Iun 022010
 

Functionarea celulei de combustibil Daimler si Toyota ar putea colabora pentru dezvoltarea vehiculelor cu hidrogen, acesta fiind primul proiect comun de mare anvergura pentru cei doi constructori. Foarte pe scurt, pilele de combustibil au ca principiu fundamental producerea de electricitate in urma unei reactii intre hidrogenul stocat si oxigenul din atmosfera, intr-un proces curat, fara emisii de gaze cu efect de sera.

Corporatia germana a dezvoltat deja pile de combustibil si vehicule alimentate cu acestea, dar costurile de dezvoltare si productie ale acestor vehicule sunt prea ridicate pentru a putea deveni rentabile intr-o perspectiva apropiata.

Toyota cerceteaza tehnologia pilei de combustibil inca din 1992, iar Daimler a facut primii pasi in acest domeniu in 1994. Constructorul german a investit deja peste un miliard de euro in proiectul ce vizeaza dezvoltarea acestei tehnologii pentru productia de serie. Productia de hidrogen emite si ea noxe, ecologistii fiind de parere ca degeaba masina viitorului va fi curata, daca productia combustibilului polueaza excesiv.

Si Daimler si Toyota se numara printre cei 7 semnatari ai celebrei „Scrisori de Intelegere” din 2009 de la Frankfurt, in temeiul careia principalii constructori mondiali de automobile se vor implica in dezvoltarea unei retele mondiale de alimentare cu hidrogen. Conform planului mondial, reteaua de alimentare cu hidrogen se va dezvolta de-a lungul coridoarelor rutiere principale din Europa, punctul de plecare fiind Germania. Simultan, alte retele vor fi initiate in Statele Unite, Japonia si Coreea.

In acest moment singura tehnologie de propulsie electrica plauzibil de a fi aplicata pana in 2015 este cea „Plug-in” (reincarcare de la retea), la care putem alatura si sistemul de inlocuire a acumulatorului consumat cu unul gata incarcat in statii specializate, similare benzinariilor.

Articole cu tema apropiata: