HG nr.686/2008 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a OUG nr.50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 480 din 30 iunie 2008.
Pe acest subiect vom reveni rapid (cel tarziu maine, de 1 iulie) cu primele detalii legate de noile proceduri. Pana vom decanta primele impresii, va invitam sa cititi normele metodologice impreuna cu noi:
nou 😉
Am făcut RAR in 12.2007 si normal că nu mi-au trecut emisiile de CO2. Ca urmare, dacă am incheiere de legalizare a traducerii si traducerea Certificatului din străinătate al masinii de unde rezultă că am valoarea de 130 mi-o ia oare în considerare? Trebuie să merg la RAR si poate să-mi scrie cât a fost valoarea acesteia la 12.2007? Pfuu tâmpesti cu ăstia!!!
Marin – se rezolva usor, nu va trebuie nici masina, e suficient sa mergeti cu actele. Acestea sunt informatiile pe care le avem, poate ca ar fi bine sa intrebati si la RAR.
NOU CALCULATOR OFICIAL DE LA MINISTERUL FINANTELOR PENTRU NOUA TAXA AUTO http://www.mfinante.ro/calculator_taxe/taxa_auto_2008.html
BAIETI, a vazut cineva unde apare in noul calculator filtrul de particule (DPF)?
Eu nu l-am vazut…..sincer.
Astia sunt niste HOTI!
DANY – e corecta remarca. Calculatorul ministerului nu acopera situatiile prevazute in normele metodologice.
O sa platesc mai mult pt. o masina noua, pe care o astept sa vina zile acestea de la reprezentanta; nu mi se pare corect; putem solicita restituirea diferentei daca taxa de acum este mai mare?
jos_taxa_auto – de cerut puteti cere, traim intr-o tara libera. Cu primitul vor aparea niste probleme…

Buuun ! Si atunci „tanti” de la ghiseu cum o sa ne calculeze taxa – cu filtru de particule cand ea nu exista in calculatorul de taxa? O sa zica simplu: „ce vrei dom-le sa fac eu rubrica speciala pentru mata acum? Asta e calculatorul de la MF, atata rezulta din calcule? vrei platesti, nu………..PA!”
Sunt niste VACARI guvernantii astia !
Ori nu vor sa gandesca, ori nu are cine sa gandeasca. SIGUR NU PREA ARE CINE SA GANDEASCA!!!
A venit o comisie de la UE pe tema petitiei celor 120.000 de oameni care s-au declarat in scris nemultumiti de taxa, ati auzit ceva despre asta?
Cum au venit asa au si plecat.Nu a „respirat” nimic despre asta.
Cred ca au reusit sa ii mituiasca si pe astia si sa taca.
Trebuia sa vuie ziarele si televiziunea.
Mai tineti minte ce campanie a fost cu semnaturile contra taxei?
CUM DE NU FACE NIMENI NIMIC IMPOTRIVA ACESTOR NEMERNICI?
DANY – sunt sigur ca vor modifica, nu doar filtrul de particule este buba. Mai sunt si reducerile in functie de aspect, de uzura, de dotari (abs, ac si airbag)…
In ce priveste semnaturile cu taxa, faza aia a fost o parada ieftina de presa. Nu a avut niciodata viitor acea actiune, demarata dupa exact 1 an de la aparitia taxei combatute.
buna!este o marsavie,in cazul meu nu se spune nimic asa ca daca ma puteti ajuta:eu am platit 2 taxe la 2 masini si le-am inmatriculat dupa care le-am vandut!eu cum mai am copii dupa carte de identitate?cine recupereaza diferenta de taxa??????????????
boban adrian – nu o mai recupereaza nimeni. Nu tin cu fortele raului, insa in cazul dvs lucrurile ar trebui sa fie ok – ati vandut si ar fi normal ca in pret sa fi intrat toate costurile… V-ati scos banii la vanzare si doriti si diferenta de taxa… Sunteti strangator
cu O ZI inainte de aplicare… si cand te gandesti ca trebuiau sa fie publice pana cel tarziu in 24 mai…
iuliane „faza aia cu semnaturile” pt televiziunea respectiva a fost pt ei reclama, e clar asta, dar nu sunt de acord cu tine ca nu avea nici un viitor, sau ca nu avea nici un sens fiind declansata prea tarziu (dupa 1 an)! pe puncte : 1. a fost declansata tarziu pt ca atunci cand e vorba de a apara interesele celor multi , daca nu-i iese cuiva , ceva , acel cineva nu se va baga (se urnesc foarte greu lucrurile pt cei multi). 2. era dupa un 1 an pt ca trebuie sa ne amintim contextul : trebuia sa avem o noua taxa din 1 ianuarie si nu am avut nimic. Ca pt ei a fost o lovitura mediatica asta este! Dar macar pt cateva saptamani interesele celor multi au COINCIS cu cele ale unui mogul de presa! Ca oameni de jos nici nu putem spera la mai mult! Sa se apuce ei (cei de sus) sa lucreze NUMAI si NUMAI pt noi sau in interesul nostru … nu o s-o vedem prea curand … ca nu a avut castig de cauza… depinde la ce castig ne asteptam… deocamdata s-a micit un pic taxa… nu stiu cat a contribuit campania Realitatea la asta, poate putin, poate foarte putin, dar stii cum se spune : democratia e un santier continuu ! sau invers : daca nu era nici macar campania aia chiar puteam spune ca nu exista nimic! asta insemna ca Opinia Publica era MULTUMITA ! Cat de mica si neinsemnata a fost tot s-a vazut mai bine decat parerile noastre scrise pe bloguri! parerea mea …
dan – iti respect opinia.
In legatura cu non-sensul actiunii am vb la ora respectiva, nu acum „cand multi viteji s-arata”. 😀
Eu nu am informatia, poate ma ajuti tu sa o gasesc: – UNDE anume si CAND a fost pusa la zid PRIMA OARA aceasta taxa auto? A existat vreo reactie imediat dupa lansarea primei variante?
Daca avem raspuns la aceasta intrebare, atunci vom putea vb despre cat de meschina (sau nu) a fost actiunea Realitatii.
Sa fii obtuz la aceasta nedreptate si sa nu sustii lupta decat atunci cand ai terenul „pregatit” pentru feed-back maxim, se numeste ALTFEL decat jurnalism. Sa fim seriosi, fripturistii nu se aciuiaza doar in politica…
dragii mei, am o informatie pt voi, sper sa va intereseze.
astazi la arad la giseul de la finante cei ce s-au dus sa isi recupereze banii din diferenta de taxa, au avut o surpriza. fiti atenti…
cei ce au platit taxa veche si nu au trecut in CIV, respectiv talon, CO2 trebuie sa merga la RAR sa il faca ca sa isi recupereze diferenta dintre taxe…
super fain cum isi bat joc de oameni, totul este incredibil
si va mai informez ca in arad si in timisoara o sa se faca o revolta de toata frumusetea…asteptati sa vedeti!!!
Bogdan – nu iubesc fiscul, dar din pacate nu vad care este bataia de joc. Cum poti calcula diferenta de taxa daca iti lipseste unul din termeni – mai exact – cum poti calcula noua taxa fara sa ii calculezi cuantumul??
Se merge la RAR cu masina si si 7-8 euro in buzunar si se face inscrierea in 15 minute.
Nu poti refuza sa accepti noua taxa (adica sa respingi necesitatea inscrierii de CO2), dar sa accepti incasarea diferentei. Adica este absurd sa contesti si sa revendici simultan acelasi lucru. Sau poate ca nu am inteles eu bine problema ta…
Iulian, omul a avut copie dupa brieful mare din germania, si acolo scria, in cel romanesc nu scria. Asta e problema. In plus ca cei de la RAR stiau ca trebuie sa treaca CO2-ul in acte din aprilie. Iar la ghiseuri acuma e harababura, caseritele de la finante nu stiu sa calculeze taxa.
Tu zici ca cei 7-8 euro platiti si gata obtii ce vrei, nu e chiar asa. Sincer!
sa nu iei discutia noastra ca pe o ofensa, te rog!
Bogdan – banuiam ca nu am inteles exact la ce te refereai. Pentru toata nebunia asta sunt de vina doar puturosii de la guvern.
RAR a asteptat instructiuni de la minister, caci de acolo isi iau banii… Pentru mine RAR (cel din Bucuresti) mi se pare cel mai limpede in actiuni in acest moment.
Varza este Fiscul. Dupa lege (data de guvern) abia de acum inainte 15 zile are timp Fiscul sa isi organizeze colectarea taxei.
Daca le-as fi sef i-as trimite acasa pe toti. O firma particulara in care ar fi angajati angajatii Fiscului ar da faliment in 30 de zile.
CE VOR EI ESTE IMPOSIBILUL. MA MIRA FAPTUL CA NU VOR SI NUMARUL DE LA PANTOF PE CERTIFICATUL DE NASTERE .NOI AR TREBUI SA NU MAI PLATIM NIMIC ADICA NICI UN IMPOZIT CE AR PUTEA SA FACA LA ATITEA MILIOANE DE OAMENI SI ATUNCI PUTEREA VA FI A NOASTRA .NE_AM INVATAT SA DANSAM CUM VOR EI. DE PRIMIT BANI SINT PRIMI DAR DE DAT INAPOI.
MARIUS – initiativa de retragere completa a taxei nu a luat sfarsit. parlamentul va vota asta in toamna. Cum vor vota nu stiu, dar vor vota sigur.
eu am fost astazi direct la R.A.R. Iasi sa vad cum fac sa trec norma CO2 in certificat, si mi s-a spus sa fac programare pe net (preferabil) sau la telefon, unde am incercat si ori nu raspunde nimeni ori suna ocupat. Am intrebat si despre DPF (diesel particle filter) si un inginer de acolo mi-a spus ca da, intr-adevar, CO2 inscris de ei in certificat va fi afectat si de prezenta pe masina a DPF, doar ca..formula de calcul a normei CO2 pentru masini dotate cu DPF ajunge abia saptamana viitoare la ei, deci daca azi as fi inscris in certif. norma CO2, saptamana viitoare ar trebui sa ma duc DIN NOU pentru recalcuare..intr-adevar bataie de joc dar nu de ei depinde. Cel mai bine e sa mai asteptam cateva zile sa se limpezeasca procedurile si toate astea.
Maxximus – se pare ca in acest moment doar RAR Bucuresti functioneaza cat de cat decent. Asa cum ii spune si numele, FILTRU DE PARTICULE nu are nicio legatura cu emisiile de co2. Nu exista o formula DPF, emisiile fiind dependente dupa fix acelasi parametru – consum mixt.
Cred ca tipul de la RAR Iasi a confectionat un raspuns atat de subtire, pentru ca nu stia care este procedura (nu din vina lui).
Inteleg, nici eu nu sunt in domeniu si astfel l-am crezut pe cuvant, stiu ca pentru masina mea emisiile de CO2 sunt de 192g/km. Ma intreb totusi, de ce se spune ca masinile cu DPF polueaza mai putin decat cele fara. Din cate stiu, si nu din surse oficiale, DPF are rolul de a filtra ce iese pe teava de esapament, nu motorina care intra in injectoare. Oricare ar fi procedura, sper sa se acorde reducere la masinile dotate cu astfel de filtru, si sa se calculeze conform unei formule juste, intrucat cum spunea cineva mai sus, calculatorul de taxe de pe mfinante.ro nu include bifarea optiunii „masina cu/fara DPF” asa cum am vazut la calculatoarele de taxe de pe alte site-uri.
Maxximus – pe teava de esapament diesel ies 3 tipuri de mizerii:
1. CO2 si vapori de apa
2. Noxe (azotiti, azotati, monoxid de carbon, si alte hidrocarburi)
3. particule materiale, un fel de cenusa fina, cancerigena.
DPF opreste doar aceasta cenusa. Nu altceva.
Am si io o intrebare daca se poate ssi anume unde este trecuta cantitatea de CO2 in briful de germania (pt ca acum o luna am facut rar-ul si nu mi-au trecut cantitatea pe carte desi am specificat ca voi inmatricula masina in iulie)?
marin – emisiile de CO2 sunt singurele caracteristici care se masoara in „g/km”. Daca nu apare asa ceva pe brief, inseamna ca nu le aveti. Puteti rezolva la RAR (de preferat dupa ce trece „viitura” de oameni).
Daca pe brief apar 3 valori, valabila este cea mijlocie (excludeti maxima si minima).
nu stiu daca ati observat dar, in calculatorul de taxe al ministerului finantelor a aparut optiunea de a bifa prezenta sau absenta DPF de pe masina, astfel mi-am calculat taxa folosind ambele metode, cu si fara, si am observat o diferenta (in cazul meu) de 275 euro. Ma bucur ca in sfarsit au deschis ochii si au adaugat optiunea respectiva, care se pare ca are o valoare destul de putin neglijabila.
Maxximus – pentru o mai buna vizualizare, reducerea DPF este de exact 25% din valoarea taxei fara DPF.
Merci de raspuns Iulian. Acum am o alta intrebare, s-ar parea ca uitandu-ma prin acte, am descoperit ca am si respectivul „certificate of conformity”. Am sunat la R.A.R. sa intreb daca mai am nevoie de programare, sau daca ma pot duce cu el direct impreuna cu C.I.V. sa imi scrie emisiile CO2, si mi s-a spus ca programare trebuie oricum, iar daca masina poseda DPF, si aceasta trebuie sa fie prezenta pentru o mica „inspectie”. Intrebarea e, faptul ca am certificatul de conformitate ma ajuta cu ceva sau nu? in el scrie la consum mixt emisii de 184 g CO2/km si nu 192 g CO2/km cum vazusem pe site-uri precum mobile.de. Presupun ca valoarea reala e cea din certificat.Sau.. e alta?
Maxximus – normal ar fi sa fie cea din certificat, ca d-aia a fost emis certificatul, dar daca scapi ne nebunie pentru diferenta de doar 2 x 8euro x 0,3 = 4,8 euro, poti capitula fara proteste 😀
Buna seara,
Am achitat taxa pt VW an 05.99, 1781 cmc , benzina, pe brief am D4 care la RAR a devenit E2 . Citind normele am constatat ca se poate cere ajustarea taxei si dupa inmatriculare daca prezinti revizia de la RAR.
Ce presupune asta?
multumesc anticipat
eniko – e complicat. Mai bine faceti de la bun inceput si expertiza RAR pentru deprecierea suplimentara, Costa vreo 300 ron, dar nu imi dau seama cam cat salvati din taxa…
E bine sa calculati inainte.
Maxximus-despre ce masina este vorba ? Am si eu fizic filtru de particule pe masina dar nu stiu unde scrie in acte despre prezenta lui.
Despre care certificat de conformitate este vorba in cazul tau ? Masina este noua ?
@DANY – este vorba despre un bmw 530D E60 din 09/2004, euro4, 2993 cmc. Am primit odata cu actele masinii si o foaie cu foarte multe date despre masina, si pe care am sigla firmei bmw si pe care scrie in vreo 5-6 limbi „certificat de conformitate”. Este pe el o rubrica la coloana cu Emissions, unde la Partikel scrie 0,0001..probabil insemnand cumva ca filtrul exista, altfel ar fi o valoare mai mare.. nici eu nu stiu exact. Ca localizare am inteles ca filtrul e dupa iesirea din galerie.
Va prostit Tariceanu cu returnarea taxei inainte de alegeri, acum , dupa ce PNL are prcente i se rupe de popor dar asta este…. vin alegerile.
Bog – „v-a”, de la „v-a prostit” se scie dezlegat.
Oricum, daca mai simti nevoia sa ne deschizi mintile, te rog mult sa o faci pe teme auto, nu politice.