ian. 212008
 

bot_ilfov1.jpg Se intampla destul de rar sa folosim superlative. Dupa ce am afisat de-a lungul timpului simpatia noastra sincera si solida pentru masinile japoneze, iata ca in centrul aplauzelor noastre plasam acum un model german. Un VW. Un model care a declarat oficial ca va concura direct popularul RAV4 de la Toyota.

Aveti aici fisele tehnice complete ale VW Tiguan, inclusiv dimensiuni, versiuni si preturi. Click pentru afisare brosura sau click-dreapta si „Save Target As” pentru download (mai usor de manevrat documentul – 2,26 Mb).

EXTERIOR

Din fata, Tiguan te priveste in ochi ca un pui de Touareg. Partea frontala este de fapt si singurul element inovativ de la exterior. Tiguan este singurul SUV din clasa sa cu geometrii diferite ale „botului” in functie de destinatia modelului – sosea (unghi de atac 18 grade) sau off-road (28 grade).

Din lateral Tiguan ne spune ceva de genul „daca va place Toyota RAV4, inseamna ca ma veti place si pe mine”. Aceleasi rapoarte console/lungime totala, acelasi unghi de „picaj” spre spate al acoperisului (gen crossover) si aceleasi diametre de rulare la roti. In mare, sunt aceleasi proportii. Apropo de roti – oferta de jante Tiguan contine nu mai putin de 6 modele (1 otel si 5 aliaj usor).

Vazut din spate, Tiguan este la fel de banal ca orice alt SUV din piata, incadrandu-se fara sa cracneasca in „designul momentului”.

INTERIOR:

Materialele folosite la interior se constituie intr-un mix de calitati diferite. Partea superioara a bordului este acoperita cu o suprafata de foarte buna calitate, moale la pipait. Partea inferioara este acoperita de plastic ceva mai ieftin. Fetele interioare ale usilor prezinta de asemenea plasticul rigid la atingere, dar care in cazul usilor este combinat cu zona texila din centrul fetei portierei. Una peste alta, aspectul interior este mai auster decat promite look-ul exterior inainte sa intri in masina.


Nici bordul nu iti sugereaza ca te-ai fi urcat pe vreo naveta spatiala. Bordul este unul clasic VW. Afisajul consumului se afla integrat in afisajul vitezometrului, temperatura motorului (mai corect, a lichidului de racire) este indicata pe unul din cele doua „ceasuri” banale, al doilea fiind cel care indica nivelul combustibilului. Sec. La fel de sec ca touch-screen-ul computerului, care iti ofera color si scris cu litere mari meniul. Aerul conditionat automat „dual zone” are o prezenta discreta pe bord, detaliu care place ochiului.

Cand urci in masina, observi imediat austeritatea VW. Si atunci de unde vine calificativul de „impecabil” din titlul acestui articol? Nu pare deloc „impecabila” descrierea… Nu va grabiti! Considerentele de mai sus se refera la o zona extrem de subiectiva a oricarui individ – perceptia. Daca analizam bordul ceva mai „algebric”, vom constata ca fiecare comanda a masinii este pozitionata perfect.

Orice doresti sa actionezi este la indemana. M-a cucerit pozitionarea spatiilor de depozitare din plafon. Acestea pornesc de deasupra parbrizului, constituindu-se intr-o coloana de vreo 5-6 „cutiute”, de dimensiuni diferite, care se intinde pana inspre mijlocul plafonului. La oricare din aceste „cutiute” ai acces imediat fara efort sau fara sa te incomodeze ceva. Trebuie facuta si o mentiune speciala pentru scaunele fata, care sunt foarte confortabile, special croite pentru o buna sustinere laterala. Bancheta spate intra in trendul nolor caroserii de SUV mic – incap 2 adulti sau 3 copii.

MOTORIZARI:

In acest moment sunt disponibile in Romania doar 2 motorizari pentru Tiguan. Vedeta este noul TDI common rail turbo de 2 litri si 140CP, acelasi cu cel testat de noi la Brasov. Exista si un „benzinar” de 150CP, deasemenea turbo, care are incredibila cilindree de 1,4 litri. Detalii mai multe si mai exacte in brosura.

Transmisia este 4MOTION, ultima generatie. Tractiunea integrala permanenta este asistata electronic la pornirea in panta. Dar atentie, acest echipament lucreaza doar pentru vitezele inainte. Daca aveti nevoie sa plecati cu marsarier in panta, trebuie musai sa executati manevrele exact asa cum le-ati invatat la scoala de soferi.

SOSEA + MACADAM + ZAPADA = Tiguan impecabil!

Incep acest fragment cu insipidul „nu incercati asa ceva acasa”. Cu 100km/h in „ac de par” rasturnati si o Tatra 8×8. Intr-o groapa camuflata de zapada ramaneti intepeniti chiar si cu un buldozer senilat. Spun asta intrucat multi entuziasti (cu mai putina experienta) confunda un 4×4 bun cu un vehicul invincibil, care trece peste orice, oricand, oricum. Aceasta abordare este gresita. Chiar periculoasa!

Testul nostru 4×4 s-a constituit dintr-un traseu cu lungimea de aproximativ 5-10 km, parcurs ciclic de vreo 4-5 ori, compus din 25% asfalt ud, 50% drum forestier acoperit cu zapada si 25% macadam. Va rog sa retineti ca pentru un SUV scos din showroom si fara sa fie echipat off-road sportiv, comportamentul 4×4 trebuie testat in conditii extreme PE DRUM si nicidecum incercand sa escaladezi… pereti verticali in salbaticie.

Primul tur l-am facut cu scop dublu, sa vad traseul si sa urmaresc comportamentul masinii (in mod special al directiei, suspensiilor si amortizoarelor) la viteza mica, pastrata constanta indiferent de suprafata carosabilului sau de panta acestuia. Masina a raspuns impecabil. Indiferent de suprafata, masina s-a lipit de drum, derapajele fiind extrem de scurte si doar in zonele cu zapada mai adanca (20-30 cm). Precizare – pantele cele mai abrupte nu au depasit 10 grade, traseul nefiind unul extrem.

Al doilea tur a fost facut in viteza, scopul fiind acela de a simti cat mai bine tendintele inertiale ale masinii. A fost un tur sublim. Imi place sa conduc off-road (ca simplu amator…), dar este incredibila senzatia de stabilitate pe care ti-o ofera acest Tiguan, o senzatie aproape identica cu cea dintr-un SUV mare. Singurul SUV mic in care am mai trait o asemenea senzatie a fost doar B9 Tribeca, in cazul Subaru avand insa un motor pe benzina de 3 litri si 245 CP.

„Tiguan. Wild, if you want.”

Sloganul a fost ales foarte bine. O masina cocheta pentru oras, dar care nu se face de ras nici in conditii grele de drum. Totusi, va rog sa fixam bine limitele aprecierilor – masina nu este un catarator – nu are nici ambreiaj, nici bull bar si nici vreun troliu pentru off-road sportiv! Insa este un sprijin de mare nadejde pe drum inzapezit sau mocirlos. Inca ceva – Tiguan nu are un reductor clasic pentru exploatarea in regim „heavy-duty”, insa folosind treapta 1 de viteza obtineti acelasi comportament ca in cazul reductorului clasic!

Ce nu mi-a placut la Tiguan…

Sar peste zona subiectiva privitoare la interior si ma voi opri asupra „franei de mana”, care de fapt este o „frana de deget”, un buton pacatos ce poate fi actionat fie prin tragere, fie prin apasare, ceva in genul butonului de la geamuri. Daca il tragi in sus, ai tras frana de mana. Daca il apesi, ai eliberat frana de mana. Este un dispozitiv imposibil. Cred ca acest dispozitiv trebuie scos de pe toate modelele VW. Am avut probleme cu acest sistem si pe Passat si pe Tiguan. Daca cei de la VW considera improprie folosirea franei de mana cu levier in conditiile unei cotiere confortabile (ceea ce este in mare parte adevarat), personal consider o solutie mai buna versiunea de „frana de mana” pozitionata la piciorul stang (va rog nu zambiti, stiu ca ati prins ideea…).

Deocamdata atat. Desigur, doar pana vom coace inevitabilul comparativ Tiguan-RAV4. Tiguan a fost impecabil ca masina 4×4, iar Porsche Romania impecabil ca organizator al sedintei de drive test. Felicitari!
………………………………………….

PS – Stim ca v-ati prins deja, dar facem specificatia ca pozele clare care insotesc articolul sunt de la producator, iar cele neclare sunt facute de noi, cu un junghi de camera digitala pe care promitem sa o schimbam pana la urmatorul test…

  47 comentarii despre “Drive test – VW Tiguan, impecabil !”

  1. Maine as cumpara unul daca as avea bani. Este ceva ce visezi cu ochii deschisi.
    Superrrrrrrr.

  2. Foarte dezamagit sunt de el.
    L-am cumparat de la Brasov si cred ca e cel din poza de la dumneavoastra IF044264(verific maine) si are foarte multe probleme.
    – troncanit la motor
    – nu merge stergator spate
    – oglinda – nu cred ca este oglinda antiorbire – cum este in specificatii
    Sincer acest lucru nici macar cu Dacia nu cred ca l-am patit.
    Una peste alta ma duc vineri la Brasov sa vad despre ce este vorba exact si revin.

  3. Ionut – asteptam vineri detaliile. Deocamdata suntem PUZZLED! 😯 😯 😯

    Masina cu nr. de Ilfov a fost folosita la drive test pt presa si oamenii de vanzari. Daca apar pe bord cateva sute de km, inseamna ca nu ati cumparat o masina noua. Sau poate a fost vandalizata. Mai vb vineri…

  4. Nu este aceeasi masina.Masina mea a avut inainte IF044268.
    A avut 150km la bord si mi-au spus in ultimul moment de ei.
    Oricum astept sa ma duc vineri si sa vedem ce zic cei din service de la Brasov in legatura cu zgomotul.
    Revin

  5. O masina noua nu poate avea 150km la bord. Strict pe baza de manevre administrative (coborat, urcat, miscat stanga dreapta) se pot strange 5, 10 – hai 25km. Nu 150.

    Masina a fost folosita SIGUR. Participantii la drive teste sunt profesionisti in jurnalism sau vanazari, nu in pilotaj…

    Cred ca ar trebui cerute explicatii despre ce inseamna cei 150km parcursi.

  6. Cred ca Tiguan se compara cu Qashqai nu cu RAV 4.

  7. E RAV curat. QQ are alt format geometric, fiind un crossover. Tiguan e SUV.

  8. Ei mi-au spus ca s-au plimbat cu ea prin curte.
    Iti dai seama ca nu ii cred.
    Sunt convins ca masina a fost folosita la Poiana Brasov – asta oricum conteaza mai putin.
    AM fost cu ea in service si am inteles ca zgomotul e de la cutia de viteza si toate masinile tiguan cu cutie manuala asa fac.Stergatorul din spate acum nu mai are nimic (a fost rezolvata problema) iar oglinda antiorbire a ramas sa verifice totusi ce se intampla pentru ca au mai verificat 2 tiguan si nici la ele nu mergeau.In schimb la passat si la golf 5 functioneaza perfect.Probabil o sa se rezolve la revizia de 15.000 Km cand ma duc la Brasov sau daca o sa mai am drum.
    Totusi ca sa concluzionez.Masina si VW in general este o marca foarte buna.Inainte am avut un passat si am vandut masina la 240.000 Km si inca mergea bine.Din pacate eu totusi ma simnt frustrat ca am cumparat VW in conditiile in care stiam ce service VW exista in Bucuresti si in conditiile in care eram constient ca trebuie sa ma duc cu masina pana la Brasov ca sa rezolv orice problema.Este totusi anormaaaaal sa nu exista un service VW in BUcuresti.
    Nota : Porsche si Midocar nu se pot numi service VW
    Se pot numi oricum dar nu service.

  9. Ionut – nu-i crezi, dar cumperi. Treaba ta… Probabil castigi suficient de bine ca sa te joci cu 20.000 €.

    Ca participant la test, eu iti spun ca NU ARE ABSOLUT NICI UN FEL DE ZGOMOT cutia de Tiguan. Decizia este numai a ta.

    Este IMPOSIBIL sa faca prin curte 150km. Poti refuza linistit masina doar din acet motiv.

  10. Dupa ce astepti ceva timp sa ei masina( leasing acte etc) si iti spun cu cateva zile inainte nu prea iti vine sa mai dai inapoi – pe asta au mizat si ei – iar zgomotul l-am descoperit a 2 zi.
    Oricum daca nu ma crezi cu zgomotul putem sa ne intalnim intr-o zi si sa iti arat – o sa vezi atunci ca am dreptate.Zgomotul se aude doar in anumite situatii si doar daca esti foarte atent.
    Nu cred ca era simplu sa auzi zgomotul in timpul unui drive test.
    Eu nu sunt suparat pe ideea ca a avut 150 Km, ma deranjeaza mai mult sa ma duc cu masina la Brasov pentru ca in Bucuresti profesionalismul celor din service lasa de dorit.Totusi ca foarte multi oameni am trecut peste acest lucru datorita marcii VW – cum este si cazul meu de altfel.Ce pot sa iti spun – cei din Brasov au fost destul de convingatori.Mi-au urcat masina pe elevator si mi-au aratat de unde provine.Mi-a placut masina.Am patit un lucru asemanator si cu cei de la Pitesti.Prima oara am vrut sa i-au masina de la Pitesti.Masina avea 400 Km i-am intrebat cat imi ofera discount si au spus : 500 euro.Am dat a 2 zi telefon am zis ca sunt de acord si atunci mi-au spus ca nu pot sa imi ofere 500 euro si imi ofera 300 euro discount.Nu era vorba de bani.Era vorba de idee.La cat costa masina sa ajungi dita mai dealer VW sa te tiganesti pentru 200 euro – mi-a lasat un gust amar si am renuntat.Asa am ajuns sa i-au masina de la Brasov.

  11. De ce am vrut sa i-au de la Pitesti masina cu 400 Km?Pentru ca era dotata cum mi-am dorit eu in mare.Nu vroiam sa astept 4 luni pana imi venea o alta masina.Restul masinilor care le aveau pe stoc nu corespundeau exact cu ceea ce mi-as fi dorit eu.

  12. Nu sunt de acord cu tine. Asta este – daca esti multumit restul nu mai conteaza. Asta vrem in schimbul banilor. Sa fim multumiti.

  13. salut.eu zic ca merita masina in conditiile in care vreau sa imi iau si eu una.am facut test drive cu ea la craiova da nu s`a auzit nici un zgomot.si vreau sa va cer o parare la tiguan.Sport&Style sau Track&Field?

  14. De ce te asteptai sa auzi zgomote? Problema lui Ionut este punctuala. Cred. Eu n-am avut niciun zgomot la test.

    Alegerea intre versiuni depinde de scopul folosirii. Doar tu stii sa raspunzi la intrebare.

  15. Hei. Astazi am fost la reprezentanta Iasi Sandra si trebuie sa recunosc ca am ramas bine surprins. A venit vremea sa schimb masina (conduc tot un vw…passat) si totusi inca mai strang pareri. Tiguan sau Tuareg ?