Acasă Editoriale Ultima sansa pentru Politia Rutiera

Ultima sansa pentru Politia Rutiera

4

pol.jpgNu demult, am auzit mai multe opinii ale unor politisti rutieri spunand ca nu pot lua anumite masuri din cauza lipsei legislatiei. Odata cu intrarea in vigoare a noului Cod Rutier, politistii nu mai au nici o scuza. Au legislatie, ne mai ramanand decat sa o aplice in strada. Vor putea face acest lucru? Prevederile noului Cod Rutier pot fi aplicate de politisti? Ma indoiesc. Si iata de ce…

1. Prima grija a politistilor rutieri romani (probabil vreun plus de zel in sectorul 6…) a fost aceea de a organiza filtre si de a da amenzi soferilor pentru lipsa stingatorului din dotarea masinilor. Sa fie acest capitol cel mai important punct de rezolvat in Bucuresti? Nu imi amintesc ca masinile incendiate sa fi fost vreodata o grija din Top 100 Probleme Rutiere. A da amenzi pentru lipsa stingatorului este un gest profund stupid, care seamana mai de graba a hartuire decat a aplicare a noii legislatii rutiere.

2. In urma cu cateva luni de zile, in cadrul unui seminar Dacia, seful Politiei Rutiere din Bucuresti a prezentat cele mai importante 5 probleme in trafic. No.1 a fost indisciplina pietonilor. Nu am vazut nici un pieton macar luat la intrebari de vreun agent.

3. In noul Cod Rutier este prevazuta obligativitatea de a permite manevra unei masini aflate in fata si care intentioneaza schimbarea benzii de rulare. Hai sa fim seriosi… Nu vad cum ar putea vreodata vreun politist sa aplice cu fermitate aceasta prevedere. In continuare vad in oglinda retrovizoare cum masina din spate (care – initial – pare sa doarma in trafic) incepe brusc sa accelereze la vederea semnalului meu, pentru ca nu cumva sa schimb banda de rulare dinaintea mariei-sale. Pentru ce a fost inclusa aceasta prevedere in legislatie? Cum ar putea fi aplicata? E dificil, nu-i asa? Pai atunci, de ce cautati masinile de stingatoare fratilor si nu va puneti capul la contributie pentru a aplica prevederile importante ale Codului Rutier?

Exemplele pot continua. Si vor continua (fie in articole viitoare, fie in comentariile cititorilor)…

Nota bene – Aceasta este ultima sansa a Politiei Rutiere de a mai putea face ordine pe drumurile romanesti. Daca va continua sa ignore problemele reale din trafic restrangandu-si competenta doar la verificarea tifonului din trusa de prim ajutor, Politia Rutiera va deveni nu doar tinta tuturor „misto”-urilor din presa, ci – mai grav – isi va dizolva propria autoritate. Cred ca acest nou Cod Rutier este ultima sansa a Politiei Rutiere de a deveni o institutie respectata si de mare incredere in randul cetatenilor.

4 Comentarii

  • Care politie rutiera? Singura persoana care „dirijeaza” haosul de pe soseaua Virtutii, cind se merge mai repede ca pieton, este un biet aurolac, la semaforul din dreptul statiei Orsova. Ce sa mai vorbim despre trecerile pe rosu, atit ale soferilor, cit si ale pietonilor, despre obturarea statiilor mijloacelor de transport in comun cu masini parcate aiurea, despre camionagiii care se „saluta” claxonind de trezesc si mortii, etc.
    Si, mai nou, se conduce cu copii in brate sau chiar si cu ciini. Nu exagerez, am fotografia.

  • CRED CA ACEST NOU COD RUTIER VA FI DE FAPT O MAI MARE AGITATIE DIN PARTEA PIETONILOR SI SOFERILOR ESTE DEZASTRUOS

  • Va fi mai greu de trecut la Noul Cod Rutier, decat la Leul Greu 🙂

    Dar – scuze Mioara – cred ca un Cod Rutier mai dur este binevenit. Totusi, ca nuanta, cred ca este exagerat de dur la amenzi. Dar atat – noile reguli sunt de bun simt…

  • este foarte dur chiar fara sens -situatie , la depasirea cu 50km/h a vitezei esti lipsit de dreptul de a mai conduce nici macar un minut pentru a duce masina intr-o localitate daca esti singur ramai in camp…..

Comentarii închise.

Articole similare

Editoriale

Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca...

Editoriale

Contabilii ucid piata auto

Industria auto se indreapta spre o „glaciatiune” economica. Criza din Lumea Libera...

Editoriale

Cate anvelope de iarna sunt obligatorii, 2 sau 4?

Asa cum cel mai probabil deja ati aflat, anvelopele de iarna au...

Editoriale

Citroen si Brigitte Bardot

Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele...