Iul 222010
 

Avansul tehnologic din ultimii ani a largit considerabil gama abordarilor in domeniul securitatii auto. Sistemul de alerta la parasirea benzii de rulare, cel de supraveghere unghiuri moarte, dispozitivul de franare autonoma sau apelul automat de urgenta sunt optiuni din ce in ce mai frecvent propuse in echiparea noilor modele de automobile. In acelasi timp, avalansa de informatie tehnologica pune in dificultate cumparatorul, pierdut complet printre brosuri, spoturi publicitare si oferte speciale.

Obiectivul Euro NCAP este sa furnizeze cumparatorilor un aviz clar despre cat de folositoare pot fi noile tehnologii pentru siguranta soferului si familiei sale. De aceea, specialistii in teste auto vor adopta un sistem special de recompensare la punctajul general Euro NCAP pentru echipamentele cu adevarat performante, Euro NCAP Advanced. Noul sistem il completeaza pe cel actual pe baza de stele si – cel mai probabil – va accelera intrarea in standardele de baza pentru sistemele de securitate care in acest moment echipeaza doar modele de lux.

In acest moment nu exista niciun standard de evaluare pentru aceste echipamente, singurele surse de informatie fiind cele detinute de constructori, fara sa existe o recomandare neutra. Euro NCAP a dezvoltat o metodologie care permite masurarea castigurilor de securitate pentru toate sistemele noi. Recunoasterea beneficiilor aduse de sistemele de securitate nu vor putea niciodata inlocui testul de impact. Prin regulament, premiul Euro NCAP Advanced nu va fi acordat decat modelelor care obtin minimum 3 stele la crash-test.

Articole cu tema apropiata: