apr. 022010
 

Exista din ce in ce mai multe semnale ca piata americana adera incet-incet la tendinta europeana de downsizing. Dupa ce Nissan a anuntat ca noul crossover Juke va fi propulsat de foarte europeanul 1,6 litri, 4 cilindri in versiunea de 180 CP, Este randul Hyundai sa treaca in istorie motorul V6 de pe gama Sonata.

Prin urmare, cilindreea maxima de care americanii se vor putea bucura pe Sonata va fi de 2.0 litri. Cuplul maxim de 365 Nm va fi obtinut la mai putin de 2000 rpm, pe o curba plafonata ce va oferi masinii o sprinteneala remarcabila intr-o plaja larga de turatii. Practic, Sonata oferita americanilor isi pastreaza performantele dinamice coborandu-si dramatic consumul.

Noua solutie adoptata de Sonata nu incalca legile fizicii, ci exprima o filosofie noua de constructie. Sonata va avea o masa mai mica si – implicit – energia necesara punerii sale in miscare va fi mai mica. Noul benzinar de 2.0 litri va consuma 10 l/100 km in oras si 7 pe autostrada, un consum excelent pentru o bestie care poate dezvolta 275 CP.