iun. 262008
 

Cititorul nostru, care isi semneaza comentariile sub pseudonimul „cosmin”, ne-a confirmat ca RAR aplica pe actele masinii valoarea emisiilor de CO2, fara sa fie nevoie si de prezentarea automobilului, daca masina a fost deja identificata. Actele originale ale masinii sunt suficiente. Multumim pentru stire, domnule Cosmin!

Pentru eventuale completari sau intrebari, puteti folosi interfata de comentariu.

  79 comentarii despre “Daca identificarea a fost executata in prealabil, RAR inscrie emisiile de CO2, fara sa fie necesar sa prezentati si masina”

  1. Stie cineva cat costa un catalizator pt golf 4 sdi.cum se comporta cand e stricat?k eu cred k e stricat (adik nu prea mai trage si nu am probleme cu pompa de injectie sau cu injectoarele) ???

  2. Cristi, ÅŸi eu sunt posesor de SDI (2004)îţi spun să nu te arunci la presupunerea că este catalizatorul, pompa de injecÅ£ie sau injectoarele. Cauzele pot fi multe,ÅŸi numai o diagnoză făcută de cineva care se pricepe (nu neapărat un specialist de la reprezentanţă) poate să-Å£i spună ce are. Din păcate, presupun că pe tine te-a speriat cine ÅŸtie ce „mare” mecanic auto, e un patern în România. Ia-o de la filtrul de aer,cel de combustibil, EGR,verificat etanÅŸeitatea evacuării, o „talpă” sănătoasă dată maÅŸinii în mers turat vreo 15-20 km (asta „curăţă” toate pe acolo prin admisie ÅŸi evacuare)ÅŸi după aia mai stăm de vorbă. Vezi că este un site specializat, sunt mulÅ£i oameni pasionaÅ£i acolo ÅŸi cucunoÅŸtinÅ£e soloide în tot ceeace înseamnă Vw(vedeÅ£i că nu-i dau numele, să nu fiu acuzat de cine ÅŸtie ce). Baftă.

  3. Buna seara!Am si eu o intrebare la dumneavoastra.Am facut si eu RAR-ul la golful meu pe data de 23-12-2008 dupa care am zis sa astept sa vad ce se va intimpla cu taxa auto,si astfel aflind ca sint norocos,ca masina am cumparato cu mult timp inainte de 15-12-2008.Toate bune si frumoase,dar acum e acum,intrebarea catre dumneavoastra e c-am asa:termenul certificatului de autenticitate al autovehicolului,nu mai este valabil de lunea viitoare,23-02-2009,eu sint obligat sa fac un nou RAR?-adica alta cheltuiala(taxa de intrare,platforma,ca numere rosii nu mai am)sau se poate face un nou act de autenticitate al autovehicolului,fara a se face iar inspectia tehnica,gazele etc?Va multumesc emancipat si astept vesti bune de la dumneavoastra.sanatate!

  4. Daca actul expira trebuie unul nou.

    Poate reusiti sa va miscati repede maine, daca liliecii de la fisc vor fi in stare sa aplice noua procdura.

  5. multumesc frumos domnule Iulian pt raspuns.am fost ieri la finante sa depun actele,am reusit,shi vreau sa zik ca”liliecii”de acolo nici nu stiau ce este cu ei,dadeau tel. pe la directori shi chemau juriste sa le explice anumite paragrafe ca nu intelegeau legile adik nu stiau nik.uitati shi voi oameni buni la oamenii care sint platiti de noi,si culmea toate astea pentru a plati noi la stat daramite stau si ma gindesc la toti cei care tre sa ia inapoi din veche taxa.luni ma duc shi yo sa platesc noua taxa shi sper sa am timp sa depun si actele la politie,dak am reusit shi asta m-am scos.bafta tuturor celor care au de dat si celor care au de luat”oricum statul stie cum sa fure si nu pierde niciodata”!

  6. a!am uitat sa va mai zik ceva poate va mai incurajeaza cu ceva!”sa traiti bineeeeeee”, e tare vorba asta,am s-o tin minte toata viata!

  7. Am si eu o intrebare poate ma puteti ajuta.

    Masina BMW 320 I 2002 adusa din Canada. Specificatii motor:
    The 2.2 L (2171 cc/132 in³) M54B22 produced 125 kW (170 hp) at 6100 rpm and 210 N·m (155 ft·lbf) at 3500 rpm

    Nu stiu ce au facut acolo dar mi-a gasit masina EURO 3 dupa seria motorului 226S1.
    Ultimele cifre de pe numarul de identificare al masinii sunt : KL10139
    Culmea este ca ma uit pe anunturi pe internet si vad acelasi model, acelasi an, acelasi motor dar EURO 4????
    Adevarul este ca tot ce este model motorina sunt EURO 3 dar tot ce este benzina toate din 2002 sunt euro 4.

    Va multumesc!

  8. Aveti transmisie automata? Aceasta ar putea fi o cauza…

    Oricum, toate datele pe care le posedam se refera la masini inmatriculate prima oara in UE.

    Fiind vb despre o masina inmatriculata prima oara in Canada, pot exista anumite elemente de care sa nu avem cunostinta in acest moment.

    Speculez: – Normele canadiene sunt intre normele Euro, adica sunt mai permisive pe anumite noxe si mai restrictive pe alte noxe. degeaba sunteti Euro4 pe CO2, daca sunteti Euro 3 pe HC – rezultatul va fi dat de performanta ca mai slaba – Euro3.

    Mi-e teama ca nu va pot oferi un raspuns categoric, fara teama de a gresi.

    SFAT – am auzit ca importul in UE si actele cu norma Euro se fac mai bine in Germania pentru masinile din Lumea Noua. Cica RAR-ul e vraiste si declaseaza masinile de frica sa nu fie banuiti ca ajuta la importul de SH. Banuiesc ca ati auzit poezia cu „noi nu suntem lada de gunoi a Europei”…

  9. Va multumesc,

    Masina este cu transmisie manuala am mai citit ceva aici legat de numaraul de identificare al masinii dar pe mine asta nu ma ajuta cu nimic ca nu vad nicaieri, X1, X, X3 ori D1, D2, D3 etc in informatiile masini mele.
    In informatia masini scrie noxe 213mg iar ei la test mi-au gasit 226 mg????
    Totusi ma gandesc cum la aceleasi standarde ma refer putere motor, cmc, data de fabricatie una iese Euro 3 si una Euro 4???
    Masina este fabrcate in EU pentru Canada ma intreba unde pot verifica exact dupa seria de identificare a masinii ce Euro este?

    Va multuemsc!

  10. va rog sa distingem cateva nuante tehnice importante:

    1 – nu stiu la ce anuma va referiti cu X1 si X3, insa normele germane E2, D2-D3 sunt norme fiscale. Se aplica numai in interiorul germaniei, pentru masini inmatriculate in aceasta tara in anii 90. Aceste norme nu mai sunt publicate in brief acum.

    2 – obligativitatea normei Euro produce efecte strict in interiorul UE. Canada are standardul de emisii armonizat cu „US EPA federal standards” (actual „Federal Tier 2”), fiind aceleasi cu cele din State. Este alt sistem, bazat pe greutatea masinilor si pe „cantitati de emisii” la „kg vehicul”. F Tier 2 si Euro4 nu se suprapun. masinile facute pentru Canada trebuie sa se incadreze in Tier2 nu in Euro4.

    O masina pentru canada trebuie sa respcte legile Canadei, nu legile UE (printre care si norma Euro4).

    Cam asta era ideea… S-au globalizat doar incasarile lor, nu si drepturile noastre.

  11. -))
    Ok Multumesc frumos de raspunsuri oricum merg cu Euro 3 platesc taxa si ii dau in judecata dupa aceea sa imi recuperez banii-))
    O singura intrebare de plus va rog.
    Se pare ca din Septembrie 2009 o sa fie o noua taxa de poluare anuala.
    Intrebarea mea este se va cere oricum o taxa de prima inmatriculare + Taxa de poluare anuala care o platesc toti detinatorii de masini? Ori o sa fie numai o taxa anuala de poluare?

    Va multumesc!

  12. Tocmai ati enuntat una din cele mai mari enigme ale Terrei. 😀 Nu stiu (inca) ce sa va raspund. Cum aflu, postez aici. Succes la proces!

  13. Buna Seara,

    Ceva noutati in legatura cu

    „Se pare ca din Septembrie 2009 o sa fie o noua taxa de poluare anuala.
    Intrebarea mea este se va cere oricum o taxa de prima inmatriculare + Taxa de poluare anuala care o platesc toti detinatorii de masini? Ori o sa fie numai o taxa anuala de poluare?”

    Multumesc!

  14. Este prea devreme ca sa discutam despre o eventuala taxa ce va fi adoptata in toamna…

  15. Buna ziua, am un opel astra caravan din 92 si nush ce euro este. seria motor W0L000051N2536306 , OTTO/GKAT51 mai scrie ceva M4722 si seriile: zu1 310201 , zu2 0039 , zu3 8550050 motor de 1598 cu 55kW masina este adusa din germania … mai scrie 27.11.1991 Farbe 3. Multumesc