ian. 142010
 

Prius3 plugin Pe cateva strazi din Japonia, SUA si Europa, circula deja 600 de exemplare Toyota Prius, hibride din generatia a 3-a, cu particularitatea inedita de a putea fi reincarcate si de la o priza electrica obisnuita. Din acest punct de vedere, cel mai rasfatat oras este Strasbourg, in care circula o sesime din intregul parc plug-in intrat in actiunea de testare.

Conform masuratorilor efectuate cu respectarea normelor adoptate de Comisia Europeana pentru vehiculele hibride reincarcabile, Prius-ul „cu stecher” consuma in medie 2,6 l benzina/100 km si energie electrica de 62 Wh intr-un ciclu de masurare, aruncand in atmosfera doar 59 g CO2/km.

Daca nu sunt suprapuse cele doua tipuri de tractiune si daca masina se deplaseaza exclusiv pe benzina, noul model inghite in medie cate 3,27 litri la fiecare 100 km. Acest consum corespunde unor emisii de 76 gCO2/km. Aparent fara justificare tehnica, aceasta valoare este inferioara celei obtinute de versiunea hibrida clasica, 3,9 l/100km. Diferenta de consum probabil ca este data de o anumita diferenta intre masele celor doua versiuni.

Bateria litiu-ion este o premiera Toyota, fiind primul acumulator pus la punct de constructorul nipon impreuna cu PEVE (Panasonic Electric Vehicle Energy). Capacitatea bateriei de 5,2 kWh permite o autonomie exclusiv electrica de de aproximativ 20 km. Tensiunea la borne 345,6 volti. Timpul de incarcare la priza este de 100 de minute pentru retelele de 220 v, iar o incarcare va aduna pe contorul de acasa aproximativ 3,6 kWh, echivalentul unui resou tinut in priza 2 ore.