apr. 012008
 


Ultima zi a lui Martie 2008 a adus un proiect de taxa auto (in prima lectura la Guvern), proiect pe care vi-l oferim la download.

Puteti downloada a treia varianta a taxei de aici.

Foarte curand vom publica un calculator nou pentru aceasta taxa. Pana atunci, daca aveti anumite opinii, puteti considera deschisa dezbaterea…

  116 comentarii despre “Noua taxa auto – a 3-a formula a iesit la lumina”

  1. Eu as zice merci macar dac-ar ramane in forma asta, mi-as recupera mai mult de jumatate din banii dati. Evident, insa, n-as avea nimic impotriva sa fie mai mica. Una peste alta, insa, e clar ca e mai mult orientata contra norma Euro decat contra CO2, adica impotriva masinilor Euro 3, care merita cumparate din vest (nici prea vechi, dar destul de ieftine).

  2. oameni buni sa nu credeti ca o sa mergeti la ghiseul din trezorarie cu actelesi plecati cu banii!cand e vorba sa primesti de la stat astepti cu lunile!!!credeti-ma vorbesc in cunostinta de cauza.oricum noua varianta pt.multi nu prea schimba datele problemei

  3. daca eu aduc acum un a4 euro3 de 4 5 ani ce taxa platesc acum?…si in iunie?????

  4. ce altceva pot sa faca guvernanti si pentru popor.sa ii jupoaie cu taxele.ii doare undeva pe politicieni de alti taxa auto ar trebui sa fie libera ca platim taxe de mai avem putin si ne suim pe pereti

  5. s a ales prafu’ si de taxa asta ….am vazut ca valoarea ei poate ajunge chiar la 6000 de euro…bataie de joc:((((mi e rusine ca traiesc in romania si oricum nu l vad bn deloc pe tariceanu

  6. În scopul asigurării protecţiei mediului prin realizarea unor programe şi proiecte
    pentru îmbunătăţirea calităţii aerului şi pentru încadrarea în valorile limită prevăzute de
    legislaţia comunitară în acest domeniu,
    ţinând cont de necesitatea adoptării de măsuri pentru a asigura respectarea
    normelor de drept comunitar aplicabile, inclusiv a jurisprudenţei Curţii de Justiţie a
    Comunităţilor Europene,
    având în vedere faptul că aceste măsuri trebuie adoptate în regim de urgenţă,
    pentru evitarea oricăror consecinţe juridice negative ale situaţiei actuale,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie
    situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    -1 daca e taxa de poluare sa fie pentru toate autovehiculele pentru ca toate pulueaza, fara exceptie, sau statul nu are bani sa plateasca taxa de poluare?
    2- taxa de poluare sa fie platita si de autovehiculele deja inmatriculate care circula in Ro
    3- ce se intampla cu utilitarele camioanele, autocarele care vor fi inmatriculate

  7. Trebuie sa iesim in strada sa desfiintam taxa !!!

  8. o sa inmatriculez masina euro 2 adusa din anglia in bulgaria ca este 100 euro taxa.

  9. „Potrivit declaraţiilor date de ministrul Finanţelor, Varujan Vosganian, faţă de prima variantă, taxa scade la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până la 2.000 de centimentri cubi.„ Minciuni!!! Demonstratie:
    Conform noilor reglementari pentru auto Lada Niva 1700 cm cubi second hand Euro2, vechime 6 ani, valoare piata 3000-4000 euro, rezulta o taxa de prima inmatriculare de 3198 euro, adica la fel de mult ca valoarea ei de piata. Conform vechii formule de calcul taxa era 3391.5 euro, adica tot cat valoarea ei de piata. Nu stiu unde a invatat Vosganian aritmetica dar mie nu mi se pare ca 3198 ar fi jumatate la 3391. Acum putem intelege si noi de ce merg treburile asa prost in tara asta.
    Noua taxa, este praf in ochi. Ex taxa de prima inmatriculare, conform ultimei formule, pentru un auto Lada Niva 1700 cm cubi second hand
    Non euro vechime 8 ani, valoare de piata 2000-3000 euro, taxa 16065 euro, adica de cel putin cinci ori valoarea ei de piata
    Euro2, vechime 6 ani, valoare piata 3000-4000 euro, taxa 3198 euro, adica la fel de mulr ca valoarea ei de piata
    Euro3, vechime 3 ani, valoare piata 4000-5000 euro, taxa cca 1600 euro, adica 40 la suta din valoarea ei de piata
    Euro4, vechime 2 ani, valoare piata 5000-7000 euro, taxa 650 euro
    Iata ca taxa e numai in cazul masinii euro4 de 10 procente din valoarea de piata, ca sa nu mai spun de restul, din valoarea auto si nu cum au mintit ministrii cum ca ar fi 2-3 la suta. Si exemplele ar putea continua. Boicotati noua taxa, e imorala ca si salariile noastre. In noiembrie am beneficiat de o marire de salar de 50 lei iar dupa o luna au crescut preturile cu 50%. Asta nu e guvernare, e hotie. Jos taxa, jos mincinosii, jos guvernul!!!

  10. Ceva inedit, sa zicem ca si propunere…vrem sa scapam de rable,ok. Sa-i dam amaratului care are o Dacie, un Olcit, o Skoda, un Trabant, un Aro etc, etc…discount la achitarea acestei taxe de mediu nerealiste la cumpararea unui SH care sa fie Euro 3 spre exemplu. Si discountul sa fie de 500 Euro…asa ramanem cu parcul auto la un nr, de masini constant sau in crestere usoara si acela care isi mai ia un Sh, nu mai e tentat sa pastreze si vechitura, sa circule cu ea pe coclauri, ca deh, nu poate intra cu caruta noua la cartofi…)))))))))))))))))

    Zambiti fiindca maine va fi mai rau…(ptr noi-o taxa mai mare)

  11. ce cauta in formula de calcul cilindrea daca se numeste taxa de mediu ar trebui sa se ia doar factorul de poluare in calcul si vechimea masini daca comparati cu taxa veche veti observa ca este o prea mica diferenta de taxa mai ales la auto cu cilindree peste 2000 cdc

  12. jos hoti sa plateasca tariceanu si sleahta lui bani inapoi de taxa pentru ca ei au gresit pe el si pe vozganian trebue dat in judecata si nu statu ca nu statu a gresit cin sa dat legea ci excroci de ei jos taxa indiferent de cuantum si daca ar fi 2 euro

  13. Propunere de modificare a taxei auto ramane in continuare discriminatorie si neconstitutionala. Oare Comisia Juridica care a studiat (daca a studiat) aceasta propunere nu a auzit ca s-au castigat cateva procese prin tara referitor la acesta taxa? Oare cand o sa inceapa procesul pe care urma sa il deschida UE impotriva Romaniei stie cineva?

  14. aceasta taxa e discriminatorie, iar guvernantii sunt nesimtiti pentru ca insita sa prosteasca oamenii.
    fratilor, probelma este ca aceasta taxa nu trebuie sa existe. nu muscatii momeala cu reducerea taxei. e veche tactica. vin si iti impun o majorare imensa.. dupa care mai scad 5-sau 10 % astfel incat sa le multumim ca au fost milosi….nenorocitilor de guvernanti, renuntati odata la tampenia asta de taxa protectionista. romanilor, astia nu stiu decat de bata. pana nu vor fi ample proteste impotriva acestei nesimtiri nu vor renunta la jecmanirea oamenilor care face sa le intre banii in buzunare. stiu ca sunt pe duca, stiu ca o sa piarda ocazia manevrelor cu banii bugetului si vor sa isi asigure conturi cat mai pline de bani sa le ajunga ani de zile de acum incolo….

  15. Ceva inedit, sa zicem ca si propunere…vrem sa scapam de rable,ok. Sa-i dam amaratului care are o Dacie, un Olcit, o Skoda, un Trabant, un Aro etc, etc
    Nu le considera rable. De ce ma obligi sa iau alta masina?
    Stii ca o Dacie costa cat un apartament cand am luat-o? Stii ca am stat 6 ani sa-mi vina randul? Unii au facut mari sacrificii sa-si ia o „rabla”.
    Cat despre taxa ar trebui desfiintata imediat.