Noi 042009
 

Lohner-Porsche-1899 Lohner-Porsche Mixte Hybrid este consemnat de istorie ca unul din cele mai vechi vehicule hibride, fiind realizat in 1899 de catre Ferdinand Porsche si prezentat in acel an la Paris Expo. A fost un hibrid de serie, cu 4 motoare electrice, cate unul montat la fiecare roata, plus un motor cu explozie in rolul generatorului de electricitate. Conceptual, hibridul Lohner-Porsche este predecesorul modelelor actuale Volvo ReCharge Concept, Chevrolet Volt sau Opel Flextreme.

In ciuda faptului ca nu a avut studii ingineresti, Porsche a pus bazele acestui proiect ingenios, care avea menirea de a propulsa un vehicul cu ajutorul electricitatii. Perechea „motor electric – roata” a permis eliberarea acestei masini de orice pierdere de energie cauzata de frecari, hibridul neavand sistem de transmisie. Fiecare motor electric dezvolta intre 2,5 si 3,5 CP, cu varfuri de 7 CP capabile doar pentru demaraje scurte.

Lohner-Porsche-1899

Masina a starnit multe rumori in mediile auto ale vremii, astfel incat ideea germana a ajuns in Marea Britanie, de unde producatorul Lohner a primit prima comanda speciala. Automobilul comandat din Insula a fost fundamental diferit fata de cel prezentat la Paris. Noul model era capabil sa functioneze si cu benzina, dar si electric, si putea transporta 4 pasageri fata de doar 2, la cat era limitata capacitatea conceptului initial.

In consecinta, produsul final a fost un urias care a costat 15.000 de coroane austriece. Bateria a fost construita din 44 de celule, care impreuna debitau 80 de volti, intrega sursa de electricitate cantarind nu mai putin de 1,8 tone.

Articole cu tema apropiata: