Feb 122010
 

O suita de anunturi aparute pe website-ul unui dealer auto german a devenit brusc fapt de presa in Romania. Fara sa aiba vreo pozitie publica explicita, cei de la Dacia accepta tacit publicitatea virala, fiind extrem de convenabila inainte de lansarea primului lor SUV la Geneva. Dand curs propriei obsesii senzationaliste, presa romaneasca a facut un cadou in valoare de mai multe sute de mii de euro marcii Dacia, transformand un anunt banal publicat pe net, in eveniment national Dacia Duster.

Anunturile sunt un gest disperat de marketing de guerila initiat de concesionarul german, nicidecum o oferta oficiala, iar Dacia este absolut de acord cu aceasta practica. Iata de ce:

Niciun constructor auto nu devoaleaza pretul unei game noi inainte de lansare, deoarece concurentii ar putea pregati contrajoc in piata. Nu sunt necesare dovezi scrise. Trebuie sa facem uz doar de un discernamant elementar, de care ar trebui sa fie capabil orice adult. Fara pret nu exista oferta. Prin urmare, nu exista niciun dealer Dacia din Germania (sau din Vanuatu) care sa poata oferta Duster inainte de premiera mondiala de la Geneva.

Dacia nu s-a distantat nicio clipa de oferta publicata. Constructorul pitestean este cel putin complice la aceasta actiune. In cazul in care complicitatea inseamna si furnizarea preturilor Duster unui dealer inaintea celorlalti, atunci intreaga poveste contravine liberei concurente.

– Dacia Duster este un model absolut nou. Conform legislatiei europene, modelele absolut noi de dupa 01.09.2009 trebuie lansate obligatoriu Euro 5. Cu toate acestea, anunturile de pe website-ul german includ explicit oferte Duster Euro 4.

Dacia a beneficiat de publicitate gratuita masiva la lansarea primului Logan in 2004. Acum ar fi dorit ca istoria sa se repete pornind de la succesul lui Alain Prost in trofeul Andros, insa micuta si plapanda Fabia i-a incurcat socotelile, dovedindu-se mai abila decat primul SUV romanesc motorizat V6…

Articole cu tema apropiata: