dec. 012007
 

In Italia, guvernul roman se saluta cu infractorul Argint. De curand, acelasi guvern de amatori i-a facut regelui Spaniei un semn cu degetul. Apoi… l-a batut frateste pe umar. Mai nou, incredibilul guvern roman il cearta pe comisarul european Kovacs! Guvernul roman sfideaza legile UE cu dezinvoltura. O dezinvoltura similara celei de sorginte interlopa.

Taxa este ilegala. Ce ii este neclar guvernului in aceasta propozitie simpla? Comisia Europeana a scris negru pe alb acest lucru. Guvernul crede ca se poate juca la Curtea Europeana de Justitie ca in Romania, unde procesul ar putea dura chiar si 5 ani?

Iata cel mai recent episod din epopeea „TAXA AUTO” :
– Camelia Spataru, purtator de cuvant al guvernului, a afirmat ca (parafrazez…) declaratiile facute de Laszlo Kovacs in legatura cu necesitatea inapoierii banilor de taxa auto (asa cum s-a intamplat in Ungaria) reprezinta o antepronuntare a comisarului european. Adica, de fapt, dl. Kovacs e cel care incalca legea. Si cine este victima? Da, ati ghicit, „corectitudinea” insasi, intruchipata de guvernul Romaniei.

O astfel de atitudine este caracteristica unui infractor versat – banditul baga mana in buzunar, il prind, incerc sa-mi iau banii inapoi, dar tot hotul pozeaza in victima, tipand de mama focului ca „cineva ia banii de la gura copiilor lui” (bani care de fapt si de drept sunt 100% ai mei).

Taxa a fost incasata ilegal, dar totusi se trezeste un oficial care sa spuna la TV ca „daca se dau banii de taxa inapoi… pensionarii nu vor mai primi pensiile„. Ati prins schema? Este aceeasi din exemplul cu hotul – „am furat ca sa ii ajut pe pensionari”. Nu-mi vine sa cred ce se intampla! Romania a devenit singurul stat din lume in care furtul poate fi interpretat ca gest umanitar.

Sper sa fim bine intelesi, iar pensionarii sa nu aibe vreo adversitate fata de acest articol. A cere Taxa Auto inapoi, nu are nici o legatura cu plata pensiilor. Banii de pensie vin din alta resursa bugetara decat Taxa Auto de Prima Inmatriculare. Orice legatura intre pensii si taxa auto este doar o diversiune de 2 bani.

  46 comentarii despre “Taxa auto – guvernul gafeaza inca o data”

  1. Florine, n-ai dreptate. Cu cat masina este mai veche, cu atat mai putini ani mai are de poluat. Cam asta e principiul european.

    Pe de alta parte, daca RAR isi face treaba fara spagulite, nu com avea rable pe strazi.

    In alta ordine de idei, taxa scade la masinile SH si nicidecum nu creste la cele noi.

    Este firesc sa ti se impuna mai putin un lucru folosit…

  2. nu mai insist…doar atat mai spun… mie mi se pare mai logic ca masinile noi cu grad de poluare mult mai scazut nu vor polua atata ca o masina veche care mai are sa zicem 5-10 ani de functionare dar poluarea produsa de ea e dubla sau tripla din cauza uzurii motorului, emisiilor si filtrului plin din toba care sa fim sinceri nu il schimba nimeni decat daca cumva il spargi dand intr- groapa…daca va fi asa si vom plati mai putin..imi aduc un Audi B4 cu caroserie galvanizata, diesel,care mie mi-e draga (am avut vreo 5) si continui cu ea multi ani inainte…pana se dezmembreaza…si motorul se schimba, etc…deci pot polua cu ea multi ani…dar nimeni nu mai vrea sa isi cumpere masina veche..tendintele is sa fie dupa 2000 an de fabricatie, cel putin…mai dotate, mai confortabile,etc…n-are rost sa mai zic…cu asta inchei…Craciun Fericit la toata lumea….

  3. Florin, aceasta discutie este mare de tot. Daca vrei, o facem 😀 Voi da doar un mic exemplu – o masina noua polueaza prins simpla sa constructie… 😀

    Spun asta fiind un mare partizan al masinilor noi.

    Tu vorbesti cu usurinta cuiva care isi permite o masina noua. Exista foarte multe persoane (nu neaparat sarace) care prefera SH. Principala motivatie: – se pierde mai putin la revanzare.

    Ideea principala este aceea a liberei concurente. Mediul poate fi protejat si intr-un cadru concurential corect.

    Faza cu invazia rablelor este un bau-bau si atat. Avem RAR. Daca acest controversat RAR isi va face treaba corect, rablele nu vor putea circula in tara.

  4. iulian,cred ca batem campii cu masinile vechi de 20 de ani …si sa vreau una d-asta si nu cred c-o mai gasesc in germania s-o cumpar…iar ce idiot ar plati in jur de 400-450 euro sa plece si sa vina din germania cu o masina veche de 20 de ani (care poate o gasesti acolo la un pret de 100 euro)care nici macar nu stii daca te aduce pana acasa…

  5. am zis ca nu mai insist :)….Senosh sa stii ca nu-mi permit o masina noua…sa-ti spun drept m-am ocupat cu vanzarea de masini SH…pana in vara cand am ramas blocat cu un Ford Fiesta din 2001 pe care nu l-am mai putut vinde, la care taxa a fost 1505 euro…bijuterie de masina…am observat ceva de cand umblu prin piata…stii care e suma de care dispun oamenii la ora actuala ? : 4000 – MAXIM 6000 euro, luati imprumut, banca,etc…si vor sa-si vanda cotetzele (B3,passat,vectra,astra) si sa ia ceva mai nou, mai nou insemnand dupa 2000 pana prin 2004 ca sa se incadreze in pretul pietei : Astra, Polo, Punto, Fiesta, Corsa in general masini mici,impozite mici, asigurare mica, care nu costa mult , care au Euro4 de preferinta si taxa de prima inmatriculare mica si daca se poate si cu ceva dotari….asta e cel mai mare segment de piata pe care taxa de prima inmatriculare il afecteaza…omul de rand care o strans ceva bani si isi doreste un rau necesar intr-o societate civilizata si nu un LUX cum il considera parlamentarii…pt ca masina e o NECESITATE…eu nu mi-as mai aduce o vechitura cu 1000 de euro din strainatate nici pt dat la fier vechi pt ca nu iei decat 300 de euro pe ea (verificat)…aveai dreptate cu RAR…ar trebui sa aiba oameni calificati si putere de decizie in privinta circulatiei pe drumurile publice a autovehiculelor de orice tip….oricum spaga va functiona intotdeauna…dar avem si politia care poate lua masuri…dar cred ca deja vreau prea multe :)…sa auzim de bine cu procesul…imi vreau banii inapoi…

  6. Catalin – noi am vb mai demult despre asta. E lipmede. E un bau-bau ridicol, care arata cam cat de mult ne respecta o gasca de politicieni confuzi. Vorba ta, nici in Germania nu mai gasesti junghiuri din alea…

  7. Florin – superba analiza pietei. Intotdeauna am fost de parere ca o analiza a pietei ASA ar trebui sa sune 😀

    In alta ordine de idei – fruncea sus. Taxa pica sigur. Nu stiu cat de curand, dar pica sigur (sau scade muuult). Reia antrenamentele, fii gata sa intri din nou in afaceri :mrgreen: Astrele spun ca te vei desparti curand de Fordul acela…

  8. OK – vad ca Iulian e foarte optimist.In mod normal nici nu trebuia sa se puna problema daca se va modifica sau nu taxa esta idioata.Suntem deja parte din UE(…parca ?!? ) Eu ma mir insa -in continuare- cu cat tupeu mai vine acest nemernic (Vozganian) si spune ca totusi taxa care a fost incasata pana acum nu se mai returneaza ,cand noi vedem clar ca exista un precedent (vezi problemele pe care le-au avut vecinii unguri!-probabil ei au inteles si acceptat ca fac parte din UE!).Raman stupefiat pe zi ce trece de comportamentul acestor…nici nu-i mai pot califica – GUNOAIE!!! Si toate astea acum in Decembrie -la 18 ani de la Revolutie…Si atunci cum naiba sa nu te intrebi : INCOTRO SE INDREAPTA ROMANIA??? – daca directia Rusia nu a fost buna(am vazut asta!), directia Europa nu se accepta ,unde naiba se gandesc acesti mascarici politici sa duca tara asta???Constat ca la noi totul prinde contur din ce in ce mai clar: STAT MAFIOT !!!In alta parte a lumii statul se lupta cu structurile mafiote ,dar la noi cei mai mari mafioti fac deja parte din GUVERN!
    Si atunci la ce sa ne mai asteptam ???
    Deocamdata doar …SARBATORI FERICITE !!! .si sa auzim in curand de mai bine ! Ar fi timpul !!!

  9. O sa vezi Stratan, o sa vezi… Adevar grait-am. Nu-i doar optimism de blog :mrgreen:

  10. Este revoltator ce se intampla in ROmania: referitor la taxa speciala de inmatriculare, cum este posibil ca pretul unei masini sa fie dublat printr-o suprataxa, doar din interese personale. E ca si cum ai dubla pretul unui Olcit daca ii faci plinul. Nu ne lasati sa traim in tara cu salariile astea de supravieturire; dincolo se pun restrictii la munca, chiar daca suntem du drepturi depline. Am scapat de nenorocita de tranzitie de aproape doua decenii din Romania si ne asteapta o alta tranzitie in UE. Suntem un popor de nomazi, asemeni rromilor cu care europenii ne confunda peste tot. Suntem in UE: masinile au fost inmatriculate odata in UE, de ce sa mai platit acea taxa aberanta, mai ales prin valoarea ei? Daca erau din Asia, mai ziceam si eu si nu erau inmatriculate. Asta ati facut guvernatntilor, ne-ati condamant la ratare in tara noastra, pentru ca prin salarii de om normal nu poti sa faci nimic. Ma face sa cred ca in ’89 n-a fost o revolutie in care poporul sa aiba de castigat, ci o lovitura de stat de pe urma careia au beneficiat porcii tranzitiei. Mai lasati si poporul sa traiasca! Romania este o tara scumpa, dar saraca… printre cele mai scumpe masini din Europa, pentru cei mai saraci din Uniunea Europeana! Am scapat de comunism si am dat de o libertate, in care cei de la putere isi fac de cap, sau care libertate, pe omul de rand nu-l ajuta la nimic: n-ai ce face cu ea sau nu te asculta nimeni

  11. la multi ani, teompa! :mrgreen:

  12. NO COMENT

    Impozitarea autovehiculelor: Comisia trece la etapa următoare a procedurii de încălcare a dreptului comunitar împotriva României

    Reference: IP/07/1799 Date: 28/11/2007

    HTML: EN FR DE RO
    PDF: EN FR DE RO
    DOC: EN FR DE RO

    IP/07/1799

    Bruxelles, 28 noiembrie 2007

    Impozitarea autovehiculelor: Comisia trece la etapa următoare a procedurii de încălcare a dreptului comunitar împotriva României
    Comisia a trecut la a doua etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar deschise împotriva Republicii România cu privire la taxa de înmatriculare a autovehiculelor, care reprezintă o discriminare în ceea ce privește autovehiculele second-hand importate pe teritoriul României din alte state membre. Ca urmare a scrisorii de somare trimise de Comisie în primăvara anului 2007, (IP/07/372) și a răspunsului nesatisfăcător primit din partea autorităților române, Comisia a emis un aviz motivat, solicitând în mod oficial României să își modifice legislația. În cazul în care, în termen de două luni, în conformitate cu articolul 226 din Tratatul CE, normele naționale relevante nu sunt modificate astfel încât să respecte avizul motivat, Comisia poate decide să sesizeze Curtea Europeană de Justiție.
    În primăvara anului 2007, Comisia a semnalat Republicii România, printr-o scrisoare de somare, că normele naționale privind taxa de înmatriculare a autovehiculelor nu erau considerate compatibile cu articolul 90 din Tratatul CE. România nu a reușit să prezinte argumente satisfăcătoare în răspunsul său și, în pofida discuțiilor intense cu Comisia, nu a modificat textul legislației contestate.

    În consecință, Comisia a emis un aviz motivat, solicitând în mod oficial României să pună capăt acestei încălcări a dreptului comunitar. În cazul în care, în termen de două luni, România nu reușește să respecte condițiile avizului motivat, Comisia poate sesiza Curtea Europeană de Justiție.

    Context

    Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a afirmat în repetate rânduri că statele membre pot impune taxe de înmatriculare asupra autovehiculelor second-hand importate, cu condiția ca respectivele taxe să respecte dispozițiile articolului 90 din Tratatul CE. Astfel, niciun stat membru nu trebuie să aplice produselor originare din alte state membre taxe mai mari decât cele care se aplică produselor naționale similare.

    De asemenea, Curtea a hotărât că taxa de înmatriculare plătită pentru un vehicul nou face parte din valoarea de piață a acestuia, statele membre având astfel obligația de a ține seama de deprecierea reală a vehiculului atunci când calculează respectiva taxă (a se vedea cauzele CEJ Nunes Tadeu, C-345/93, Comisia/Danemarca, C-47/88 și Comisia/Republica Elenă, C-375/95).

    Următorul exemplu ilustrează aplicarea acestor norme: taxa de înregistrare a unui autovehicul de X ani importat într-un stat membru nu poate fi mai mare decât taxa inclusă în valoarea reziduală a unui vehicul similar înmatriculat acum X ani în respectivul stat membru.

    În conformitate cu legislația română, taxa aplicată autovehiculelor uzate nu este redusă proporțional cu valoarea deprecierii reale a unor autovehicule similare înmatriculate deja pe piața internă. Dimpotrivă, valoarea taxei crește numai pe baza vechimii autovehiculului. Având în vedere că taxa de înmatriculare a autovehiculelor din România este percepută o singură dată, autovehiculele cele mai impozitate sunt, implicit, autovehiculele second-hand importate. În opinia Comisiei, asemenea modalități de aplicare a taxei contravin dispozițiilor articolului 90 din Tratatul CE, astfel cum a fost interpretat de CEJ.

    Pentru informații privind activitățile UE în domeniul impozitării autovehiculelor, consultați:
    link 1
    Pentru comunicatele de presă emise cu privire la procedurile de încălcare a dreptului comunitar în domeniul impozitării sau în domeniul vamal, consultați:
    link 2

    Pentru cele mai recente informații generale privind măsurile de încălcare a dreptului comunitar împotriva statelor membre, consultați:
    link 3

    PS
    Infringement cases by country
    On this page you will find an overview of press releases broken down by country.

    Car taxation: the Commission takes the next step in the infringement procedure against Romania

    Reference: IP/07/1799 Date: 28/11/2007

    HTML: EN FR DE RO
    PDF: EN FR DE RO
    DOC: EN FR DE RO

    PENTRU TOATA LUMEA…….ROMANEASCA

  13. toti sunteti niste timpitin ,chiar nu va dati seama ca totul este o lucratura? stiti vorba aia ca caravana trece ,ciinii latra ,sau cam asa ceva.Oriocum guvernantii actuali i-si vor face jocurile lor ,ca doar deaia i-am ales !Sa ne fie invatatura de minte la poporu asta romin ca zau tazre mai suntem prost!

  14. guvernul nostru!ce sa-i faci?noi ii acceptam,ca doar noi i-am ales.ca parca ala care o sa cumpere un jaf de 20 de ani,nu poate sa-l mai tina inca 20,ce daca polueaza?asta nu e treaba lui vosganian,sau ala care o cumpara azi noua si maine o face praf si ramane fara banii de taxa,aia nu sunt bani pierduti?de noi?
    ar trebui sa nu se dea voie la euro 2 si euro1 ca o sa ajungem ca bulgarii,groapa de gunoi a europei,ar trebui lasate doar euro 3 si euro 4 si pus o taxa modica de genul:100 euro sa fie e3 si 50 e4,iar taxa de mediu sa se reflecte in impozitul masinii si trimisa catre ministerul de mediu sa faca ceva si ptr poluarea din romania.sunt tare curios unde s-au dus toti banii nostri,de la taxa asta?sper sa nu ma inteleaga gresit cei care vor vechituri,dar s-a facut o revolutie ptr mai bine si o ducem din ce in ce mai rau,o sa ajungem sa platim si taxa pe aerul pe care il respiram,a,si inca ceva.nu credeti ca trebuia sa se inceapa cu rablele de la noi?stati langa o raba veche la semafor domnule ministru chiar si cu clima pornita,sa vedeti ce euro are??????

  15. mihai – ceea ce spui face sens doar daca ar exista o preocupare reala pentru mediu. Nu e cazul…