nov. 192010
 

Toyota Motor Corporation a prezentat la nivel planetar numeroase detalii despre planurile de dezvoltare ale „Masinii ECO”, precum si despre stadiul actual al cercetarilor privind urmatoarea generatie de acumulatori electrici pentru propulsie auto. Raportul contine 5 puncte si face referire la automobilele hibride, plug-in hibride, electrice, cu celula de combustibil si la acumulatori din generatia urmatoare.

1. Vehicule hibride

Toyota va introduce mai multe modele hibride pana la sfarsitul anului 2012, atat premiere cat si modele reproiectate, intr-un total de 11 proiecte. Dintre automobilele noi planificate sa apara curand, unul este de clasa compacta, cu o eficienta a consumului de combustibil de peste 40 km/l conform ciclului de testare japonez, ceea ce corespunde in termeni europeni unui consum de 2,5 l/100 km.

2. Vehicule hibride cu alimentare de la priza (Plug-In Hibrid)

Pana la inceputul anului 2012, Toyota va incepe vanzarile modelului Prius Plug-In Hibrid, in principal in Japonia, Statele Unite si Europa. Vanzarile preconizate sunt de peste 50.000 de unitati anual si se preconizeaza ca pretul pentru Japonia va fi in jur de 3 milioane de yeni, adica ceva mai putin de 35.000 €.

3. Vehicule electrice (EV)

In 2012, pe langa piata americana, un model iQ electric (“iQ EV”)va fi lansat in Japonia si Europa. Pregatirile pentru lansare necesita teste de drum in Japonia, Statele Unite si Europa, care vor incepe in 2011. In mod separat, conceptul ” RAV4 EV”, care a fost dezvoltat impreuna cu Tesla Motors, va fi prezentat curand (28 noiembrie 2010).

4. Vehicule pe baza de pila de combustie (FCHV)

Toyota continua dezvoltarea unui vehicul hibrid de tip sedan pe baza de pila de combustie (FCHV). Inceperea vanzarilor este planificata in jurul anului 2015 in Japonia, Statele Unite si Europa – piete in care se prevede dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu hidrogen. Desi in prezent un pret sub 10 milioane de yeni (cca. 100.000 €) pare realizabil, Toyota are ca scop reducerea si mai mult a costurilor pentru a aduce pe piata un vehicul la un pret convenabil.

5. Urmatoarea generatie de baterii

Toyota dezvolta urmatoarea generatie de acumulatori de tractiune, una care va depasi cu mult performantele tehnologiei litiu-ion:

– Baterii solide: TMC a redus cu succes ceea ce este cunoscut sub numele de rezistenta a particulelor si a facut progrese spre crearea unor baterii compacte complet solide.
– Baterii metal-aer: TMC a determinat mecanismul de reactie al bateriilor litiu-aer si si-a clarificat politica sa de cercetare in ceea ce priveste bateriile reincarcabile de a doua generatie.

(extras din comunicatul oficial Toyota Romania)