mart. 152010
 

Un nou transfer al unui brand auto important, cu sonoritate istorica, se va materializa curand. Chinezii vor Volvo si il vor repede. Asia este insetata de simboluri si de recunoasterea adusa de acestea. Atunci cand Rover MG a fost preluat de Nanjing Automobiles in 2005, toata lumea a comentat tranzactia ca pe una exotica.

A urmat invazia indiana, cand Land Rover si Jaguar au fost cumparate de Tata Motors in 2007. Este inca fierbinte tranzactia Saab, in cadrul careia Beijing Auto a fost la un pas sa cumpere inca o bucatica din istoria auto europeana. Noroc cu olandezii de la Spyker.

Anul 2010 a adus pe linia de ochire a chinezilor brandul Volvo, poate cel mai sonor nume auto din toata suita de pana acum. Geely Automobile Holdings a anuntat oficial ca detine lichiditatile necesare pentru a cumpara brandul Volvo de la Ford. Tranzactia s-ar putea cifra in jurul valorii de 2 miliarde de dolari, iar intregul efort de achizitie Volvo a primit sprijin solid din partea institutiilor financiare chineze de stat.

Conform unor surse citate de un ziar local si preluate de Reuters, banii necesari achizitiei sunt deja in contul producatorului Geely, care a oferit celor de la Ford si garantiile cerute de americani pentru viitorul plan de business pentru Volvo. Zilele trecute, oficiali de la Geely au afirmat ca s-a semnat deja agreementul pentru preluarea Volvo si ca procedura preluarii este in derulare.

Cel mai mare constructor auto privat din China, Geely, a intrat in jocul preluarii Volvo in februarie, urmand sa incheie tranzactia in luna mai. Chinezii si-au propus sa dubleze capacitatea de productie Volvo prin deschiderea unei noi uzine in Beijing, urmand ca brandul scandinav sa redevina profitabil in 2011.