feb. 252009
 


Telenovela taxei auto continua. De bine ce premierul Boc spunea ca taxa tripla nu este tocmai bine vazuta la Comisia Euopeana si ca ar trebui scazuta, OUG 7/2009 mareste taxa auto pe criterii de varsta, nicidecum de poluare, pentru masinile mai vechi de 14 ani.

Caz concret

Alegem o cilindree de 1234 cmc (poate fi orice cilindree), Euro2 (poate fi orice euro), alegem o masina mai veche de 15 ani (la masinile mai noi de 14 ani nu se manifesta aceasta greseala). Dupa calculatorul Tariceanu ar fi trebuit platita o taxa de 1176 lei, in timp ce „salvatorul” calculator Boc indica neverosimila suma de 1568 lei.

Cum se explica aceasta situatie incredibila

Proaspatul OUG 7/2009 include o grila cu coeficienti noi, mai mici in marea lor majoritate. Pe langa coeficientii modificati, exista si o grila cu procente de reducere ale taxei in functie de vechimea masinii, care ar fi trebuit sa ramana nemodificata pentru a se pastra curba convenita impreuna cu Comisia Europeana.

Fie din rea credinta, fie din prostie (nici nu mai conteaza exact care din cele doua este cauza reala…) una din multele maini drepte ale lui Emil Boc a umblat si la grila de reduceri. Pe taxa initiala, cea legal adoptata impreuna cu Comisia Europeana, pentru masinile mai vechi de 15 ani reducerea era de 95%.

Dupa modificarea facuta de functionarul ametit (sau infractor), peste care si-au pus semnatura tot Palatul Victoria, noul coeficient a devenit 90% pentru aceeasi masina. In aparenta este o modificare nespectaculoasa, un chitibus, dar va inselati…

Daca ai un coeficient de reducere de 95%, inseamna ca ramai cu 5%. Daca aceeasi reducere se modifica cu „doar” 5% si devine 90%, inseamna ca noua cantitate cu care ramai de plata este 10%, adica DUBLU!

Consecinte

Lasam orice comentariu in seama Comisiei Europene. Noi vom continua aici doar sa constatam fapte certe.

Teoria cu „groapa de gunoi a Europei” este o tinta falsa. Daca aduc o rabla in Romania ca sa o revand, iar RAR interzice inmatricularea, nu cred ca voi avea motiv sa mai aduc si alta masina, pentru ca nu mi-o cumpara nimeni. Dar daca RAR decide ca o masina poate circula, atunci masina nu este rabla. Daca totusi RAR da voie pe strada la rable, atunci sa desfiintam RAR si sa rugam TUV-ul sa-i ia locul. Cetateanul nu are nicio vina.

In cazul nostru, nu „groapa de gunoi” este problema, ci alte elemente:
– infractiuni la nivel inalt
– nerespectarea acordurilor europene
– oficiali mincinosi si/sau incompetenti.

OUG 7/2009 se aplica in provincie dupa bunul plac.

Cu toate ca actul normativ este extrem de clar cu privire la modalitatea depunerii cererilor pentru plata taxei auto pe varianta „iulie 08”, smecherii locali cer cetatenilor alte documente la ghiseu punandu-i pe drumuri. Toate acestea in contextul in care incepand cu 11 martie 2009 nu vor mai fi acceptate cereri pentru plata „taxei mici”.

Faceti pariu ca pe 11 Martie legea se va aplica exact si fara ezitare?

  296 comentarii despre “Taxa auto BOC, mai mare decat taxa tripla”

  1. aveti dreptate ca de fapt taxa nu sa micsorat si sa marit,si taxa speciala de inmatrculare care a fost pana la 1 iulie 2008 a fost mai mica pentru auto
    euro 3 si 4, decat cea care este in viguare, si inca ceva un autoturim cica poluaza mai mult ca si un camion (la care taxa a ramas aceasi), eu zic fratilor sa nu mai facem cozi la adm. financiare ci la judectoriile din tara sa dam statul in judecata ca astia
    numai daca se castiga cateva procese cu daune morale mari
    atunci se trezesc la realiate suntem in UE nu mai sunt taxe(vamale)exmplu(daca cumpar o masina din iasi si o aduc la bucurewsti de ce nu platesc taxa si pe ea)apropo
    aceasie exemplu cumpar auto din Berlin si trebuie sa platesc taxa nu vad principiu daca suntem in UE (art 90CE)

  2. S-a marit pe criterii de VARSTA, nu de poluare. In plus Boc a zis ca a redus taxa cu 33%. Asta este deja o minciuna grosolana.

  3. e limpede si foarte clar
    e o mare „smecherie” romaneasca, se vede de pe luna
    O mare coalitie Stat si RAR
    O alta modalitate de a ii face pe unii cu bani multi
    O alta cale ptr unii putini de lua bani de la unii multi
    RAR accepta „rablele” in tara si Statu’ ne ia banii
    O mana spala pe alta…..
    Tine doar de norocul fiecaruia in ce moment (varianta) nimereste..
    Ca si taxa asta „mica” care o aplica ei acum, nu din dorinta de a face dreptate sau din simt civic e in vigoare…
    N-au fonduri de unde sa mai cheltuie bani de la buget…

  4. E clar ca nu e nici o greseala, aceasta noua taxa este de 4ori mai mare fix la masinile cele mai cumparate de oamenii mai nevoiesi, masini gen Golf3,Opel Astra,Corsa,Bmw e36,etc fabricate ’93-95. Sunt sigur ca cele mai multe inmatriculate pana acum sunt astfel de modele care vor plati taxa de 4ori dupa MAREA REDUCERE de 33%.

  5. Daca chiar este o greseala cum se explica ca nu au eliminat alta categorie de vechime?Puteau sa elimine de exemplu din greseala categoria 6-7ani?Au eliminat chiar 14-15ani si >15ani pentru ca aici taxa este foarte mica si necesita o marire. La restul micsorarea de 33% in multe cazuri nu conteaza pt ca taxa este mult prea mare pt a fi platita. Daca in loc de 5000de euro taxa devine 3500 nu intereseaza pe nimeni pt ca nimeni nu e asa de tampit sa plateasca o suma asa de mare pt orice fel de masina. Am o camioneta non-euro din 91, motor de 2.500cmc diesel pt care taxa de inmatriculare este de 15.000euro!!!Vi se pare normal ca pt o camioneta care m-a costat 1500euro sa amn 15.000euro taxa?Cine normal la cap ar plati o asemenea taxa?Asadar am luat varianta BG, 700euro si masina circula si polueaza frumos romanica. Tatal meu are o camioneta MErcedes din 78, adusa din Austria cu motor de 3800cmc, motor normal pt o camioneta. TAXA ESTE 36.500EURO!!!Pai cine e nebun sa isi vanda apartamentu ca sa plateasca o taxa de inmatriculare? Mai conteaza la astfel de taxa reduceri de 33% oare?? Sigur o sa spuneti ca masinile astea polueaza f.mult si asta e motivul pt care trebuie sa se plateasca o taxa asa de mare dar ganditi-va ca exista zeci de mii de astfel de masini care circula de ani de zile in RO, sunt in stare mult mai jalnica si nu platesc nici o taxa. Noroc cu bulgarii, ca altfel trebuiau sa mareasca parcarea la guvern sa ne cazeze cu toate masinile…

    Ne ramane doar sa protestam si sa asteptam o taxa corecta, adica sub forma de impozit pt toate masinile inmatriculate sau nu si cu sume 50-200euro/an. Asa ar fi corect. Toate masinile polueaza, nu conteaza ce nr au si din ce tara vin , sa plateasca toate dar o suma moderata ca avem f.multe masini in RO. Ar fi si bani la buget, oamenii ar renunta la rable ca sa isi cumpere masini mai bune pt ca ar scadea si pretul si toti am avea o tara mai curata si mai bogata, pt ca Statul ar castiga f.mult din noile impozite. Dar sa revenim la realitate, momentan doar se discuta de o astfel de taxa si sunt sigur ca o sa mai dureze un an sau doi pana cand va intra in aplicare sau va avea valori prea mari.

  6. Domnilor, la Piatra Neamt se primesc cereri doar in intervalul 8-13:30…….DE CEEEE? Parca noi trebuia sa depunem doar cererile nu si actele pentru calculat taxa (C.I vehicul).
    Nu se respecta nimic,nimic, nicaieri! La Brasov trebuie niste acte, la Piatra Neamt alte acte. Ce e scris in monitorul oficial nu se respecta. Ce bine ar fi sa urmareasca Comisia Europeana administratiile financiare sa vada neregulile care se petrec zi de zi.

    Cei care nu au C.I nu pot depune actele. NU E NORMAL! Se incalca legea in defavoarea noastra. Nu cred ca mai mult de 30-40 mii de masini vor reusi sa fie incadrate la taxa veche.

  7. Minciuna are picioare scurte. Cred ca cineva pune gaz pe foc… Cred ca ii submineaza cineva autoritatea lui Boc.

    Modificarea respectiva este foarte grava. Schimba esential sensul formulai. Este o imixtiune mai grava decat triplarea lui Tariceanu.

    Cum este posibil sa poti sa faci o – hai sa-i spunem – „greseala” si sa nu ajungi la puscarie?

  8. Andrei Manea – Comisia Europeana nu-i politie. Pentru Brasov si Neamt trebuie sesizata politia. Acolo se comit infractiuni pe fata. legea nu numai ca nu este respectata, acolo este SFIDATA, i se rade in nas.

  9. iulian: in ogu 7/2009 sunt 2 grile de –nivelul taxei in functie de— si grila privind cotele de reducere a taxei.
    calculatorul lui boc spune ca pt un motor de 1968 cmc,
    euro4 cu 149g co2/km din noiembrie 2005 se platesc cca 770euro.
    dupa grilele din ogu cum se incadreaza aceste caracteristici ale masinii.
    —-multam din suflet–

  10. conform : anexa 1 rezulta 149 euro
    conform : anexa 2 rezulta 1574 euro.
    reducerea ca masina e din noiembrie 2005 (la ce vechime o incadrez ??) la care taxa se aplica ?
    ——–sincer nu se intelege NIMIC ——-

  11. salut tuturor ieri vam zis ca am facut rar la masina golf3 motor 1.4motor abd si miau zis ca tre ssa astept pana azi sasi dea verdictul cei de la bucuresti ce euro este si nu ma asteptam dar au fost corecti si miau dat euro 2 dar acuma ma lovesc de alta problema am citit discutiile aici si am cam inteles ca trebuie sa fi luat personal u masina inainte de 15 dec eu am luat masina de la cineva care intradevar a aduso inainte de 15 dec dar eu am facut act de vanzare cumparare cu el in luna ianuarie 2009 sa inteleg ca nu beneficiez de taxa cea eche ci va trebui so platesc pasta.oricum eu am facut tot ce trebuia copii dupa toate actele declaratie ,la notar si am tradus si cartonasul acela mic de la numerele provizorii din germania care atesta ca masina a intrat inainte de 15dec in tara sa vedem ce vor zice cei de la fisc maine daca numi accepta chiar ca traim intro tara de nimic…..si noua taxa e josnica la fel ca guvernul…daca puteti sa ma lamuriti pot beneficia de taxa mica?

  12. liviu – problema este mai complicata de atat si nu pot sa detaliez aici. In formula intra si o componenta legata de cilindree (70%) si una legata de emisiile de CO2 (30%), ambele reduse de grila din anexa 3.

    Nu se aplica direct valorile din tabele. Click pe banerul rosu pentru calculatorul taxei editat de TotalAuto.

  13. cristi_braila – pentru depunerea cererii de taxa mica, este nevoie de niste dovezi. Daca aveti acte pe numele dvs datate inainte de 15 dec totul este ok. Daca nu, va trebui sa platiti dublu.

  14. cum arata un contract de cumparare vanzare in forma autenitficata? eu nu stiu in ce forma e al meu.va rog ajutati-ma.multumesc mult.