nov. 212008
 

No money...
Congresul american a respins temporar cererea celor 3 mari producatori auto, General Motors, Ford si Chrysler LLC, de a fi ajutati in regim de urgenta.

Liderul democratilor le-a cerut celor 3 executivi ai marilor producatori General Motors, Ford si Chrysler LLC sa realizeze impreuna un plan viabil de supravietuire pana cel mai tarziu pe data de 2 decembrie. Congresul se va reuni pe data de 8 pentru a reconsidera ajutorul guvernamental. Asta inseamna desigur ca, si daca reusesc sa convinga congresul, nu vor reusi sa primeasca ajutorul pana in Ianuarie cel mai devreme.

„Pana nu vedem un plan prin care industria auto sa-si asume raspunderi, si un plan viabil despre cum au de gand sa se miste in viitor, nu le putem arata banii”, a spus Nancy Pelosi din partea candidatilor democrati. Leaderul majoritatii in Senat, Harry Reid, a spus: „Suntem pregatiti sa ne intoarcem in sesiune pe 8 Decembrie pentru a ajuta industria auto, dar numai daca prezinta un plan viabil”.

Declaratiile constructorilor auto de dupa decizie au fost:

Alan Mulally – CEO Ford
„Ford saluta oportunitatea de a-si prezenta planul Congresului. Avem un plan grozav de a continua transformarea Ford intr-o companie profitabila ce livreaza produse sigure, eficiente in consum si de inalta-calitate, pe care consumatorii nostri le apreciaza.”

Robert Nardelli – CEO Chrysler
„Chrysler LLC apreciaza oportunitatea de a fi aparut in fata Congresului in ultimele doua zile si asteapta cu nerabdare revizuirea planului de detaliu, in viitorul apropiat. Compania este pregatita pentru criteriile de responsabilitate si viabilitate stabilite astazi aici si este gata sa treaca dincolo de aceasta criza financiara fara precedent. Chrysler este in schimbare si va continua sa se schimbe.”

Rick Wagoner – CEO General Motors
„Vom continua sa lucram cu strictete impreuna cu Congresul si administratia in urmatoarele cateva saptamani pentru a cauta o solutie, care sa aduca ajutor imediat industriei auto.”

  2 comentarii despre “SUA nu aproba ajutorul pentru industria auto”

  1. Ce i-o fi oprit până acum pe Big 3 să facă maşini bune şi care să consume puţin? Sau să investească bani în cercetare şi nu în avocaţi care să-i ajute să lupte împotriva noilor norme de poluare din State? Citeam la Seth Godin pe blog un articol ce dă o soluţie interesantă pentru problemele industriei auto americane: falimentul controlat al Big 3 şi înlocuirea lor cu sute de companii mai mici. Detalii aici.

  2. Salut Adi, nu cred ca teoria lui Godin (sincer nu am auzit de el pana acum…), deoarece Big3 carteleaza pe politicile de achizitii de la furnizor.

    Au fost discutii extrem de dure prin 2005 pe problema furnizorilor, inclusiv in Europa. Furnizorii sunt o forta si, personal, ma astept la cresteri artificiale de preturi la masini, daca marile carteluri ale constructorilor dispar.

    In plus sa nu scapam din vedere UAW, sindicatul american din industria auto. Si ei ar deveni prea puternici pentru cei 500 de constructori mici. In concluzie, am rezerve fata de teoria lui Godin.