si depuneti declaratia la dosar, altfel banii se duc…nimeni nu va spune de reducerea asta, ba din contra va trimit si acasa daca nu insistati.
    Oare cati oameni au fost pacaliti pana acum?Sunt sigur ca destui…

  14. Sau poate se reduce la ce spuneam si eu mai sus si anume la oportunitatile „meseriei”.Poate isi retineau ei diferenta dupa ce omu efectua plata.Modificau in calculator suma si restu in buzunar.Poate,nu zic eu ca asa si ii.

  15. Adica imparti nr. de km. pe care ii are masina in bord,la cati ani are masina de cand a fost inmatriculata si asa afli acei km/an?