Mai 102012
 

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca premiezi „X srl” pentru ca a fost cel mai bun client al tau in anul respectiv, toata lumea se va ridica in picioare si va aplauda. Unui eveniment concret, fara echivoc, i se asociaza un premiu. Foarte frumos.

Insa in momentul in care o publicatie nespecializata premiaza un brand auto cu un titlu „suprem” de genul „cel mai de incredere brand auto”, incep sa rad. „Aplaudacii” platiti sunt toxici pentru piata, aducand prejudicii grave interesului clientilor.

Cum poate Reader Digest sa deruleze un studiu denumit „Trusted Brands” in domeniul auto (sau in orice alt domeniu specializat)? Ce relevanta poate avea un astfel de sondaj? Serveste in vreun fel publicului? Un titlu bazat pe opiniile unui esantion necunoscut (din punct de vedere statistic) nu este cu nimic mai presus decat titlul de „cel mai bun doctor” acordat de o gospodina medicului sau de familie.

Reader Digest a ajuns la concluzia ca Dacia este la nivel european cel mai de incredere brand auto, peste BMW sau Mercedes. Va mai amintiti jocul din copilarie „Flori, fete, filme sau baieti?”. Cam tot asa s-a realizat si „studiul”. Intervievarea repondentilor s-a facut prin corespondenta, intrebarile fiind grupate sub 5 criterii principale: calitate, valoare excelenta, imagine puternica, intelegerea nevoilor clientilor si responsabilitate sociala.

– Are Dacia o calitate peste cea a BMW? Nu vreau sa insult munca nimanui, insa niciodata nu se va putea compara calitatea unui brand low-cost cu cea a unui brand premium. Un pic de decenta in logica personala este suficienta pentru a aprecia corect acest punct, nefiind necesar un recensamant.

– Are Dacia o valoare apropiata de excelenta? Revenim la conceptul low-cost…

– Are Dacia imagine puternica? Ma umfla rasul. Dacia inca se vinde in anumite tari sub numele de Renault, tocmai pentru ca numele Dacia ar injumatati vanzarile.

– Accept ca Dacia isi imbunatateste continuu serviciile, dar nu as putea spune ca Mioveniul isi manifesta interesul pentru clienti cu mai multa grija decat o face Mercedes Benz.

– Cat despre responsabilitatea sociala, absolut toate brandurile auto spun invariabil aceeasi poezie. Criteriul in sine este o butaforie ieftina. Scopul industriei auto este sa faca profit. Daca vanzarile auto cresc, atunci industria auto va iesi in parc sa planteze copaci cu surle si trambite.

„Multi vad, putini cunosc” – acesta este tactica rudimentara pe care Dacia a ales-o in 2012, fiind gata sa se vanda precum o punga de chips-uri. Este o tactica paguboasa pentru clienti. Dacia a inceput sa vanda urat, iar efectul imediat este ridiculizarea propriei imagini.

———————————————–
Precizare: – celor care asociaza aprioric o opinie negativa cu un eventual razboi personal, le sugerez sa citeasca si articolul Moment istoric Dacia, locul al 2-lea in clasamentul J.D.Power VOSS, in care am aplaudat acum 2 ani pozitionarea exceptionala a brandului Dacia, insa intr-un studiu prestigios elaborat de J.D.Power, nicidecum de Arici Pogonici…

Articole cu tema apropiata:

  •  10 mai 2012
  •  Posted by
  •   Comentariile sunt închise pentru Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?
  •   Editoriale
  •