iul. 022008
 


La doar o luna de zile de la lansarea comerciala a lui Sandero, Dacia a dezvelit in premiera mondiala la Bucuresti noul Logan. Inainte de orice alt detaliu, trebuie spus ca noul Logan este un face-lift si nu un model absolut nou, el neaducand noutati constructive de senzatie. Atuul forte al noului Logan este altul. Si-a imbunatatit aspectul si nivelul de echipare, pastrand pretul nemiscat.

Inca de la lansarea primului Logan, Dacia si-a definit imaginea de marca ce reasambleaza parti si componente Renault deja existente, activitatea de proiectare si design reducandu-se la includerea ingenioasa a unor parti deja proiectate, in ansambluri noi. Scopul acestei abordari nu este un secret pentru nimeni, obtinerea unei profitabilitati mari pe o gama auto cu un pret unitar scazut. Logan este (indiscutabil) la aceasta ora cel mai profitabil model „low-cost” al lumii.

Cu toate acestea, liniile exterioare ale caroseriei noului Logan par sa se indeparteze putin de aerul clasic Renault. Daca in gama Renault francezii merg pe versiuni inalte ale blocurilor optice, la Logan blocurile optice simple au devenit ceva mai alungite, pastrandu-si inaltimea, capatand astfel o expresie mai degraba germana decat frantuzeasca.

Daca aruncam o privire mai atenta si la ornamentele cromate din fata si spate (mai ales cel din spate, de pe capacul portbagajului), simtim o oarecare apropiere stilistica de linia generatiei precedente Opel. Bineinteles, aici invocam o sugetie indusa de noul design Logan, nicidecum despre vreun furt intelectual. Cred ca acest mic detaliu „germanic” nu este intamplator. Sunt sigur ca acest mic „derapaj” stilistic este unul controlat, legenda germana fiind extrem de puternica in zona pe care Renault a botezat-o Euromed.

La interior, modificarile sunt mai putin evidente. Sunt tentat sa interpretez noile linii interioare ca pe un tratat de pace intre genunchi si partea de jos a bordului. Adevarul legat de acest detaliu va putea fi sustinut cu argumente serioase abia dupa drive-test.

Gama de motorizari este cea clasica. Nu avem nimic de comentat la acest capitol.

Un alt punct nou la interior sunt „ceasurile” de bord, preluate de la Clio, care dau o tusa interesanta perceptiei generale pentru cel care ocupa scaunul soferului. De aemenea, au fost redesenate si fetele interioare ale usilor.

Insa cea mai mare noutate adusa acestei versiuni imbunatatite Logan o reprezinta aparitia airbagurilor laterale. „Mare chestie, au luat scaunele de la Clio si le-au pus pe Logan…” – a fost una dintre remarcile auzite la fata locului. Corect, insa doar partial.

Corect, intrucat – intr-adevar – airbagurile laterale sunt incluse in spatarul scaunelor fata, iar „pernele detonante” isi gasesc astfel loc in habitaclu.

Incorect, deoarece detonarea airbagului se face la comanda data de un senzor extrem de precis, care – invariabil – se monteaza in caroserie, doar daca aceasta permite o astfel de insertie. Si pe vechiul Logan se puteau monta scaune de Clio, insa doar pe noul Logan ele si pot… detona.

In incheiere, nu ne mai ramane decat sa va promitem o abordare ceva mai consistenta a noului Logan dupa drive test. Este laudabil forcingul Dacia prin care a reusit sa treaca in doar o luna de zile de la 1 model, la 2 in gama (si-au dublat numarul de modele in gama, nu-i asa ?…) urmand sa atace cu incredere toamna 2008.

Articole cu tema apropiata:

  19 comentarii despre “DACIA – restilizare Logan de efect”

  1. arata muuuuuult mai bine!

  2. sa nu exageram… nu cu MULT, dar e mai bine :mrgreen:

  3. iulian,spune-mi si mie te rog…air-bag-urile frontale detoneaza doar daca porti centura de siguranta?

  4. paraschiv catalin – airbagurile detoneaza indiferent de inchiderea centurilor sau nu. De exemplu, airbagul din dreapta are o cheita pentru a i se putea opri detonarea in cazul in care nimeni nu ocupa locul.

  5. te-am intrebat deoarece am doi prieteni care si-au lovit loganurile in fata.amandoua destul de grav…la niciunul nu au sarit air-bag-urile…unul din ei cerand explicatii la service a primit raspunsul(cred ca la misto,iar eu muream cu el de gat)ca nu l-a lovit cum trebuie(dupa ce luase un cap de pod cu 80km/h…pai eu daca vin cu 120 ma gandesc cum sa lovesc masina????iar cel de-al doilea amic …ca nu avea centura pusa…deci daca nu detoneaza…poate dacia sa-i puna si 40 de air-bag-uri inclusiv in portbagaj…inutil…aaa..si apropo..altui coleg de serviciu sambata i-a zburat fulia de la alternator!!!loganul avea 22.000km!!!fratilor…mai bine un sh.functionabil decat un logan nou cu care ti-e frica sa pleci din parcare!!!

  6. paraschiv catalin – foarte periculos. Cred ca prietenii tai ar trebui sa se planga. Isi puteau pierde viata…

  7. pai parca numai ei…..cine stie cate astfel de loganuri sunt in circulatie!!!

  8. paraschiv catalin – detonarea airbagurilor nu trebuie legata de punerea centurii.

    Insa – de dragul discutiei – cum a fost posibl ca prietenul tau sa se loveasca de piciorul podului (adica de zid !) cu 80 km/h, sa nu aibe centura (!), sa nu detoneze airbagul (!), dar sa ramana in viata…

    Ori este el incredibil de norocos, ori povestea este un pic exagerata… Gresesc? 😀

  9. nu am niciun interes sa mint sau sa fabulez….primul,cu podul, avea centura…venea de undeva de la tara…omul lucreaza chiar la dacia la pitesti..si nu era chiar un zid ci mai degraba un cap din acela mic de podet(intr-un sat)…in orice caz i-a strambat un lonjeron pe langa altele..al doilea nu avea centura…mai teribilist si un pic afumat a lovit 4 masini…a scapat de politie ca a pus-o pe navasta-sa la volan..si nu mint cand spun ca la niciunul nu a sarit nici macar un air-bag..

  10. paraschiv catalin – omule, nu de minciuni este vorba, ci de anumite exagerari (absolut firesti) care se datoreaza socului trait de cei doi. La asta m-am referit. Sorry.

  11. ohooo….pai pe cea de-a doua cu omul vesel si pilit am vazut pe viu si accidentul si masina…neavand casco amicul a rezolvat-o in atelierul de la mine de la munca…si inca ceva…asa nepriceputi ne-am uitat si noi pe toata fata masinii(bara plastic,inima barii,aia de fier….mai peste tot) si nu am gasit nimic sa semene a senzor de air-bag.chiar si tinichigiul a pus toate piesele fara sa lege nici un fir sau…eu stiu??sau macar sa caute asa ceva…si el mai lucrase la logan..

  12. paraschiv catalin – aici sunt 2 idei:

    – airbagul frontal nu detoneaza la impact lateral (nu ar ajuta cu nimic).

    – senzorii airbagurilor nu se plaseaza in bara fata sau in usa, ci in elemente mai greu deformabile ale caroseriei. Ar fi absurd sa detoneze airbagul ca dau peste un caine… La modelele mai noi iti cam sare bara cand lovesti un caine.

    Mai tii minte accidentul lui Patapievici cand s-a rostogolit de vreo 4 ori cu Meganul? Atunci au detonat doar airbagurile laterale, iar omul a iesit pe picioare din masina. Airbagurile frontale au ramas nedeclansate.

  13. astea amandoua au fost pocnite in fata…cel putin cea dea doua(matolul)a fost cam praf in fata..faruri,aripi,bara,capota,amandoua lonjeroanele au trebuit trase la cald,radiator…cu toate ca nu am logan stiu cam toate preturile pt ce ti-am insirat mai sus…aaaa,pana si cadrul ala de sub motor a fost stramb…si crede-ma ca si colegul si soata aflata in dreapta au spart parbrizul in 4(patru)locuri..doua de cap si doua ale palmelor sotiei…plus dintii in volan…

  14. paraschiv catalin – cand s-a intamplat accidentul (cel cu dintii in volan)?