mart. 132008
 


Tom si Jerry sunt simpatici. Fiecare in parte are convingerea intima ca joaca tare, insa tumbele facute pe ecrane ne ofera doar numere involuntare de circ. Si – cum au epuizat mai toate versiunile posibile de fugarire clasica – amicii nostri s-au apucat sa se joace de-a „TAXA AUTO”. De-a salvatul planetei. Sau de-a salvatul poporului… De fapt, nici ei nu mai stiu exact cine salveaza pe cine. Show sa fie…

Dupa ce tara a fiert si a dat si in foc, exact cand lucrurile si-au epuizat combustia, apare Tom cu „vitejia” proverbiala „de dupa razboi” si ii cere lui Jerry sa elimine taxa auto, exact dupa ce acesta declarase deja ca va inlocui taxa de prima inmatriculare cu una de mediu. Hodoronc tronc, un gest gratuit care tradeaza o distanta importanta intre perceptiile prezidentiale si starea de spirit a „supusilor”.

Evident, Jerry rateaza o noua ocazie sa taca (licenta Chirac…) si se repede cu toata viteza inainte incercand sa obtina cat mai mult dintr-o lovitura de plici: „nu facem din desenul nostru animat groapa de gunoi”.

Ideea ca anul 2011 va aduce interdictia de circulatie pentru masinile non-euro este o gogoasa umflata. Ceea ce sustine Jerry nu are nimic in comun cu spiritul european, cu protectia mediului sau cu vreo cursa intinsa lui Tom. Ideea acestei interdictii este rodul propriei sale imaginatii, hranite probabil de vreo soapta armeneasca, auzita pe vreun hol european.

Tom si Jerry salveaza planeta. Nu v-ati prins? E doar un an electoral…

  42 comentarii despre “Tom si Jerry salveaza planeta”

  1. P.S.: am masina din 2002 cu 5 stele Euro NCAP ! asa ca nu-mi zi mie prostii.

  2. silviu – hai sa le luam pe rand:

    1. Te-ai consultat si cu altcineva inainte sa scrii ca spun prostii? Simplul fapt ca tu esti de alta parere nu inseamna automat ca si ai dreptate… Si nu ai :mrgreen:

    EXPLICATIE:
    – La ciocnirea cu un zid, intreaga energie cinetica a masinii se transforma in energie de deformare a caroseriei.
    – la ciocnirea cu alta masina, imediat dupa ciocnire, masinile isi continua deplasarea (prin rostogolire, invartire necontrolata, etc). Nu toata energia cinetica a masinii se transforma in energie de deformare, intrucat masinile continua sa se deplaseze (haotic), adica mai pastreaza din energia cinetica initiala.

    PRIN URMARE: Daca aduni cele doua viteze la intrarea in impact, trebuie calculata (vectorial) si suma vitezelor la iesirea din coliziune. Diferenta celor doua reprezinta viteza de coliziune, energia rasfranta asupra soferului si masinii.

    Asa ca mai usurel cu vorbitul de sus…
    ………………..

    2. In cazul comparatiei Logan-SH nu te contrazic deoarece eu sunt fan masini noi. Tu esti cu SH-ul. Sa fii sanatos!

    Nu zic ca nu ai dreptate, ci doar ca sunt sanse mai mari sa iei o masina cu defect ascuns. Am mai multi cunoscuti care regrata ca nu si-au luat o masina noua… Au probleme acum si ii costa multi bani. Nu le da nimeni garantie.

  3. iulian
    super tare teoria cu impactul nu m as fi gandit la asta

  4. belgin – si eu am spus la fel ๐Ÿ˜€ dupa ce l-am ascultat pe seful sigurantei de la Renault, dl.Jean-Yves Le Coz, sosit la Sibiu cu ocazia testului Laguna3. N-am niciun merit in elaborarea „prostiilor” de mai sus :mrgreen:

  5. referitor la defectele ascunse: sunt proprietar de Logan cumparat NOU in anul 2007, motor 1,5 DCi. am 45000 km si am schimbat caseta de directie,, capetele de bara plus inca ceva maruntisuri pe la directie (cei din service stiu mai bine ) si tot imi polizeaza cauciucurile pe fata. e drept ca reparatiile au fost facute la garantie (si probabil de aceea nu au reusit) dar timpu meu pierdut? nervii mei tociti? am renuntat sa mai sper ca Loganul meu va fi masina fara probleme! cred ca o sa il vand si imi iau un SH !! dupa ce scot astia taxa!

  6. danut36 – Imi pare rau sa aud de toate ghinioanele. E limpede, te-a pierdut Dacia de musteriu…

  7. eu zic sa nu va mai contraziceti atat…romania e o tara de kkt,si imi pare rau k spun asta pt k traiesc si eu in ea.dacia e masina romaneasca deci in concluzie este masina de kkt.mereu am fost inapoiati datorita faptului k cei ce ne conduc se imbogatesc peste noapte.au mostenit de la tovarasii comunisti”spalarea creierului” pt k toata treaba asta este o cacialma…si degeaba noi ne dam cu parerea daca nimeni nu face nimic.pe ei nui doare nicaieri ca noi ne agitam;)

  8. Iulian..sa spune ca teoria ta cu zidu si masina este adevarata intr-o oarecare masura. Tu spui ca la o coliziune frontala cu o alta masina, masinile isi continua deplasarea (non-sens) deoarece uite ca nu e valabila chestia asta tot timpul. Poti sa te busesti frontal si gata! (ai mierlit.o cu suma vitezelor ambelor autovehicule). Ce ai zice de o „busheala” frontala cu un TIR? e posibil ca nici un autovehicul sa nu mai „zboare, invarti, rostogoli..etc..etc” !
    Deci teoria ta nu e valabila intotdeauna prin simplul fapt ca explici asta prin teoreme pur fizice.

    Am si eu multi cunoscuti care sunt multumiti de o masina SH fata de una noua fara sa arunce banii cu carutza! Deci eu prefer un SH in pofida Loganului. Eu nu zic nu la o masina noua straina ๐Ÿ™‚ dar daca nu dispun de multi bani imi iau un SH strain si sunt multumit. Eu cred ca prietenii tai si-au luat ghimpe de la samsarii priceputi :)).

  9. Salut Silviu – intradevar, daca doua masini se lovesc PERFECT frontal iese rau. Insa experienta culeasa din accidente arata ca 95% dintre accidentele frontale se fac cu jumatate din partea din fata a masinii. De aceea, in 95% din cazurile de impact frontal, masinile isi continua STAREA DE MISCARE (dezordonata, prin rostogolire, etc), si nu cum ai interpretat tu ca cele doua masini si-ar continua calatoria fara probleme.

    Iti dau inca o data dreptate cu cazul TIR-ului, unde diferenta de mase intre cele doua vehicule apropie impactul de modelul „zid”. Masina se infige sub TIR si gata – nu mai misca, nu se mai rostogoleste, iar intregul soc este preluat de victime + caroseria masinii.

    Toata faza asta nu este o teorie personala, ci este rodul studiilor din industria auto de-a lungul a mai multor zeci de ani.

    Si inca ceva – eu am spus ca nu am auzit de nimeni care sa nu aibe probleme cu masina SH. Nu ma refer la prietenii mei, ci la cunoscuti (fie ca imi sunt prieteni sau nu). Este un cerc mult mai larg decat cel al prietenilor mei.

  10. iuliane in cat timp ar „trebui” sa apara aceste probleme la SH-uri ? 1 an , 1 an jumate , 2, 3 … ?

  11. Nu exista reguli, dar exista indicii: – cea mai mare garantie din piata la SH este de 6 luni. E f adevarat, asta nu demonstreaza nimic, insa nimeni nu ofera mai mult de 6 luni garantie la SH.

  12. in FR se da sigur 12 luni ! am auzit si 24 dar asta nu mai e sigur.

  13. dane – in F nu iti da nimeni garantie 2 ani la o masina de 10 ani. 2 ani primesti la un buy-back de 3-4 ani, nu la 10.

  14. iuliane tocmai am gasit un Volvo din 1994 cu 250.000 km la

  15. care se da 24 luni garantie ! daca vrei iti dau linku !