apr. 122007
 

Importul masinilor second hand a devenit sport national. Romanii merg in vest, in special in Germania, si cumpara masini la preturi mai bune decat cele de acasa. In articolul Normele auto germane D3 si D4 – echivalent EURO. Second hand din Germania am prezentat in detaliu misterioasa norma germana „D”, precum si imposibilitatea echivalarii acesteia cu vreo norma „Euro”. Unul din reperele articolului era si anul 2000, anul de trecere la norma Euro3. Este un an de tranzitie pentru majoritatea producatorilor europeni, permis de Comisia Europeana, si poate oferi surprize neplacute celor care cumpara azi masini second hand construite in 2000.

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW, detaliu care complica si mai mult lucrurile.

In absenta unui inscris „Euro X” explicit, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu, e maxim Euro2 (download tabel).

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

Recomandarea noastra este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt cu siguranta Euro3. Watch your step…

  393 comentarii despre “Second hand Germania – evitati anul 2000”

  1. aa de ce nu gasesti direct de la vanzator ? nu cred ca gasesti masina buna pret bun si vanzatorul sa umble pe la rar cu tine 3-4 zile

  2. pt senos , exact asa gandesc italieni. Sunt asiguratori, cand aud de romania nici nu vor sa mai auda despre ce e vb. ideia e ca nu suntem bine vazutzi. legal prin lege poti face asigurare numai ca nu vor sati faca
    VB DE SUDUL ITALIEI, NAPOLI

  3. rebecca_chr,s-ar putea sa nu gasesti codul motor in brief! in cazul asta se afla stantat pe o placuta de aluminiu exact pe fata motorului!nu sus cum vezi motorul cand deschizi capota ci cum te uiti dinspre radiator!bafta la cumparaturi si incearca poate gasesti masina la autohaus,e mai sigur!

  4. robert, la faza cu radiatul DUPA, eu m-am referit la o procedura particulara, care probabil poate fi aplicata numai intre cunoscuti.

    e vb despre actul notarial de vanzare cumparare, in care se precizeaza ca masina va fi radiata dupa 1-15-30-10000 zile, timp in care circuli perfect legal cu nr. de Italia.

    In baza actului notarial va fi radiata in Italia de catre vechiul proprietar. In aceasta combinatie scapi de numerele rosii care (am inteles ca) sunt legate de emiterea asigurarii. Un foc, doi iepuri.

  5. va scriu ce-am inteles si voi imi ziceti daca e bine: ca sa cumpar masina de la un italian, vorbesc cu alt rezident(prieten) sa o cumpere el (asta din cauza ca proprietarul de drept al masinii nu se oboseste sa-si piarda timpul cu mine).taxele ca sa o cumpere el le platesc tot aeu adik acei 400E. In momentul asta masina e pe numele unui cunoscut. Apoi asta imi face mie procura de vanzare …si mai departe continuati voi va rog cu toate versiunile posibile. imi cer scuze daca v-am enervat…
    PT CELE SCRISE DE RICO” cand o radiezi specifici ca masina va urma sa fie inmatriculata in romania
    nu trebuie specificat la notar de numere provizorii etc
    la rarul lor inainte sati dea numerele provizorii completezi un formular cu traseul ce va urma masina respectiva
    yo am renuntat la numere provi , pt ca nu am gasit asigurare asa ca , parerea mea daca vrei sa duci masina pe roti prima data cauta asigurare”– SI CE AI FACUT DACA AI RENUNTAT LA NUMERELE PROVIZORII, CUM AI CUMPARATO ?
    imi cer scuze daca v-am enervat…

  6. Despre „tabelul lui Clau”:

    – reprezinta un catalog de instalatii gpl/metan Landi Renzo, ordonat dupa modelele auto cu care sunt compatibile. Intradevar norma euro este corecta si este trecuta explicit in dreptul fiecarui model, DAR NU APAR TOATE MASINILE.

    ADICA:
    – fiind instalatii de gaz, e limpede ca nu apare nici un model diesel (doar motoarele pe benzina pot fi convertite pe gaz).

    modelele pe benzina nu apar toate , intrucat doar anumite modele sunt compatibile cu sistemele Landi Renzo. De exemplu – daca ar fi sa ne luam dupa acest tabel, toate modelele Ford Focus (benzina, caci dieseluri nu apar) ar fi euro3 si 4. Probabil ca pentru Focusurile mai vechi de anul 2000 nu exista sisteme Landi Renzo.

    PRIN URMARE:

    daca va gasiti masina in tabel, norma euro indicata este corecta (atentie la identificare, tabelul nu este f explicit).

    pentru majoritatea modelelor tabelul nu contuine informatii.

    Tabelul poate fi accesat – downloadat de AICI. (Download cu click dreapta pe link si „save target as”)

    Bafta, poate va ajuta. Multumim mult Clau.

  7. wow.asha da raspuns prompt.Multumesc mult Iulian multumesc mult Catalin pentru raspunsuri.Ashi dori raspuns la inca o intrebare va rog mult.O masina care are D4 poate sa nu fie euro 3?Multumesc mult inca o data si probabil de fapt sigur o sa va mai stresez cu ceva intrebari pana am sa cumpar masina.

  8. O masina D4 poate fi euro 2, 3 sau 4. Sigur nu-i euro 1 sau 5. Bafta.

  9. am mai gasit o lista cu euro.. o sa o trimit sa te uiti peste ea

  10. Pana a urma am inteles ceva din cele zise dar tot nu-s lamurit. rico22 daca tu ti-ai luat masina din Italia poate imi lasi un numar de telefon la rob3rt_galati@yahoo.co.uk. Multumesc

  11. o masina inmatriculata in Franta,platita asigurarea in Franta poate circula in Romania cu numere frantuzestti?Ce perioada?Ce acte trebuie sa aiba cel care o conduce in Romania daca nu este proprietarul de pe cartea gris?Multumesc

  12. mircea,o sa incerc sa-ti raspund eu!poate circula in romania dar ai nevoie de o procura facuta la notariat in franta care iti da dreptul sa circuli cu masina in romania.perioada este specificata in procura.cel mai bine este sa fie specificat :perioada nedeterminata!actele sunt aceleasi ca la o masina inmatriculata aic:talon,carte, asigurare plus procura!

  13. Catalin, sunt de acord 100% cu tot raspunsul pt Mircea, dar as avea totusi o intrebare:

    – esti absolut sigur ca o procura este valabila pe o perioada nelimitata? Din cate stiu, daca termenul este precizat explicit, acesta nu poate depasi 3 ani. Daca termenul nu este precizat explicit, valoarea subinteleasa este de 1 an. Asa scrie in Codul civil…

    Sa nu-l opreasca pe Mircea vreun politist mai bine instruit, pentru ca legea e clara in acest sens…

  14. am avut o masina adusa din germania cu procura pe perioada nelimitata.e adevarat nici nu am tinut-o 3 ani,dar pe procura era scris ,,perioada nelimitata,,!banuiesc ca si mircea o va tine inscrisa in franta pana va cadea taxa caci la un moment dat ii expira itp-ul si atunci ce faci?te duci in franta sa i-l faci?

  15. si ce nu mai sunt sigur cu intrarea asta in europa….daca se specifica in procura si in ce tari ai voie sa circuli cu ea!inainte erau doar tarile din spatiul Schengen,dar acum banuiesc ca ai voie in toate tarile membre UE.