nov. 112006
 

Noul Cod Fiscal valabil de la 1 ianuarie 2007 contine atat noile impozite auto, cat si controversata taxa speciala aplicabila exclusiv la prima inmatriculare in Romania a unui automobil.

Aceasta taxa speciala se aplica tuturor automobilelor sub 3,5 tone, si celor noi si celor second hand, la prima inmatriculare in tara noastra.

Categoriile de poluare sunt – Hibride (taxa zero), Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si Non-Euro (cel mai scump).

Categoriile de varsta auto sunt: – sub 6 luni (inclusiv noi), 6 luni – 2 ani, 2 ani – 4 ani, 4 ani – 6 ani, peste 6 ani.

Puteti calcula taxa speciala auto cu ajutorul calculatorului aflat pe banda laterala dreapta a sitului nostru. Pentru o documentare completa, aveti mai jos un link pentru versiunea oficiala a noului Cod Fiscal, publicata in Monitorul Oficial – Download (format pdf).

  188 comentarii despre “Cod fiscal 2007”

  1. se mai plateste vama acum?,dar la noi totul este posipil

  2. Bai vama nu se mai plateste pentru ca nu se mai plateste de asta au bagat astia taxele aste aca nu se mai plateste vama.Si trebuia ei sa nu ramana descoperitzi ….in pielea mea i-a prins cu vila nemobilata si uite ….beni de mobila

  3. Pentru a nu mai exista dubii asupra modului de calculo sa va dau calculatorul oficial si o sa aveti o mica surpriza pentru ca taxa e exprimata in euro, dar……..se plateste in lei la un curs cu vreo 2.000 lei vechi mai mare decat cel de acum. http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html

  4. Stie care din voi un site tare cu masini SH din Franta sa-mi zica si mie pls

  5. Daca stie cineva: achizitionez din Germania un autoturism cu 7000 euro,sunt nemtii obligati cu 01.01.2007 sa-mi opreasca si Mwt ? sau este ca anul trecut cand iti returnau Mwt dupa ce faceai dovada ca auto a parasit C E ?

  6. da. tva-ul se plateste la locul achizitiei, nu se mai plateste in romania dupa returnarea nemtilor.

  7. ba fratilor ori nu inteleg eu ori cei care guverneaza aceasta tara nu sint normali la cap si prezint exemplul meu: am un olcit 1983,nu am surse financiare sa-mi cumpar masina noua nici leasing nici cum vreti voi,deci in loc sa merg de exemplu cu un opel astra 1990-95 ieftin (1500-2000euro cu toate taxele incluse vechea legislatie)masina net superioara in primul rind din punct de vedere al sigurantei circulatiei,al poluarii mediului si tot ce inseamna masina, merg tot cu oltcit’83 o rabla pentru ca oricum trebuie sa merg cu o masina nu am ce face.Intr-o tara care se vrea civilizata nu se face asa mare discriminare prin lege intre cei care au bani si cei care nu au.Intrarea in ue E NUMAI penru o categorie de romani?!cel care are bani oricum isi masina noua.

  8. se mai schimba vreodata codul asta fiscal sau il ia dracu pe tariceanu asta si il mai trinteste o data ceva pe jos sa nu se mai ridice

  9. AM AUZIT CA S-A VB ASTAZI PE ANTENA 3 CA CEI DIN UNIUNEA EUROPEANA AU FACUT GALAGIE CA NOI AM BAGAT TAXELE PT MASINI.A VAZUT CINEVA???

  10. Exemplul lui Doru este beton. El demonstreaza ca noul cod fiscal apara interesul industriasilor de masini noi si nu are vreo emotie cu privire la imbatranirea parcului auto national.

    Ref. la ce a zis Aurel – din cate am inteles acest nou cod fiscal a fost deja atacat prin foruri europene bla bla…

    Cu privire la scandalul taxelor de astazi, nu a fost in legatura cu taxa speciala de inmatriculare, ci cu o taxa de tranzit prin vama Giurgiu. A picat taxa aia, vor pica si altele 🙂

  11. Senosh te asteptam cu noutatile pe care le-ai promis, sa ne spui exact cum decurg formalitatile si eventual si clarificari in ce priveste concordanta intre D3 si E3 si D4 si E4, nu de alta dar ar fi pacat ca bietii romani sa mai ia si teapa dupa ce ca si asa nu au bani.

  12. Stiu ca am promis noutati pt azi, insa amicul meu (cu masinile in Germania) se pare ca mai bananaie pe acolo.

    Cum aflu, cum postez. Probabil in cateva zile…

  13. In legatura cu D3 si D4 – s-a facut lumina.

    D3 si D4 sunt norme europene aplicabile in legislatia germana. Indiferent de Euro x (2, 3 sau 4), neamtul cu D3 se incadreaza la reduceri de taxe, iar D4 tot la reduceri de taxe dar mai mari ca D3.

    Din punct de vedere al noxelor, D3=E3 iar D4=E4, insa doar la acest capitol, un D4 nefiind echivalentul lui Euro 4.

    In aparenta este o contradictie, dar lucrurile au o explicatie simpla pornind de la intrebarea „CUM SUNT MASURATE ACESTE NOXE?”.

    In momentul implementarii Euro2 masuratorile s-au facut prin repetarea unor cicluri de folosire a masinii – un veritabil standard de masuratoare numit „Ciclu Euro2”. Toate masinile masurate in baza „Ciclul Euro2” sunt Euro2, indiferent ca indeplinesc sau nu normele D3 sau D4, echivalente ca si cantitate de poluanti cu Euro 3 si Euro 4.

    O masina Euro 3 este acea masina care indeplineste normele de poluare Euro 3 (identice cu D3) insa masurate in baza unei masuratori in ciclu Euro 3. Acceasi explicatie si pentru Euro 4.

    Pentru a nu lua tzepe, indiferent de D-ul nemtesc trebuie sa vedeti data FABRICATIEI automobilului SH cumparat. Astfel:

    – Norma Euro 3 este in vigoare din Ianuarie 2000

    – Norma Euro 4 este in vigoare din Ianuarie 2005.

    Indiferent de D3 sau D4, masinile dinainte de Ianuarie 2000 sunt Euro2 (mai exact D4/Euro2 sau D3/Euro2), cele dintre Ianuarie 2000 si Ianuarie 2005 sunt Euro3 (D3/Euro3 si D4/Euro3), iar pentru cele de dupa Ianuarie 2005 D3 si D4 sunt identice Euro3 respectiv Euro4 (sunt D3-uri si D4-uri masurate in ciclul corect, actualmente valabil).

    Ceea ce v-am postat aici este 100% corect, existand totusi posibilitatea ca datele de referinta pe care le-am scris sa fie totusi devansate de initiative ale producatorilor. ADICA:

    (exemplu FICTIV, n-am inca documentatie atat de exacta, la nivel de producator) – sa zicem BMW (VW, OPEL, etc…) a aflat despre modificarea ciclului Euro3 incepand cu Ianuarie 2000 si – pentru a se alinia la noile norme a implementat totul mai devreme (cu 1 an, juma’ de an, etc). In acest caz, este posibil ca sa avem un D3 identic Euro3 chiar si inainte de Ianuarie 2000.

    CONCLUZIE:

    1. Daca aplicati datele scrise de mine, SIGUR NU luati tzeapa.

    2. Daca cineva pretinde ca va vinde D3=E3 dinainte de Ianuarie 2000, acel om nu este neaparat un mincinos, insa cereti-i o hartie semnata de producator. Daca n-are negociati pretul la Euro2.

    3 Idem pentru D4, insa data de referinta va fi Ianuarie 2005.

    That’s all folks! 🙂

  14. am gasit un autoturism inmatriculat 01 2000;intrebarea e are euro 3 sau nu?pt.ca nu cred ca ea sa fie fabricata tot in 01 2000 iar vinzatorul nu specifica acest lucru .