feb. 092010
 

Uitat pana mai ieri, din cauza randamentului industrial inferior si a nivelui ridicat de poluare, motorul rotativ a reaparut in lumea kartingului datorita puterii sale masice inegalabile. De mult timp, competitiile de karting nu reuseau sa gaseasca un inlocuitor pentru eficientul motor termic in 2 timpi, astfel incat alternativa motorului rotativ a devenit brusc interesanta.

Propus de Woelfle Engineering GmbH, modelul AIXRO XR50 este un monocilindru de 294 cmc, care poate livra 33 kW (45 CP) la 8750 rpm si un cuplu maxim de 39 Nm la turatia de 7500 rpm. Greutatea motorului este de doar 17 kgf. In ciuda experientelor precedente, zgomotul, consumul si poluarea sunt mai mici decat la motoarele actuale de kart. Astfel sportivii vor putea beneficia de karturi mai putin poluante sonor, dar mult mai puternice in demaraje sau re-accelerari la iesirea din curbele stranse.

O varietate de doar 160 cmc a acestui motor va cantari doar 8 kgf si va dezvolta 20 CP, fiind in studiu si versiuni mai curajoase, care ar putea echipa avioane si elicoptere usoare.

In piata auto, singurul model existent echipat cu motor rotativ (numit si Wankel) este roadsterul RX-8, care are in dezvoltare si o versiune pe hidrogen. Motorul Wankel intra si in calculele unui proiect interesant, urmand probabil sa fie folosit pentru generarea de electricitate la anumite versiuni de automobil electric, cu scopul de a mari autonomia acestora.