nov. 082007
 


In cadrul primului Congres Automobilwoche, care s-a desfasurat in zilele de 6 si 7 noiembrie la Berlin, Germania a anuntat ca este foarte probabil sa treaca la un nou sistem de taxe auto, bazat pe criteriul unic al cantitatii de emisii de CO2 in atmosfera.

Prezent la prima zi de congres, ministrul german al transporturilor, domnul Wolfgang Tiefensee, a precizat ca trecerea la noul sistem de taxe este extrem de probabil sa fie facut in ianuarie 2009, anul 2008 urmand sa fie unul de tranzitie, in care cetatenii germani sa poata opta liber fie pentru taxa actuala (bazata in principal pe cilindree), fie pe noua formula de taxa.

In cazul in care se va produce, acest eveniment poate influenta si tara noastra. Iata de ce:
– 1. Comisia Europeana gandeste o unificare a principiilor de taxare auto in Europa, pentru a atenua diferentele mari dintre pietele auto din Uniune;
– 2. Prin aceasta alegere, Germania ar adera la un sistem deja existent in cateva tari UE, ca Marea Britanie, Franta sau Suedia. Practic, cele mai puternice tari europene (economic vorbind) ar avea un sistem comun, ce s-ar putea constitui intr-un nou standard.
– 3. Prin coroborarea celor doua puncte de mai sus, rezulta in mod evident o anumita tendinta in tarile UE, care nu cred ca are cum sa ocoleasca Romania.

Germania va implementa curand acest proiect, existand pulsuri concrete in acest sens. Un puls important este dat de cuvantul ministrului Wolfgang Tiefensee, la care ne-am referit mai sus. Un alt puls vine din partea domnului Matthias Wissmann, presedintele Asociatiei Germane pentru Industria Auto (VDA), care a afirmat ca politicienii germani vor introduce curand taxa bazata pe emisiile de CO2.

Deocamdata, pentru noi ramane importanta doar lectia de transparenta. Un congres organizat de jurnalisti auto a fost onorat de oameni politici responsabili, care au vorbit fara ifose despre proiecte importante pentru industria auto germana…

  33 comentarii despre “Germania schimba taxele auto”

  1. am o intebare? stie cineva vre-o reglementare o lege privind cu o masini inchiriate din gemania? Ma intereseaza cit are drep de circulatie in ro?

  2. zsiga – dreptul de circulatie este egal cu perioada de valabilitate a inspectiei tehnice periodice (cea nemteasca) sau a asigurarii.

    Atentie – este posibil ca un accident in Romania sa nu fie acoperit de asigurarea de la nemti. In acest caz, o zgarietura poate costa MULT…

  3. am casco pe ia dar exista o lege in ro cu 90 de zile !

  4. Nu mai exista limita celor 90 de zile de cand am intrat in UE.

  5. iulian,cam tarziu dar te contrazic…amenda la fisc este de 50ron …am platit eu…

  6. eu nu mai am cuvinte, despre derbedei astia, au facut numai smekerii in timpul guvernariii lor, asa ca…… sa vedem ! o sansa mai avem, cu uniunea europeana!!!––a, si sigur, taxa jos, numai o f… gata ajunge, rusine sa va fie , domnilor guvernanati, rusine

  7. Jos taxa auto de prima inmatriculare! Daca se va plati o taxa de mediu, sa platesca fiecare detinator de masina, dar raportat la buzunarul romanului! Am zis!

  8. da frate… sa fie pe emisiile de co2 dar ce legatura are asta cu prima inmatriculare in ROMANIA. Ca poate o inmatriculezi, platesti renumita taza si dupa 5 km o faci varza intr-un accident (Doamne fereste!) si deci ai platit taxa dar masina ta nu mai poate polua.

    Ideea e: sunt de acord pentru o taxa pentru protectia mediului dar de ce sa legam aceasta taxa de inmatricularea unei masini si nu de efectele negative pe care le producefolosirea ei

  9. Buna ziua!
    Ma aflu in aceeasi situatie ca domnul Popa Toma. Am cumparat o masina de la o persoana din Bacau care refuza sa-mi trimita certificatul fiscal necesar pentru a putea inmatricula automobilul. Persoana respectiva este de foarte rea credinta. I-am spus ca o sa il dau in judecata si pare sa nu-l intereseze. Problema este ca eu trebuie sa inmatriculez in cel mai scurt timp masina (nu mai pot scoate numere rosii, in 30 zile imi expira autenticitatea, iar peste 60 zile ar trebui sa platesc taxa de poluare dublata). Daca il dau in judecata probabil va dura prea mult. Va rog sa ma sfatuiti care ar fi solutia cea mai buna in aceasta situatie. In acelasi timp vreau sa imi exprim opinia ca aceasta lege nu ii deranjeaza pe cei cu datorii, ba mai mult, da batai de cap celor corecti (si probabil putin naivi) ca mine.
    Va multumesc!

  10. Din pacate nu aveti control, deoarece ati dat banii inainte sa aveti viza fiscului de la vanzator.

    Calea autoritatii este complicata si va obliga sa trageti masina pe dreapta. Traim intr-o tara defecta in care nu functioneaza nimic.

    Trebuie sa aveti comunicare cu vanzatorul. Aveti aceasta comunicare? In esenta, el nu ar trebui sa aibe nimic impotriva sa mearga la fisc sa ia viza. De ce sa plateasca impozit (sau sa acumuleze datorii suplimentare) cu masina dvs?

    Rugati-l sa va dea o imputernicire notariala (o achitati dvs) pentru a putea lua dvs viza fiscului in locul sau. SUB NICIO FORMA nu-i dati banii in mana ca sa achite el datorii „povestite”.

    Rugati-l sa va faca o procura pe 90 de zile. Nu il costa nimic si nu poate invoca lipsa banilor.

    Dupa ce aflati care este adevarul, veti lua o decizie: – ori ii platiti datoria la fisc, ori il dati in judecata, ori inmatriculati masina in alta tara.

  11. Atunci cand ti se face testul pentru noxe,care este regula, de cate ori trebuie sa-ti tureze motorul ca sa fie verificate gazele?

  12. Multumesc pentru raspuns.
    Daca stiam ca trebuie viza fiscului de la vanzator in momentul cumpararii nu mai aveam probleme. Vorbesc cu domnul respectiv la telefon (el este din Bacau iar eu din Ploiesti). Mi-a spus ca are multe datorii si nu poate obtine viza de la financiar. Nu mi-a cerut sa-i platesc datoriile, de aceea tind sa cred k spune adevarul. Masina nu a declarat-o la fisc, mi-a vandut-o mie la o saptamana dupa ce a adus-o din Italia, deci nu plateste impozit pentru ea. Este samsar de mult timp din cate stiu eu si nu inteleg cum a reusit sa vanda atatea masini fara probleme. Am auzit ca sunt mai multi romani in aceeasi situatie ca mine. Pentru a scapa de probleme, multi au facut contract direct cu proprietarul strain (falsificand semnatura acestuia) insa eu nu vreau sa risc. Am trimis un mail celor de la finante. Le-am spus care este situatia, le-am dat si datele vanzatorului si astept un raspuns acum de la ei.

  13. sorin – „testul pentru noxe” banuiesc ca se refera la ITP. Motorul trebuie sa fie cald, la ralanti. Banuiesc ca motorul se tureaza pentru a se ajunge la temperatura de lucru, nicidecum pentru a se face masuratori.

  14. Florin PH – cred ca va veti enerva cand veti primi raspunsul. Dar, ca sa nu cobesc, va tin pumnii…

  15. Da la ITP.Eu cand am trecut pe acolo mi-a turat motorul de vreo 4 ori,dupa ce l-am intrebat daca asa trebuie procedat,mi s-a raspuns ca masuratorile se fac la ~4000 de rotatii/min.Este vorba de un microbuz motor diesel.