Mar 042010
 

Asteptarile create de acest model au fost foarte mari. Dupa incheierea speech-ului de lansare sustinut de dna. Beatrice Foucher (seful de produs Dacia), au aparut imediat si primele critici. Primul punct pe lista: – vederea frontala a masinii. Blocurile optice si grila centrala formeaza un dreptunghi banal, amorf, usor anacronic.

Duster are o vedere frontala venita parca din trecut, din vremurile in care grila se intindea intre cele doua faruri, intr-un ansamblu coplanar format din elemente de inaltime egala. Marea majoritate a grilelor actuale au un desen care fie pastreaza o portiune compacta in vecinatatea blocului optic (vezi Logan), fie prezinta o portiune compacta in partea centrala (vezi Renault), fie au grila cu o inaltime vizibil diferita de cea a blocurilor optice (gen Dodge).

Pe de alta parte, suntem in acord deplin cu afirmatia facuta la lansare de dna. Foucher, conform careia Duster nu are niciun concurent real in piata, fiind deocamdata unic in marja de preturi cuprinsa intre 10.500 si 15.600 euro cu TVA inclus. Sau intre 8800 si 13.000 euro fara TVA.

SUV ?

Pozitionarea Duster in gama Dacia, este similara cu pozitionarea Grand Scenic in gama Renault. Francezii implicati in proiect i-au spus mult timp chiar asa – Scenic. De aceea consideram ca cel mai riguros termen pentru descrierea Duster este cel de crossover si nu de SUV, dupa clasificarile internationale ACRISS, practicate pe tot globul de catre industria rent-a-car.

Insa la putere nu este ACRISS, ci clientul, pentru care diferentele intre crossovere si SUV-uri sunt sesizabile doar la un numar foarte redus de modele.

Cunoscatorii stiu ca, de pilda, uriasul Touareg este doar un crossover, in timp ce micutul Suzuki Jimny este un SUV pursange. Blasfemic, nu-i asa? Prin urmare – la limita – suntem de acord ca Duster poate fi numit SUV.

Articole cu tema apropiata: