feb. 162007
 

Toate informatiile legate de existenta unor motorizari Euro3 in piata romaneasca sunt preluate din cea mai noua editie a catalogului editat de APIA, cea din 15 februarie 2007. Toate marcile la care se face referire in acest articol sunt membre APIA.

Pinocchio, nasul si Constiinta...Ca si cum promovarea „taxei speciale” nu ar fi fost suficienta, o parte din importatorii auto din Romania continua „vanatoarea de fraieri” in randul propriei clientele. Pur si simplu le strecoara sub capota masinilor noi motorizari Euro3, fapt care – conform noii legislatii fiscale – presupune o taxa speciala de prima inmatriculare uriasa 1800-3000 lei.

Cum a aparut acest subiect ?

Totul a inceput cu spotul Citroen. L-am vazut pe TV intr-un moment in care piata era inghetata, in plina criza a „taxei speciale”. M-am uitat in specificatiile tehnice – motorizarea 1,6i (benzina) aflata in promotie la TV este Euro 3. Oops ! 2200 lei taxa la prima inmatriculare…

Urmatorul semnal a fost un alt spot – Chevrolet. „De-acum cu 25% mai ieftin”. Lacetti, modelul promovat are absolut toate motorizarile Euro3… Un alt spot, o alta cautare in specificatiile tehnice, o alta surpriza neplacuta – si la Skoda si la VW exista motorizari Euro3…

Mi-am amintit si de sloganul Symbol – „diesel la pret de benzina”. Si la Renault exista Euro3 sub capota masinilor noi…

Plecand din aceste puncte, am lecturat specificatiile tuturor modelelor importante din piata auto romaneasca si am constatat ca exista un numar mare de motorizari „Euro3” ce pot fi cumparate de clientii neavizati sub camuflajul unor „oferte speciale”. Pretul mai mic cu 300 euro, iar taxa mai mare cu 600. Adica tzeapa.

Atentie, cele scrise mai jos au doar caracter orientativ. Daca doriti precizari concrete despre anumite modele de masini, nu ezitati sa ne scrieti.

A) Marci auto fara probleme, care au absolut toate motorizarile Euro4, neavand nici o motorizare Euro3 ascunsa in vreo oferta din Romania – Alfa Romeo, Audi, Dodge, Fiat (inclusiv 1,2-ul benzina de pe Punto Clasic dat euro3 in catalogul APIA…) Honda, Opel, Porsche si Subaru.

B) Marci auto cu un numar redus de mortorizari Euro3:
BMW – cateva motorizari seria 7, X3 si X5.
Nissan – doar motorizarile modelului Patrol sunt E3.
Mitsubishi – doar Pajero Sport este E3.
Mercedes – Vaneo, toate versiunile E3 – plus anumite motorizari din clasele C, E, G.
Peugeot – doar motorizarea 2,2HDi de pe 607 este E3.
Saab (cateva versiuni sunt inca E3), Seat (toate dieselurile de pe Alhambra sunt E3), Suzuki (dieselurile de pe Ignis si Grand Vitara sunt E3).

C) Marci /modele auto populare care sunt Euro3 (si care tac malc…):
Daewoo tot ce se produce la Craiova este E3
Dacia 1,5 dCi, toate modelele sedan diesel sunt E3. Aici trebuie precizat ca directorul general Dacia, dl. Francois Furmont, a declarat public ca TOATE masinile produse la Pitesti sunt E4…
Chevrolet Lacetti (spot TV ticalos…) E3 integral.
Hummer – toate modelele sunt E3
Kia Sportage integral si jumatate din motorizarile Cerato sunt E3.
Lada integral E3
Lancia Phedra integral E3
Maserati – incredibil, absolut toate modelele sunt E3
Mazda 6 (din nou incredibil…) toate versiunile sunt E3.

D) Marci care deruteaza clientela prin spoturi publicitare (voit sau nu…).
– Renault are un slogan perfid „Diesel la pret de benzina” fara a preciza ca se refera la diesel Euro3 si benzina Euro4. Motorul 1,5 dCi, cel care echipeaza si Logan, este depasit moral, fiind E3.
Citroen care are in promotie motorizari E3 (1,6i benzina) asteptand fraierii sa muste momeala din spotul TV.
Chevrolet Lacetti, model promovat la TV ca are preturi reduse cu 25% (datorita scaderii taxei vamale) este integral E3. De aceea, absolut toate versiunile Lacetti sunt aducatoare de taxe uriase.

Alte unghiuri:
– La Skoda si VW trebuie mentionata „moda” amestecarii motorizarilor E3 si E4. Aici, motorizarile invechite sunt – benzina 1,4 litri (cea de 75 CP) si 1,9 TDi. Insa atentie – grupul VW are si motorizari de 1,4 benzina si 1,9 TDi norma E4, astfel incat pentru un client fara pregatire tehnica este extrem de greu sa faca diferenta intre cele doua tipuri de motorizare.
– La Hyundai jumatate din motorizari sunt E3, inclusiv pe… modele nou introduse in piata.
– Atentie la SUV-uri. Si la acest tip de automobile puteti gasi amestecul E3-E4 in ofertele importatorilor, iar taxele vor fi pe masura clindreelor mari…

Deocamdata atat. Vom reveni pe masura ce vom avea noutati.

Acest articol are o continuare „Normele Euro 4 sunt optionale?” in data de 11 mai 2007.

  72 comentarii despre “Masini noi „Euro3” – vanatoare de fraieri”

  1. Greu de gasit informatia. mai simplu este sa ne dai un cod motor si scotocim prin tabelul RAR sau prin catalogul APIA.

  2. Io am luat teapa cu Peugeot…Cei de la Rar NU mi-au dat euro 4…pentru simplul fapt ca n-au gasit codul motorului 6ERHLH in lista lor.
    Nu a contat ca masina este fabricata in 2004 decembrie si ca motorul respectiv se pune si-n ziua de azi pe 407.

  3. Eu am crezut ca articolul trage doar un semnal de alarma… Imi pare rau Gheo.

  4. Pentru toti care au cumparat masini euro 3 si pe spotul publicitar, pliant , etc. specifica ca sunt euro 4, pot face reclamatie la CNA, OPC, ANPC. Cerand binenteles restituirea contravalorii produsului ( adika toti banii inapoi).

  5. Vreau sa plec maine dupa un Golf IV, prima inmatriculare in 03.2000. Nu stiu cand a fost fabricat: posibil 2000 sau 1999. Ideea e ca datele sunt urmatoarele: 1390 cmc, 5 viteze, manual.
    Am primit prin fax brieful, dar primele 2 randuri sunt indescifrabile.
    Nu mai pot sa vad decat:
    sasiul si alte date legate de roti, kg.. etc.
    sasiul: WVWZZZ1JZYW580205.
    Nu am TIPUL motorului.
    Puteti sa-mi spuneti daca are Euro 3?
    Am vazut pe lista euro3 ca numai tipul AXP la capacitatea asta (1390) ar fi Euro 3. Asa e?
    Daca e tip AXP, sa-l iau linistit?
    Multumesc mult.
    Astept un raspuns urgent, daca se poate.

  6. Dorel – Cel mai bun lucru ar fi sa ceri inca o data brieful. Nu ai nici o vina ca nu se vede.

    DA, daca e AXP e sigur ok.

  7. woow… stima senosh… stateam ca pe ace.
    Asadar, chiar daca e fabricata in 99 dar inmatriculata in 2000, daca are codul AXP e Euro 3.
    Hiuhhh… maine dimineata plec. Mi-ai luat o piatra de pe inima.
    Mult succes in tot ceea ce faci.

  8. imi este totusi frica din cauza faptului ca a fost inscrisa in 03.2000. Daca e fabricata in 99? Mai e valabila treaba cu AXP?
    Mersi

  9. Reperul anului 2000 se refera la obligativitatea normei euro3 pentru producatorii Germania.

    Am aflat si eu de curand ca exista chiar motorizari VW euro4 din 99.

    Insa repet, BRIEFUL e important. L-ai mai cerut o data?

  10. din pacate nu mi l-a mai trimis, nu a avut cum.
    Eu maine plec ca am deja biletul platit.
    As putea sa te sun sa-ti dictez ce scrie pe brief eventual? Sambata cand ajung?
    nu stiu. da-mi un beep daca poti sa ma ajuti sambata, cand voi fi la fata locului.
    nr meu> 0740250925.
    Multumesc

  11. Inca ceva – motorizarea AXP este acceptata euro3 DOAR pentru cutie MANUALA.

  12. stiu asta, dar nu stiu daca e valabil daca masina e construita in 99. Ca citisem undeva ca numai pentru masinile dupa 2000 sunt valabile codurile din liste_euro3.pdf

  13. Dorel, uita-te aici (VIN e seria sasiu pe care mi-ai dat-o):

    VIN DECODER VW:
    http://www.abvwc.org.uk/vw_vin.htm

    Production year runs from August to July. So a car manufactured in October 1992, will be a 1993 model according to the VIN.

  14. am cumparat un logan laureate de 1.6 mpi in luna martie 2007, nu stiu exact la ce norme de poluare se incadreaza ?(E-4 sau E-3). va rog sa ma lamuriti . Va multumesc !

  15. Probabil ca ati cumparat unul euro4.

    Problematica acestui articol nu are relevanta la Dacia. Loganurile euro3 vandute la inceput de 2007 au fost prinse in promotia „Dacia iti plateste taxa”, adica cel care a cumparta euro3 in 2007 nu a fost pacalit deloc.

    Daca doriti totusi sa stiti cu exactitate ce norma euro indeplineste noua dvs masina, uitati-va in talon. La punctul 10 aveti nr de omologare. Ultimele doua caractere va indica norma:
    – D3, E3 sau R3 pt. euro3
    – E4 sau R4 pt euro4.