apr. 272007
 

In cadrul unei conferinte de presa, ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian, a anuntat ca guvernul a aprobat memorandumul prin care se modifica modalitatea de calcul pentru taxa de prima inmatriculare a autoturismelor in Romania.

Atat. Orice speculatie pe tema noii taxe este nefondata, intrucat nu exista informatii. Ermetismul abordarii nu poate fi decat suspect.

In conferinta de presa nu s-au dat informatii, ci s-au oferit indicii presei generaliste (nespecializate auto), conform carora exista 3 entitati matematice – cilindree, norma Euro si varsta masinii – ce vor interactiona intr-o formula noua. Cum? Nimeni nu a spus nimic. Se inmultesc? Se impart? Se ridica la patrat? Deocamdata enigme…

Singurul element despre logica noii taxe a fost explicat de dl. Vosganian in legatura cu varsta masinii. Astfel, daca taxezi poluarea masinii la prima inmatriculare, taxezi poluarea de-a lungul intregii perioade de viata. Adica o masina noua va polua mai mult aerul romanesc decat una cu motorizare identica, dar care intra in tara dupa 4 ani, perioada in care a poluat aerul german. Principiul este corect, sa speram ca si aplicarea sa va fi la fel de corecta.

Din pacate nu scapam de emotii. Chiar daca dl. Vosganian a incercat sa faca o legatura intre setea de bani a statului si logica elementara, domnia sa a scos si un „porumbel” din gura. Cica „deja avem taxe zero pentru masini Euro5”. In lege nu sunt prevazute calcule, de nici un fel, pentru masinile Euro 5. Singurele masini cu taxa zero fiind doar hibridele.

„Asa cum va spuneam, taxa ramane..”

Actuala taxa nu va mai exista, iar acest fapt este confirmat chiar de guvern. Taxa va avea o formula complet noua, fiind – ea in sine – o taxa absolut noua. Faptul ca ar putea avea o denumire identica cu cea actuala, este doar hrana pentru orgoliul bolnav al unui premier care nu mai are demult legatura cu lumea reala.

  68 comentarii despre “Taxa auto – varianta Vosganian”

  1. MA EU O SA-MI IAU UN CAL DACA MASINA NU MA LASA SI O SA MA DEPLASEZ CU EL PRIN BUCURESTI.
    SI SA DEA DOMNUL SA LE CREASCA LUI TARICEANU SI VOSGANIAN CATE UN ARICI IN GAT SA NU MAI POATA VORBI.
    OK ???

  2. O adunare a cailor in Piata Victoriei ar putea lasa in urma cantitati interesante de balegar…

    E de tinut minte.

  3. senosh suma ce ti-o calculeaza pe site-u ministerului finantelor e suma finala sau mai trebuie pus 19% la ea ?

  4. E suma finala.

  5. Mersi pt raspuns si scuza-ma daca insist, dar nu cunosc pe nimeni personal care s-o fi platit sa-l pot intreba si astfel singura sursa de informare ramane netu (ca nu stau in RO). Iar pe net am gasit o adevarata discutie daca taxa are sau nu inclus TVA-u. Fara sa vreau sa par pisalog vreau sa stiu daca esti SIGUR ca la taxa speciala nu mai se adauga TVA. Mersi.

  6. Nu iese fum fara foc…

    1. Daca ai masina pe numele tau, platesti taxa la trezorerie FARA tva si gata. iei chitanta te duci la Politie si s-a rezolvat inmatricularea.

    2. Daca iti cumperi masina in leasing, datorita codului fiscal tampit, se intampla urmatorul fenomen:
    – operatorul leasing este obligat sa plateasca taxa in calitate de proprietar.
    – isi rcupereaza banii de la client prin facturare, avand obligatia sa adauge tva la propria factura.

    Cam asta e vu tva-ul la taxa auto. Nu poarta, dar uneori poarta…

  7. Mersi. Clar ca lumina zilei. Nu te-ai mai interesat de faza cu document vamal de import definitiv ?

  8. Nu am ajuns la Politie, dar am sunat un amic care face des importuri auto.

    Nu este necesar document vamal. In cazul UE nu se considera import.

  9. Mersi pt confirmare. Ce-i sigur ii sigur ๐Ÿ˜‰

  10. Spor la succes Dane!

  11. Salut Senosh, spune-mi te rog daca stii, care espero sunt non euro si care sunt euro 2?
    Ma refer aici la motoarele de 1.8, am gasit 2 tipuri unul cu 66kw si unul cu 70kw…
    Tare miash lua unu de afara daca tot scad astia taxa pentru non euro.
    Multumesc anticipat!

  12. Lucian, nu stiu sa fac diferenta intre non-euro si euro2.

    Parerea mea e sa nu iti iei non-euro pt ca te va rupe la buzunar fiind f veche.

    Castigi la pretul de achizitie, dar pierzi la taxa de inmatriculare, impozit si intretinere.

    Your choice…

  13. nu ma refer la masini vechide 20 de ani, ma gandeam 95 96 97 la daewoo!
    Si stiu k unele sunt chiar non-euro, nush la cielo(nexia) cum e dar la espero stiu sigur…

  14. Si oricum mai mult de un am ma indoesc k o s-o pastrez…

  15. O masina mai veche de 10 ani cere bani. Asa stiu eu. Poate gresesc si ai tu sansa unei supermasini…

    Revenind la intrebarea ta:
    – singurul instrument gratuit pe net este tabelul RAR. Cu ajutorul lui putem sti daca masina este maxim euro2 sau minim euro3. La atat ajuta tabelul. E masina in tabel, e minim euro3 (poate fi si 4 si 5…). Nu e in tabel poate fi orice intre non-euro, euro1 si euro2.

    Prin urmare, nu am cum sa te ajut, ca sa fac diferenta intre non-euro si euro2. Sorry.