apr. 012008
 


Ultima zi a lui Martie 2008 a adus un proiect de taxa auto (in prima lectura la Guvern), proiect pe care vi-l oferim la download.

Puteti downloada a treia varianta a taxei de aici.

Foarte curand vom publica un calculator nou pentru aceasta taxa. Pana atunci, daca aveti anumite opinii, puteti considera deschisa dezbaterea…

  116 comentarii despre “Noua taxa auto – a 3-a formula a iesit la lumina”

  1. Gasiti un calculator simplu pentru a determina cat veti avea de platit taxa dupa 1 aprilie 2008 aici:

  2. Oameni buni, taxa NU este discriminatorie asa cum a fost pana acum (UE, bla, bla). Este doar imorala. Sau – folosind terminologia din Constitutia Romaniei la prevederea Art.56 alin(2) – este „o sarcina fiscala injust asezata”.

    Cred ca singurul punct in care se pot cere lamuriri il reprezinta urmatoarea anomalie:

    Aleg Euro4. Daca inmatriculez un motor de 1400 cmc platesc 0,2 Euro pentru fiecare cmc.

    Daca inmatriculez 1600 cmc, platesc 0,3 Euro pentru fiecare cmc, pe principiul „cine polueaza mai mult, plateste mai mult”.

    INTREBARE: Conform carei logici, primii 1400 cmc din cilindreea mare de 1600 cmc polueaza mai mult decat motorul de 1400 cmc?

    REFORMULEZ: De ce la motorul de 1600 nu se platesc 1400 cmc cu 0,2 Euro, iar doar diferenta pana la 1600 cmc sa fie platita cu 0,3? De ce la motorul de 1600 cmc se platesc TOTI cmc cu taxa mai mare? De ce nu doar diferenta?

    Cred ca doar aceasta este calea prin care se poate contesta ceva. Formula este corecta, cuantumul este ingrozitor de mare. Lacomia Guvernului va fi probabil penalizata la alegeri.

  3. Ovi Dogar – misto calculatorul. felicitari :o)

    Taxa este valabila DUPA 1 IULIE 2008, nu aprilie…

  4. Da, asa e. Taxa intra in vigoare la 1 Iulie.

    Cand am zis 1 Aprilie ma gandeam la „versiunea” taxei. ๐Ÿ™‚

    Ovi

  5. Iulian -de ce nu se ia in consideratie emisiile de CO2 daca sunt prevazute de producator ,si in cazul EURO 2??.
    ce EURO 3 nu emite decit CO2 ???(celalte fractiuni din gazele evacuate le inghite VOZGO )
    astia chiar ne cred pe toti cretini..

  6. DACA NEGOCIA PRETUL GAZULUI CU INDARJIREA CU CARE A NEGOCIAT TAXA AUTO, TARICEANU AVEA SI FIRMA AUTO DE SUCCES SI STATUIE IN PIATA GUVERNULUI

  7. gelu – nu inteleg intrebarea ta. noxele (altele decat co2) sunt prinse si in formula pt Euro3 si 4.

  8. noi comentam nimeni nu ne ia an seama tariceanu asi face traba an ultimul mandat al lui cateva milioane profit nu va e clar conteaza pentu cateva lunivrem nu vrem asta e situatia am fost si suntem manipulati deja am lehamite de a mai comenta acest subiect

  9. si totusi – iata! – il comentezi ๐Ÿ˜€

  10. Iulian- ma refer la faptul ca la opel frontera echipat cu un motor X22TDH neamtul zice ca emisia de co2 este de 235g/km conform documentatiei de fabrica iar un Y22TDH are 224g/km ,de ce nu se aplica taxarea si la EURO 2 tot dupa emisia de co2 ca la EURO 3?
    ( adica 4euro pe gram conf tabelului din noua varuanta si se aplica 5euro pe cm3 astfel ca, taxa pentru euro2 nu difera de vechile variante aorope de loc)
    se vorbea de o varianta civilizata si acceptabila K.A.K.A!!!!

  11. gelu – observatia ta este corecta. Nici eu nu inteleg de ce au fost amestecate cele doua tipuri de taxe. E o prostie.

    In noaptea asta voi publica un articol cu ciudateniile taxei auto…

  12. cum nu difera la euro2?taxa este mai mare decat la celelalte doua variante!la unele motoare emisia de co2 dif.este f mica la aceasi capacitate cil. chiar daca comparam un euro2cu euro4 si atunci unde este ratiunea?spui ca taxa nu este discriminatorie -oare?!

  13. Am spus ca taxa nu este dicriminatorie, nu ca e buna. Taxa este in nota guvernului – imbecila.

    Are un model matematic corect ca si functie, dar aberant ca si taxa, intrucat amesteca doua filosofii distincte de taxare.

  14. iuliane nu reusesc sa inteleg care-i faza cu Anexa 3 … care sunt autovehiculele din categoriile N2, N3, M2 si M3 ? ca nu am gasit nicaieri explicata treaba asta !