iun. 012007
 

Probabil ca lipsa culturii auto a devenit o valoare cheie in marketingul mondial. Pentru un public mai putin avizat, Chevrolet este doar un nume celebru. Un nume celebru asociat in piata romaneasca cu masini ale caror caracteristici tehnice se afla mult sub legenda numelui. Chevrolet in Romania este fostul Daewoo Coreea si atat. Nici o legatura constructiva cu modelele Chevrolet clasice, comercializate in Statele Unite, cele care au facut cariera in filmele americane.

Primul mare semn de intrebare este norma de poluare a motoarelor. E un pic neplacut sa ai masina noua, dar sa platesti taxe mari ca la un SH. Daca taxa se va schimba dupa cum se aude, a-ti cumpara masina noua Euro3 ar una din cele mai stupide achizitii pe care ar putea-o face cineva.

Dupa catalogul APIA, singurul model echipat 100% Euro4 este Spark. Aveo este Euro4 doar pentru versiunea sedan, toate versiunile hatchback fiind prezentate ca Euro3. In cazul Lacetti, toate masinile apar Euro3! In schimb, pe situl importatorului toate motorizarile apar Euro4. Ambele surse sunt oficiale si… de incredere.

Un alt punct derutant il reprezinta scorurile Euro NCAP. Spark are 2 stele si jumatate, Aveo 1 stea si jumatate, iar Lacetti nici macar nu a fost testat. Aceste rezultate au condus la un protest al Euro NCAP, institutie care considera inadmisibil din punct de vedere moral comercializarea unor masini atat de nesigure. Este singurul protest din istoria NCAP…

Nu ne-am propus sa facem cercetari si sa descoperim cat de Euro4 sunt modelele Chevrolet Coreea sau cat de rezistente sunt la impact. Asta este o problema a Chevrolet, nu a noastra. Insistam doar pe ideea evidenta ca o marca auto, care intretine (din orice motive si pe orice cai) confuzie in piata, nu poate fi considerata „de incredere”. Si asta indiferent de gradul de multumire a clientilor.

  20 comentarii despre “Chevrolet – deruta printre romani”

  1. am uitat sa precizez, cei 7 litri au fost la 100 de km, in total au fost 8 litri jumatate (fara clima, fara bagaje, fara acceleratii „sportive”), pe o nationala relativ neaglomerata.

  2. Am aveo sedan 1.4 16V. De la Bucuresti la Tesalonic (cam 700 km) , cu trei pers. in masina , portbagajul plin si locul pasagerului fata plin cu lucruri , a consumat 7.5 l/100 , la o viteza de 130 in afara localitatilor dar si de multe ori cu viteza legala pt. multele radare .

  3. Fara A/C

  4. aveo 2007,16 v,18 k km, doua persoane adulte, bagaje, pe distanta Buzau-Braila(mun Buzau de la intrare pana la iesire), 105 km, 3000 turatii, consum 6,9 litri CO 98,conform celor afisate de pompa de benzina.