apr. 012008
 


Ultima zi a lui Martie 2008 a adus un proiect de taxa auto (in prima lectura la Guvern), proiect pe care vi-l oferim la download.

Puteti downloada a treia varianta a taxei de aici.

Foarte curand vom publica un calculator nou pentru aceasta taxa. Pana atunci, daca aveti anumite opinii, puteti considera deschisa dezbaterea…

  116 comentarii despre “Noua taxa auto – a 3-a formula a iesit la lumina”

  1. Taxa Tariceanu macar ramane si el in istorie cu ceva.Am si eu o nelamurire in privinta taxei. Daca cumperi o masina nou astazi Ford Skoda etc…si mergi la finante sa platesti si cea de la Finante ti-o incadreaza ca masina veche de 1-2 ani fiind model 2007,pentru care model se ea ca si masina NOUA pt model 2008…mi se pare o tampenie, masina cu 0 Km la bord si ti se impune o taxa ca si cum ar fi o masina de 1-2 ani, ca ea a fost fabrica in 2007 decembrie si tu ai cumparat-0 in martie 2008 O aberatie cat nesimtirea din guvernanzii de azi…..Rusineee

  2. florin – nu-i chiar asa. Guvernantii debiteaza zeci de prostii, insa la acest punct n-ai dreptate. In ultimul proiect, Guvernul a precizat explicit ca vechimea unei masini se calculeaza de la prima sa inmatriculare in tara de origine. Nu de la data fabricatiei.

  3. sa anuleze dracu odata taxa asta k ma oftik…..dak tericeanu are fabrik de masini….de aceea nu anuleaza taxa…ca sa cumpere romanii masini de la fabrica lui….sai amendeze pe guvernanti sau sa plece din Guvern cei care vor sa mentina taxa auto

  4. taxa se numeste taxa de poluare: este corect sa se numeasca asa daca nu este platita de toata lumea care polueaza (oricine are masina si circula cu ea), ci doar de cei care au nesansa sa inmatriculeze o masina neinmatriculata in tara?!

  5. daca am o masina euro2 si in cartea ei este specificata emisia de CO2, se ia in calcul la aplicarea formulei ?

  6. fane – da formula este corecta.

  7. Popescu Costy – nu.

    Vom publica in cursul zilei de astazi textul proiectului si veti observa ca formulele sunt diferite intre Euro de la 3 in sus si de la 2 in jos.

  8. asta da taxa decenta!pt e2 2200cm 6ani var.actuala 4696e,var.2 5133e iar var.3 5579e!au mintit si au tras de timp pana siU.E s-a saturat de noi dak sunt de acord cu aceasta taxa.sa speram ca parlamentarii vor face ceva altfel e jale.mai bine duc masina in fata guvernului si-i dau foc in semn de protest!!!!!!!!!!!!!!!

  9. Degeaba ne vaicarim pe forumuri, trebuie actionat in strada si anume, organizat un miting antitaxa auto: AM IESIT IN STRADA!!! Mai vine cineva? Va astept pe ID yahoo: jos_taxa_auto Daca e taxa de poluare, sa plateasca toti, nu cei care inmatriculeaza masini acum; daca e taxa de inmatriculare sa se plateasca doar costul sistemului birocratic! JOS SUPRATAXA AUTO!!! N-avem toti salarii de parlamentari…

  10. as dori sa remarc din o prima (si rapida) citire a noului proiect ca aceasta asa-zisa „taxa pe C02” e de fapt o taxa pe cilindree, pe norma Euro si pe vechime! adica EXACT asa cum a fost si pana acum! se observa rapid din formula de calcul ca partea cu CO2 (prima paranteza) schimba mult prea putin rezultatul comparativ cu cea de a doua paranteza : cilindree + norma Euro … Acest lucru e mai ales evident pt binecunoscutele Second Handuri Euro 3 , ca despre ele e vorba pana la urma!!! se mai adauga (cu o pondere apreciabila) ultima operatiune , respectiv inmultirea cu Factorul vechime automobil si iacata cum am facut o taxa pe aceeasi parametri ca pana acum!!! Aplauze Guvernului Roman care atat s-a invartit pana a reusit sa arata ca intra-devar Maria poate sa arate altfel in functie de palarie !

  11. partea buna e ca totusi rezultatul final iese totusi mai mic decat in actuala forma! vorbesc din nou din perspectiva Euro3-urilor! la mine e o diferenta de 630 de Euro : destul cat sa astept pana la vara!!! o ultima chestiune care ramane in suspans : REDUCEREA aceea care ia in vigoare atat de multi parametri (art 6 , alin 2) si care are o pondere destul de importanta in suma finala ! se vorbeste acolo de niste norme metodologice pe care (deocamdata) nu le-am gasit nicaieri ! oricum se stipuleaza clar ca RAR-ul va decide (contra-cost bineinteles) daca ne incadram sau nu in acele (inca inexistente) norme metodologice … Inafara de asta totul e clar, ca lumina zilei ……….

  12. aaa si o ultima chestie : cand ma gandesc cate ineptii am auzit despre cum se va proceda la mai jos de Euro 3 … cred ca toate gazele din lume le-am auzit in ultimele zile cand se vorbea de Non-Euro, Euro1 si Euro2! pt aceste masini chiar parametrii folositi sunt IDENTICI cu cei de azi : cilindree, clasa Euro (din tabelul anexei 2) si vechimea : pt aceste masini, Maria nici macar nu a mai schimbat palaria! e bine totusi ca a mai scurtat-o un pic …

  13. dane, eu ma mai joc cateva ore cu formula pana ma lamuresc exact despre ce este vorba.

    Cred ca este cea mai stupida formula din Europa. Nu e nici pe co2 nici pe noxe. Vrand sa fie pe amandoua, nu este de fapt pe niciuna…

  14. ah am gasit treaba cu normele metodologice… mai stam pana in mai dupa ele … e greu cu ele, ca acolo va scrie ce si cum va fi cu „pagubitii” taxei „speciale” … cand e de dat bani inapoi merge mai greu …

  15. Da se vede ca ei sprijina innoirea parcului auto , dar cu vechituri de peste 10-15 ani, reducerea trebuia sa mearga la celelalte masini, cele cu euro 3-4, nu la cele cu non euro care o sa ramana mai mult de 20 de ani prin parcul auto romanesc. Spec ca aceasta formula sa nu fie aprobata, se presepune ca e o taxa de poluare, pai asa pare a fi. Sa poluam bine!, ca de trait bine nu cred ca pot spune asta.