feb. 162007
 

Toate informatiile legate de existenta unor motorizari Euro3 in piata romaneasca sunt preluate din cea mai noua editie a catalogului editat de APIA, cea din 15 februarie 2007. Toate marcile la care se face referire in acest articol sunt membre APIA.

Pinocchio, nasul si Constiinta...Ca si cum promovarea „taxei speciale” nu ar fi fost suficienta, o parte din importatorii auto din Romania continua „vanatoarea de fraieri” in randul propriei clientele. Pur si simplu le strecoara sub capota masinilor noi motorizari Euro3, fapt care – conform noii legislatii fiscale – presupune o taxa speciala de prima inmatriculare uriasa 1800-3000 lei.

Cum a aparut acest subiect ?

Totul a inceput cu spotul Citroen. L-am vazut pe TV intr-un moment in care piata era inghetata, in plina criza a „taxei speciale”. M-am uitat in specificatiile tehnice – motorizarea 1,6i (benzina) aflata in promotie la TV este Euro 3. Oops ! 2200 lei taxa la prima inmatriculare…

Urmatorul semnal a fost un alt spot – Chevrolet. „De-acum cu 25% mai ieftin”. Lacetti, modelul promovat are absolut toate motorizarile Euro3… Un alt spot, o alta cautare in specificatiile tehnice, o alta surpriza neplacuta – si la Skoda si la VW exista motorizari Euro3…

Mi-am amintit si de sloganul Symbol – „diesel la pret de benzina”. Si la Renault exista Euro3 sub capota masinilor noi…

Plecand din aceste puncte, am lecturat specificatiile tuturor modelelor importante din piata auto romaneasca si am constatat ca exista un numar mare de motorizari „Euro3” ce pot fi cumparate de clientii neavizati sub camuflajul unor „oferte speciale”. Pretul mai mic cu 300 euro, iar taxa mai mare cu 600. Adica tzeapa.

Atentie, cele scrise mai jos au doar caracter orientativ. Daca doriti precizari concrete despre anumite modele de masini, nu ezitati sa ne scrieti.

A) Marci auto fara probleme, care au absolut toate motorizarile Euro4, neavand nici o motorizare Euro3 ascunsa in vreo oferta din Romania – Alfa Romeo, Audi, Dodge, Fiat (inclusiv 1,2-ul benzina de pe Punto Clasic dat euro3 in catalogul APIA…) Honda, Opel, Porsche si Subaru.

B) Marci auto cu un numar redus de mortorizari Euro3:
BMW – cateva motorizari seria 7, X3 si X5.
Nissan – doar motorizarile modelului Patrol sunt E3.
Mitsubishi – doar Pajero Sport este E3.
Mercedes – Vaneo, toate versiunile E3 – plus anumite motorizari din clasele C, E, G.
Peugeot – doar motorizarea 2,2HDi de pe 607 este E3.
Saab (cateva versiuni sunt inca E3), Seat (toate dieselurile de pe Alhambra sunt E3), Suzuki (dieselurile de pe Ignis si Grand Vitara sunt E3).

C) Marci /modele auto populare care sunt Euro3 (si care tac malc…):
Daewoo tot ce se produce la Craiova este E3
Dacia 1,5 dCi, toate modelele sedan diesel sunt E3. Aici trebuie precizat ca directorul general Dacia, dl. Francois Furmont, a declarat public ca TOATE masinile produse la Pitesti sunt E4…
Chevrolet Lacetti (spot TV ticalos…) E3 integral.
Hummer – toate modelele sunt E3
Kia Sportage integral si jumatate din motorizarile Cerato sunt E3.
Lada integral E3
Lancia Phedra integral E3
Maserati – incredibil, absolut toate modelele sunt E3
Mazda 6 (din nou incredibil…) toate versiunile sunt E3.

D) Marci care deruteaza clientela prin spoturi publicitare (voit sau nu…).
– Renault are un slogan perfid „Diesel la pret de benzina” fara a preciza ca se refera la diesel Euro3 si benzina Euro4. Motorul 1,5 dCi, cel care echipeaza si Logan, este depasit moral, fiind E3.
Citroen care are in promotie motorizari E3 (1,6i benzina) asteptand fraierii sa muste momeala din spotul TV.
Chevrolet Lacetti, model promovat la TV ca are preturi reduse cu 25% (datorita scaderii taxei vamale) este integral E3. De aceea, absolut toate versiunile Lacetti sunt aducatoare de taxe uriase.

Alte unghiuri:
– La Skoda si VW trebuie mentionata „moda” amestecarii motorizarilor E3 si E4. Aici, motorizarile invechite sunt – benzina 1,4 litri (cea de 75 CP) si 1,9 TDi. Insa atentie – grupul VW are si motorizari de 1,4 benzina si 1,9 TDi norma E4, astfel incat pentru un client fara pregatire tehnica este extrem de greu sa faca diferenta intre cele doua tipuri de motorizare.
– La Hyundai jumatate din motorizari sunt E3, inclusiv pe… modele nou introduse in piata.
– Atentie la SUV-uri. Si la acest tip de automobile puteti gasi amestecul E3-E4 in ofertele importatorilor, iar taxele vor fi pe masura clindreelor mari…

Deocamdata atat. Vom reveni pe masura ce vom avea noutati.

Acest articol are o continuare „Normele Euro 4 sunt optionale?” in data de 11 mai 2007.

  72 comentarii despre “Masini noi „Euro3” – vanatoare de fraieri”

  1. Stie cineva daca modelul MINICOPER ONE fabricatie 2002-2004 este incadrat la EURO 4?
    As dori un SH si as dori sa stiu unde se incadreaza pentru taxa 1. imn.

  2. E foarte probabil sa fie E3. Cel mai bine ar fi sa suni la RAR.

    Au ei niste cataloage din care poti extrage motorizarile E3. La cumparareverifici codul motor cu lista E3…

    Cel mai simplu este sa ceri actele masinii inainte de cumparare, iar in acte sa scrie clar Euro4, 3, etc..

     Dintre motorizarile actuale, doar dieselul de 1,4 e E3, toate benzinele fiind E4.

  3. Iulian,
    interesant articolul cu teapa la Euro 3. Ati luat teapa si va rog sa corectati afirmatia „Fiat – doar motorul de 1,2 litri benzina de pe vechiul Punto (Punto Clasic) este E3.” Motorul este Euro 4!!!!!Va rog sa ne contactati atunci cand scrieti despre marcile Autoitalia Group. Pleeeese!

  4. Salut Valeriu,

    Am corectat articolul.

    Informatia conform careia „1,2-ul vostru benzina de pe Punto Clasic este Euro 3” este luata din oficiosul catalog APIA, ultima editie, cea din 15 februarie 2007. Autoitalia este parte din APIA, adica – indirect – am informatia oficiala chiar de la voi. 🙂

    Scuze pentru orice inconvenient, sunt doar mesagerul, nu sursa 🙂

  5. as vrea sa stiu daca un AUDI A3 D3 DIN 08/98,unde se incadreaza ca norma de poluare?
    euro 2 sau euro 3?in casuta de la D3 are 30.ce e asta?

  6. Audiul din 98 este aproape sigur Euro2. Nu stiu ca Audi sa fi trecut mai devreme de anul 2000 la Euro3 (la ciclul dinamic de masurare a noxelor, nu la pragurile de noxe in sine… vezi articolul).

    Regret, dar nu stiu care este semnificatia 30-ului.

  7. Pentru stabilirea normei de poluare ,ultimele 2 carectere din certificatul de omologare reprezinta ,trecut in CIV , norma de poluare,conform indicatiilor de mai jos.
    EURO 3
    D3, E3, R3
    EURO 4
    E4, R4
    Iar cele NON-EURO ultimile caractere sunt numere.In conluzie inainte de cumpara o masina ,cerut de la dealer sau cautat pe la RAR certificatul de omologare pentru masina respectiva .

  8. Problema cea mai grea este alta – cum stim daca masinile sunt E3 sau E4 cand le cumparam de afara?

    In general – spre diferenta de Romania unde trebuie sa stim ce si cum cu codul de omologare – in UE norma de poluare este trecuta explicit… O fi greu pentru RAR sa scrie clar in CI – Euro X?

  9. Foarte interesant articolul!
    Daca au existat persoane induse in eroare cred ca ar trebui sa sesizeze O.P.C.-ul, iar pe de alta parte si C.N.A.-ul ar trebui sa intervina si sa interzica spoturile mincinoase.
    In fine, am si eu o intrebare, Noua Corolla Sedan in ambele variante de motorizare (benzina si diesel) si Avensis-ul, in varianta motorina, 126 si 150 c.p. sunt Euro 3 sau 4?

  10. Gabriel – la Toyota singurele motorizari euro3 se gasesc pe Land Cruiser (nu toate).

    Prin urmare, Corolla si Avensis sunt Euro4 pe absolut toate motorizarile, versiunile, etc. 🙂

  11. Eu am Hyundai Accent 2005 1.3 benzina si este Euro 4
    „La Hyundai jumatate din motorizari sunt E3, inclusiv pe… modele nou introduse in piata.”
    Ce motorizari au euro 3???

  12. Waw, iertare 🙂 Sunt cam multe…

    – Getz – toate sunt E4
    – Accent – toate sunt E4
    – Sonata si Grandeur – 3,3 dohc (cut automata) e E3
    – Coupe – toate sunt E3
    – 3 versiuni Tucson 2,0 dohc sunt E4, celelalte 3 (2,0 crdi si 2,7 V6) sunt E3
    – Santa Fe si Terracan – toate sunt E3.

    E ok? :)  scuze daca nu sunt exact exact exact 50-50…

    Sa alegem 3,3 dohc de pe frumosul Grandeur – taxa de prima inmatriculare pentru o masina NOUA = 116 milioane. E corect?

  13. Atentie – am auzit un zvon nasol. Mai multe detalii in articolul publicat astazi 6 martie

  14. stie cineva ce euro au masinile kia 2000-2007