Modelul Ford Focus cu motor de 1,0 litri EcoBoost a iesit de pe liniile de asamblare ale fabricii din Saarlouis (Germania) in aceasta saptamana. Acesta stabileste o noua referinta intrucat este cel mai eficient model Ford construit vreodata, din punct de vedere al consumului de combustibil. Modelul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri si 100 CP are un consum de combustibil de top in clasa sa, de 4,8l/100km si emisii CO2 de 109 g/km. Motorul cu turbocompresor si injectie directa este, de asemenea, disponibil pe modelul Focus intr-o versiune de 125 CP, cu un consum de 5 l/100km si emisii CO2 de 114 g/km.
Modelul Focus cu motor EcoBoost 1,0 litri inregistreaza standarde de performanta similare modelelor echipate cu motoare diesel, datorita unui cuplu motor constant de 170Nm intre 1.400rpm si 4.500rpm. Noul motor 1,0 litri EcoBoost este produs la fabrica de motoare Ford din Koln (Germania) unde Ford a investit 134 milioane de euro pentru a dezvolta o linie speciala high-tech.Tot in acest an, productia motorului va incepe si la fabrica Ford de la Craiova. Astfel, capacitatea de productie la nivel european ar putea ajunge la 700.000 de motoare pe an.
Motorul EcoBoost de 1,0 litri ilustreaza cat de mult Ford si intreaga industrie auto au reusit sa imbunatateasca in mod continuu motorul cu ardere interna, o tehnologie utilizata de peste un secol. De exemplu, motorul de 2,9 litri care propulsa legendarul Model T avea un consum de combustibil de 11,3l/100km oferind 20 CP – cifre care erau impresionante la vremea lor. Motorul primei generatii de Ford Fiesta din 1976, cu o capacitate cilindrica de 957cc, avea aproximativ aceeasi cilindree ca motorul de 1,0 litri EcoBoost. Cu toate acestea, EcoBoost are 64% mai multa putere si un consum cu 38% mai mic.
Motorul EcoBoost de 1,0 litri a fost dezvoltat de expertii Ford din Europa, inclusiv ingineri de la Centrul Ford de Cercetare Europeana si Inginerie Avansata din Aachen, Germania, dar si de la Centrul Tehnic din Dunton, Marea Britanie.
(extras din comunicatul oficial Ford Romania)