oct. 032008
 


A existat o perioada in care oamenii veneau sa isi cumpere masina cu bani adusi in sacose. Ulterior, sacosele au fost inlocuite cu carduri, iar banii din saltea cu credite. Pana in 2008 masinile s-au vandut usor. Incepand cu 2009 lucrurile incep sa se complice, iar batalia va incepe sa se dea (real, nu doar declarativ) pe zona serviciilor.

Anul 2009 va fi unul cu lichiditati reduse (cel putin in prima sa jumatate), indiferent ca ne referim la banii din saltea, la cei din contul personal sau la cei din credite. Principalii cumparatori auto, firmele detinatoare de flote, isi vor bugeta mult mai aspru anul 2009, iar „bunele relatii” din lumea auto vor fi afectate. Singurii linistiti vor fi doar cei care fac afaceri cu statul.

In Bucuresti, locul in care fiecare marca importanta si-a deschis mai multe showroom-uri (proprii sau concesiuni), va incepe fenomenul de canibalizare a vanzarilor. La masini egale si standarde egale, diferenta va fi facuta de atitudinea angajatilor din toate compartimentele, cu un plus de vizibilitate pentru cei din interfetele publice.

Exista multi concesionari care au neglijat de-a lungul timpului relatiile publice de tip „customer complaints”, ghiseu la care multi romani au trait umilinte incredibile, cauzate de angajati obraznici. Incepand cu 2009, respectul pentru client va deveni valuta forte. Esti obraznic, pierzi bani. Sau poate chiar mai rau…

Un alt fapt mai putin cunoscut si promovat in piata este cristalizarea retelelor independente de servisare auto. Acest fenomen nu se produce doar la nivel european, ci si la noi in curte. Am vazut deja spoturi si publicitate la Bosch Car Service. Probabil urmeaza si altii. In modul cel mai serios, Romania se pregateste sa devina o piata matura.

Cei care vor rezista pe piata vor avea si bugete de cheltuit pe comunicare, pentru a-si populariza serviciile. Cei care vor continua sa creada ca masinile se vand singure sau ca clientul este sclavul service-ului, se vor izola si vor disparea.

  19 comentarii despre “Din 2009, masinile nu se mai vand singure”

  1. buna.detin un citroen xsara in spania din 2001 si vreau sa o inmatriculez in romania.M-ar interesa sa stiu daca masina se poate cataloga la euro 2 sau euro 3.Dupa cum am vaz pe acest site,dupa parerea mea masina s-ar incadra la euro 3.As mai dori alte pareri.Multumesc

  2. iulian,stiam de tabelul respectiv,l-am vazut dar am vazut destule cazuri in care masina nu s-ar incadrat intr-un paragraf din acea pagina.Caz concret:stiu cazuri cand la noi au incadrat gresit masina…ex:o masina de euro 3 ,care reiese din lista din linkul tau, era trecuta drept euro 2

  3. ovi, nu cred ca ai citit cu atentie pagina respectiva. Chiar asta am scris acolo (cred ca este unicat ca abordare), ca in functie de model, este posibil ca anumite masini sa fie trecute pe norma noua 1 an mai tarziu.

    Daca masina este din UE si daca modelul a fost lansat imediat dupa implementarea noii norme euro, este exclusa orice surpriza.

    Atentie la masinile upgradate la norme superioare in Germania (Romania nu recunoaste upgrade-urile), deoarece nemtii au avut la un moment dat anumite derogari… Asta inseamna ca norma Euro sa fie pe brief insectiunea A, nu B sau C.

    Trebuie rabdare si atentie la analiza, altfel se cumpara gresit masina. Poate ca or fi fost si greseli, nu zic „nu”. Insa in cea mai mare parte a dezamagirilor produse la RAR cu norma Euro au fost cauzate de greselile oamenilor la achizitia masinilor, nu de RAR.