iun. 082010
 

Nissan Leaf Am citit recent despre Leaf, primul automobil electric produs de Nissan, ca ar seduce clientela hibridei clasice Toyota Prius. Poate ca lucrurile stau chiar asa sau poate ca este doar obisnuita manipulare de marketing de dinaintea lansarii unui model auto. Indiferent de situatie, migrarea clientilor dinspre Toyota Prius spre Honda Insight, Nissan Leaf sau spre orice alt model nou hibrid sau full electric este fireasca.

Atunci cand a dezvoltat primul sau model electric de serie, Nissan nu a luat in calcul un impact atat de bun in zona publicului ecologist. Astfel, potrivit unui studiu desfasurat de Nissan, din totalul celor 130.000 de potentiali clienti ai noului Leaf, jumatate, adica 65.000, sunt fosti proprietari de Toyota Prius. Rezultatul studiului este unul foarte important pentru constructorul japonez, insa nu doar pentru acesta. Cifrele indica existenta un segment de piata decis sa faca trecerea de la hibrid la full electric.

Nissan Leaf este propulsat de un motor electric de 107 cai putere, alimentat acumulatori litiu-ion de forta, care asigura o autonomie de maximum 160 de kilometri. Viteza maxima 137 de km/h. Dezavantaj: – o incarcare normala, de la o priza de 220V, dureaza aproximativ opt ore. Avantaj: – plusul de putere pe propulsie strict electrica de 27 CP si o autonomie electrica incomparabil mai mare decat la Prius.

Daca tehnologia Leaf va fi aplicata incepand cu 2011 (conform planificarii) si pe modelul Fluence de la Renault si daca viteza de dezvoltare a automobilului electric va fi pastrata, exista sanse insemnate ca peste 3-4 ani, atunci cand actuala tehnologie electrica a Aliantei isi va fi acoperit costurile si va fi trecuta in rezerva, sa facem cunostinta cu primul low-cost electric.

Cat de departe este Logan pe baterii ?