Apr 152010
 

Noua Dacia Duster este pe cale sa intre in showroom-uri inconjurata de enigme tehnice. Primul mister ar fi limitarea optiunii ESP la modelele diesel 1.5 dCi de 110 CP. Al doilea se refera la omologarea Euro 4 de catre Registrul Auto Roman a unui model absolut nou lansat in 2010, in timp ce omologarile Euro 4 sunt interzise explicit prin lege pe teritoriul UE incepand cu 1 septembrie 2009 pentru aceasta categorie de automobile. Haideti sa gasim cateva explicatii…

De ce ESP este limitat doar la modelele diesel 1.5 dCi de 110 CP? Ne punem aceasta intrebare, intrucat echipamentul electronic de stabilitate si pastrare a traiectoriei in curbe nu depinde nicicum de puterea motorului sau de tipul de combustibil pe care il arde in cilindri.

O explicatie timida ar putea fi ca Dacia si-a dorit includerea cu caracter marginal in oferta Duster a ESP-ului, ca simplu pretext pentru a obtine cat mai multe puncte la stabilirea scorului Euro NCAP. Pentru acest scop, conditia este ca ESP sa fie prezent in oferta macar ca optional. Putem intelege asta, insa nu putem intelege limitarea la motorizarile diesel. Nu exista nicio ratiune de marketing (orientata pe client) pe care sa o putem intui. Este posibil insa ca lucrurile sa fie mult mai simple si totul sa se rezume la un banal bug de comunicare interna.

Al doilea mister il constituie existenta motorizarilor Euro 4 pe Duster. Singura explicatie legala poate fi doar aceea ca versiunile 4×2 tractiune fata au fost omologate inainte de 1 septembrie 2009, adica inante ca modelul sa existe in piata. Punand bucatelele de informatie cap la cap, deducem ca Dacia a produs un lot preliminar 4×2 doar pentru a musca din cascaval la startul implementarii normei Euro 5.

Poate ca omologarea Euro 5 pentru 4×4 este si motivul intarzierii lansarii acestei versiuni, care va aparea in showroom-uri abia prin toamna. Aceste detalii sunt inca de culise, insa cert ramane doar ca dealerii Dacia au cereri mari pentru 4×4, iar Dacia poate oferi deocamdata doar 4×2.

Articole cu tema apropiata:

  1 comentariu despre “Enigme tehnice Dacia Duster”

  1. ESP-ul va deveni obligatoriu de la anul, e deja prezent ca dotare standard pe unele modele ale altor producători decât Dacia. Problema e că acesta costă, iar modelele Dacia sunt concepute să fie cât mai ieftine. Explicaţia cu prezenţa ESP-ului în lista de opţionale pentru un scor bun la EuroNCAP mi se pare rezonabilă. Nu-mi pot explica de ce e disponibil doar pentru motorul pe motorină.
    Omologarea Euro 4 pentru modele noi nu e doar la Dacia. Cei de la Toyota au lansat anul trecut un motor complet nou, cel de 1,33 l benzină şi l-au omologat Euro 4. Alţi producători şi-au omologat Euro 5 toate motorizările lansate în ultimii doi ani în România. Deciziile de neînţeles nu se întâlnesc doar la Dacia…