iul. 252011
 

AFDX inseamna „Avionics Full Duplex Switched Ethernet” si a fost dezvoltat de Airbus pentru gigantul A380. Producatorii auto francezi iau in calcul o noua abordare pentru arhitectura E/E (Electrica si Electronica), preluand bus-ul (magistrala de informatie) AFDX gandit pentru principalele sisteme de propulsie, siguranta si comunicare din aviatie.

Total Auto va informa in urma cu 2 ani despre tehnologia ultrarapida a bus-ului FlexRay, de la BMW. Noua tehnologie dezvoltata de francezi, mult mai rapida decat FlexRay, schimba centrul de greutate al atentiei IT din industria auto.

AFDX transporta informatii digitale in curent continuu de 42 de volti (abordare absolut noua in domeniul auto) si este deplin compatibil cu toate protocoalele clasice Ethernet. Spunand Ethernet, spunem implicit internet wireless de mare viteza, standard 4G. Interfata om-masina va evolua spectaculos, mai ales in domeniu comunicatiei, al integrarii „smartphone”.

Perspectivele tot mai certe ale automobilului electric, in special evolutia sistemelor electrice auto de putere, au facut ca o idee avangardista aparuta prin anul 2000 cu litere mici in revistele de specialitate, bus-ul AFDX, sa devina realitate.

In prezent comenzile digitale ale automobilelor sunt gestionate de bus-uri (magistrale de informatie) foarte limitate, CAN, pe 14 volti.