aug. 092011
 

DS5Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele regilor premium BMW si Audi, prin ademenirea clientilor de lux cu tehnologii comparabile, dar mai ieftine.

Stirea a facut deja inconjurul Terrei si totul pare parte a pulsului normal industrial. Avem insa o problema.

Francezii au demonstrat in numeroase randuri ca nu pot concura acest segment. Singurul model francez care exista (dar nu straluceste) in clasa Passat fiind doar C5-ul de la Citroen. Peugeot nu are nicio candidatura serioasa, iar Renault a esuat cu experimente ca VelSatis sau Laguna III.

Intr-adevar, Citroen se pregateste sa mute exact piesa DS5, ignorand lipsa de efervescenta care a insotit lansarile mai micilor DS3 si DS4. Sigur, fanii Citroen nu pot uita succesul urias al liniei DS din anii ’50, atunci cand presedintele francez Charles de Gaule, cosmonautul Iuri Gagarin sau actrita Brigitte Bardot se numarau printre clienti.

Poate fi istoria un atu pentru viitor? Francezii sunt increzatori ca da, in timp ce noi ne pastram mai putin euforici. In afara de cateva file de istorie exceptionala, Citroen nu are nimic de partea sa, nici tehnologii (real) alternative la cele existenta in segmentul premium, nici vreo forma de excelenta a serviciilor „de serie” si nici asteptari in piata.

Probabil ca va urma un „forcing” de marketing, sustinut de magicieni audio si video, care isi vor dori sa va faca sa intelegeti “altfel”. Sau sa iesiti din „turma”. Sau orice alta forma „revolutionara” prin care incasarile pot fi maximizate. La asta se rezuma totul? Vom vedea…