nov. 192009
 

dacia-duster-mic Asa cum am spus si in interviul acordat matinalului Realitatea FM, in documentatia Dacia Duster trimisa de Renault intregii lumi (sursa: media.renault.com) exista o curiozitate interesanta. Dimensiunile Daciei Duster din materialul scris coroborate cu proportiile masinii care apare in fotografii, conduc la concluzia ca Duster, aflat abia in faza de prototip de competitie, ar avea niste proportii ciudate. Facand masuratori pe imagine, la o lungime de 4,00 m, masina ce va fi pilotata de Alain Prost la Trofeul Andros ar trebui sa aiba o inaltime de doar 1,50 m, foarte aproape de cea a unui Logan sau Sandero obisnuite.

dacia-duster-400x150

Pentru o analiza usoara, am preparat fotografia de mai sus, care are latimea taiata exact dupa lungimea masinii, de 400 pixeli (atentie – fara chenar!), analog dimensiunii reale de 400 cm. Imaginea oferita de Renault este libera de orice aberatie optica, contururile automobilului nefiind deformate (praguri liniare, jante perfect circulare, etc.). Adica imaginea masinii din fotografie este asemenea (proportional mai mica) cu imaginea reala a automobilului fotografiat.

Lungimea din documentatia masinii este indicata la 400 cm. Inaltimea lipseste din fisa tehnica, insa o vom calcula noi pe cale grafica, cu ajutorul imaginii special dimensionate in acest scop. Fotografia taiata exact la conturul masinii are o latime de 400 pixeli si o inaltime de 150 pixeli, ceea ce corespunde unei inaltimi reale de 1,50 m, foarte mica pentru un SUV, insa destul de plauzibila pentru un crossover.

Hotarat lucru, o masina de competitie care urmeaza sa alerge pe zapada si gheata trebuie sa aiba un centru de greutate cat mai coborat, iar acest lucru se obtine imediat din folosirea unor suspensii si a unor pneuri adecvate. De acord. Insa avem rezerve importante ca diferenta de inaltime de la cota 1,50 m din imagine la reperul 1,69 m dat de inaltimea unui posibil concurent (Skoda Yeti) poate fi acoperita de asamblarea altor suspensii si pneuri.

Cel mai probabil, Duster va fi mai mic decat Yeti, insa cu un raport calitate-pret mai bun. Judecat dupa versiunea (hai sa o botezam…) Andros, Dacia Duster promite sa fie mai degraba un crossover, de talia SX4 – Sedici, cu oferta atat 4×4 cat si 4×2. Indiferent de situatie, micul detaliu bizar detectat de TotalAuto.ro ne ofera certitudinea ca inca suntem departe de a cunoaste alura si proportiile exacte ale viitorului model de serie Dacia Duster.