Apr 282010
 

O stire auto adevarata s-a transformat brusc intr-o stire falsa, din cauza unei omisiuni grave, ingrijorand fara motiv detinatorii de Ford Fusion din Romania. Cica Ford ar fi rechemat in service 30.000 de masini cu anumite defectiuni la sistemul de reglare a scaunelor din fata, modelele vizate fiind cele fabricate intre 15 decembrie 2009 si 3 februarie 2010.

Nicio vorba despre arealul in care este valabila stirea…

Apoi se adauga ca este vorba despre modele cu denumiri cunoscute ca Fusion si Explorer, dar si modele Ford necomercializate in Romania precum Explorer SportTrac, Mercury Mountaineer si Milan. De la prima banuiala si pana la confirmarea unei erori nu a fost deloc un drum lung.

Recall-ul nu afecteaza sub nicio forma vreun automobil din Europa, intreaga stire referindu-se exclusiv la piata americana. Evident, Ford Romania a dezmintit stirea. Redam textual comunicatul oficial care contine fix 2 randuri:

“Va rog sa luati la cunostinta faptul ca recall-ul nu afecteaza modelul comercializat pe piata europeana. Asadar, nu sunt necesare si nu vor exista rechemari in service pentru modelul Ford Fusion la nivel national.”

Departe de noi gandul de a deveni avocati ai Ford, insa acest gen de informatii plasate fara verificare si retransmise pe incredere pot prejudicia nu doar marcile implicate, cum este in acest caz. In alte situatii, se poate intampla ca paguba sa se mute exact in punga pe care jurnalistii ar trebui sa o apere. Cea a publicului larg.

Articole cu tema apropiata:

  1 comentariu despre “Tabloidizarea subiectelor de presa auto”

  1. Să nu uităm de mult prea des folosita expresie „cum comentaţi?” adăugată după titlurile multor articole de pe site-urile de specialitate, o modalitate de a cerşi câteva comentarii.